فرهاد تجویدی دو نمایش «پینوکیو دروغ بگو» و «تو» را برای اجرا آماده می‌کند.

 

سایت خبری تئاتر:  این کارگردان گفت: دو سال قبل در جشنواره تئاتر فجر نمایش «پینوکیو دروغ بگو » روی صحنه رفت که با استقبال مخاطبان و منتقدان روبرو شد، اما متاسفانه پس از آن دوبار خواستم این نمایش را اجرای عمومی کنم که در هر دو بار تالار حافظ و بعد از آن تئاترشهر امکان اجرای این نمایش را برایم فراهم نکردند و نوبت نمایش من به فرد دیگری رسید.

او ادامه داد: با تجربه‌ای که پس از اجرای عمومی نمایش «من» در تالار محراب داشتم از خیر سالن‌های برنددار گذشتم و برای هرجا که بتوانم کارم را عرضه کنم، به طوری که تماشاچی بداند به شعورش احترام گذاشته می‌شود اقدام می‌کنم، چون در این تجربه همکاران من به خوبی توانستند مخاطبان را به این تالار جذب کنند.

وی درباره نمایش «پینوکیو» افزود: این نمایش برای اجرا آماده است و بازیگران آن هم همان گروهی هستند که در جشنواره فجر در نمایش بازی کردند.

تجویدی همچنین با اشاره به نمایش «من» که در سی وسومین تئاتر فجر روی صحنه رفت و با استقبال مخاطبان هم روبرو شد،گفت: عده‌ای پس از دیدن این نمایش معتقد بودند که بهتر است به صورت سالیانه اجرا شود و برخی دیگر هم گفتند بهتر است آن را به صورت دنباله‌دار با همان فرمت اجرایی و موضوعات متفاوت اجرا کنم.

وی با اشاره به تلاش برای اجرای عمومی این نمایش افزود: نمایش «تو» را هم با همان شکل و سیاق در مرحله تولید دارم؛ البته در این نمایش برخلاف «من» که صحبت از منیّت بود‌،صحبت از اتفاقات یا افرادی است که به آسیب‌های اجتماعی دامن می‌زنند.

تجویدی در بخش دیگری از این گفت‌وگو اضافه کرد: یکی از آرزوهایم این است که نمایش «پیرمردی با بال‌های بزرگ» را بتوانم اجرا کنم که امیدوارم شرایط آن فراهم شود.

به گفته وی این نمایش براساس داستانی کوتاه از مارکز با عنوان «پیرمردی با بال‌های بزرگ » است.

تجویدی درباره اینکه آیا برای اجرای هر کدام از این نمایش‌ها با مسئول سالنی مذاکره داشته است یا خیر‌؟ گفت: دیگر برایم مهم نیست که در کدام سالن اجرا بروم، چون فکر می‌کنم هرجایی کار کنم استقبال صورت می‌گیرد. همکاران من در نمایش قبلی نشان دادند که می‌توان بدون سوپر استار ویترینی و برخلاف برخی کارهایی که یک شبه دور هم جمع می‌شوند، طوری کار و برنامه‌ریزی کرد که مخاطب جذب شود.

او خاطرنشان کرد: این خواست جمعی ماست که تلاش کنیم تئاتر چگونه می‌تواند خود را میان خانواده‌ها‌، افکار و قلب آن‌ها رسوخ دهد، به همین دلیل به این نتیجه رسیده‌ایم که هرچه کار ما بیشتر از جنس مردم باشد با استقبال بهتری هم روبرو می‌شود.

 

اخبار مرتبط:

برگزیدگان کانون ملی منتقدان تئاتر معرفی شدند

«ترانه های قدیمی» تنها 4 اجرای دیگر دارد

گیلان از میزبانی بخش مناطق جشنواره تئاتر دانشگاهی انصراف داد

چه تئاتر هایی در تماشاخانه باران اجرا خواهند شد؟

درخت صلح «تیستو» به لیلی گلستان رسید

یک بازیگر جانباز درگذشت

بازسازی سالن «سایه» تئاترشهر از ۲۷ اسفند از سر گرفته می‌شود

پیش‌فروش بلیت‌های «رام کردن زن سرکش»

بهمن فرمان آرا از تجربه تئاتری اش گفت

«پاییز» با تغییر دو بازیگر از 15 فروردین اجرا می شود

آموزش تئاتر در «خانه عروسک»

عکسهایی از نمایش «آنتیگونه» با بازی ژولیت بینوش

کاریکاتور هفته / قیچی