یک فعال تئاتری اهل زابل گفت: سایه پیامدهای ناشی از کرونا و تعطیلی سالن‌های نمایشی همچنان بر سر تئاتر سیستان و بلوچستان خودنمایی می‌کند ولی برنامه‌های خوبی تدارک دیده‌ و امیدواریم روزهایی روشن‌تر در پیش داشته باشیم.

چارسو پرس: احمد گل‌بیگی، بازیگر و کارگردان اهل زابل و رئیس انجمن هنرهای نمایشی سیستان و بلوچستان گفت: با اوج گرفتن کرونا، چراغ سالن‌های نمایش خاموش شد و بعد از چند سال درِ این سالن‌ها دوباره به روی علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی باز شد اما سایه پیامدهای ناشی از کرونا و تعطیلی سالن‌های نمایشی همچنان بر سر تئاتر سیستان و بلوچستان خودنمایی می‌کند.

او در عین حال ادامه داد: برای رونق تئاتر استان برنامه‌های متعددی هدف‌گذاری شده و با همت و قول‌ مدیرکل هنرهای نمایشی کشور، روزهای روشنی پیش روی تئاتر و هنرمندان هنرهای نمایشی استان خواهد بود.

گل‌بیگی افزود: هرچند از ابتدای سال تئاتر استان جان دوباره به خود گرفته است و تنها در شهرستان زاهدان این روزها شاهد اجرای چندین نمایش در ژانرهای مختلف بویم اما هنوز شرایط با آنچه پیش از کرونا وجود داشت، فاصله دارد. زیرساخت‌های تئاتری هم در سیستان و بلوچستان شرایط مناسبی ندارد و باید برای رسیدن دوباره به‌روزهای پررونق تئاتر استان تلاش مضاعف داشته باشیم و این مهم بدون همکاری و همدلی همه هنرمندان استان میسر نخواهد شد.

این فعال تئاتری ادامه داد: برخلاف سال‌های گذشته امسال هنرمندان استان شاهد حضور مدیرکل هنرهای نمایشی کشور و مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور در شهرستان‌های خود بودند که این اتفاق مهم تابه‌حال سابقه نداشته است و حضور شهر به شهر کاظم نظری و اسرافیل فرج‌اللهی در سیستان و بلوچستان و دیدار با فعالان و پیشکسوتان تئاتر استان، سبب می‌شود تا هنرمندان با انگیزه و دلگرمی بیشتری نسبت به گذشته، پا به سالن‌های تئاتر بگذارند.

گل‌بیگی توضیح داد: ایجاد دانشگاه سوره در استان، تجهیز پلاتوهای نمایشی، پیگیری ایجاد جشنواره تئاتر خیابانی کلپورگان به میزبانی سراوان، برگزاری ماه تئاتر سیستان و بلوچستان با اجرای گروه‌های نمایشی استان در تهران، اعزام گروه‌های نمایشی استان به کشورهای همسایه و اختصاص اعتبار برای انجمن‌های استان ازجمله قول‌های مدیرکل هنرهای نمایشی کشور به هنرمندان تئاتر استان بود که تحقق آن‌ها، آینده روشنی را برای تئاتر سیستان و بلوچستان رقم خواهد زد.


منبع: خبرگزاری ایسنا