باید شرایطی برای این گروه ها فراهم شود تا دغدغه مسائل حاشیه ای نداشته باشند. باید در زمان مناسب همه چیز از جمله دکور، لباس و ... آماده باشد. فراموش نکنیم برگزاری جشنواره تئاتر استانی راهی است برای شناخت و معرفی چهره های جدید و جوان که مطمئنا ظهور و بروز آن ها به تئاتر کشور کمک فراوانی می کند.

پایگاه خبری تئاتر:  این نویسنده و کارگردان تئاتر در گفت و گو با پایگاه خبری تئاتر گفت: از میان افرادی که برای پیگیری و عرضه کارهای هنری به تهران می آیند، گروه های کمی به فضای حرفه ای تئاتر راه پیدا می کنند. مطمئنم گروه های شهرستانی علاقه مندند در شهرهای خودشان کار کنند، البته اگر یقین داشته باشند که آنجا دیده می شوند. حتی در سیاست های کلی کشور این دیدگاه مطرح است که استعدادهای هنری را در مناطق خود حفظ کنند تا باعث شوند پایتخت روز به روز انبوه تر و کار در آن دشوارتر نشود.

ناصربخت، داور پیشین جشنواره تئاتر استان خوزستان، در مورد کیفیت اجراهای شهرستانی اظهار کرد: در سال های گذشته هنرمندان شهرستانی کارهای خوبی ارائه داده اند و نتیجه کارشان در جشنواره نیز قابل اعتنا بوده، ولی بعضی وقت ها هم نتوانسته اند به شکل مطلوب برسند. اگر هنرمندان روی شیوه، شکل تمرین و نمایش ها بیشتر کار کنند، بی شک کیفیت اجراها بهتر خواهد شد و از نمایش ها استقبال بیشتری می شود. تئاتر با حضور مخاطب به شکل نهایی خود می رسد و تنها در این صورت تبدیل به یک جریان عمومی خواهد شد.
وی با اشاره به فعالیتش در عرصه داوری تئاترهای استانی، افزود: در دوره هایی که داور جشنواره تئاتر استانی بودم، از جمله سال گذشته در خوزستان، می دیدم که گروه های شهرستانی بسیار برای کیفیت و نتیجه کارشان تلاش می کنند. در خوزستان و مازندران کارهای خیلی خوبی دیدم که توانستند به جشنواره منطقه ای راه پیدا کنند. به نظرم این جشنواره فرصتی است برای ظهور تئاتر استان ها. باید فکر جدیدی برای بخش منطقه ای کرد، زیرا با این روند گروه ها نمی توانند همه استعدادهایشان را بروز دهند.
این پیش کسوت تئاتر یادآور شد: بعضی گروه های شهرستانی قابلیت ارائه کارهای خوب و رقابت با آثار پایتخت نشینان را دارند. در دوره های پیشین جشنواره استانی، نمایش هایی را دیدم که حتی بهتر از کار گروه های تهرانی بودند. اتفاقا چون فرصت و مکان بیشتری برای تمرین در اختیار گروه های شهرستانی قرار دارد و با عشق و علاقه کار می کنند، موفق ترند، ولی اینجا در تهران مسائل اقتصادی بر همه چیز موثر است و باید آن را برای هر کاری در نظر بگیرند.
ناصربخت در پایان با اظهار امیدواری از اجرای عمومی نمایش های استانی، اعلام کرد: باید شرایطی برای این گروه ها فراهم شود تا دغدغه مسائل حاشیه ای نداشته باشند. باید در زمان مناسب همه چیز از جمله دکور، لباس و ... آماده باشد. فراموش نکنیم برگزاری جشنواره تئاتر استانی راهی است برای شناخت و معرفی چهره های جدید و جوان که مطمئنا ظهور و بروز آن ها به تئاتر کشور کمک فراوانی می کند.
گفتنی است، جشنواره تئاتر استانی کشور از اوایل شهریور تا دهه اول مهرماه در 32 استان کشور برگزار خواهد شد.