یکی از اعضای هیأت موسس گروه نمایشی «آو» پس از انحلال این گروه گفت: احتمال دارد تماشاخانه «آو» با همین کاربری و با نامی دیگر باز هم به فعالیت خود ادامه دهد.

 

سایت خبری تئاتر: گروه نمایشی «آو» که از سال 88 کار خود را آغاز کرد و یک آموزشگاه هنرهای نمایشی و تماشاخانه هم با همین نام را در اختیار داشت، با اعلام سرپرست خود منحل شده و شاید از این پس اعضای دیگری که از این گروه باقی مانده‌اند، بخواهند به شکل و با نام دیگری فعالیت خود را ادامه دهند.

در این راستا بابک مهری -سرپرست گروه نمایشی آو- با اشاره به اینکه حدود یک ماه است که سرپرستی این گروه را به دو تن از دیگر اعضای هیأت موسس (امیر افشار و اعرابی) سپرده است، به خبرنگار ایسنا گفت: این گروه توسط حدود 9 نفر تأسیس شد اما تصمیم گرفتم از این گروه خارج شوم که برای این اتفاق هم هیچ فضای درگیری، ناراحتی یا شکست وجود ندارد.

او افزود: باید کاری را انجام می‌دادم که انجام شد، اما با این حال ممکن است تعدادی دیگر از اعضای گروه بخواهند به کار خود ادامه دهند.

مهری با یادآوری اینکه با تأسیس این گروه در سال 88 تفکری آغاز شد که به شروع کار تئاتر خصوصی منجر شد، اظهار کرد: شاید اولین گروه پیشرو بودیم که چنین کاری را در تئاتر انجام دادیم. اما جاودانه شدن و ماندگار شدن با وابستگی خیلی میانه‌ای ندارد چرا که برای ادامه چنین راهی مسائلی همچون همدلی مهم است تا باعث بوجود آمدن یک اتفاق ویژه شود.

مهری با تأکید بر اینکه کناره‌گیری او از گروه «آو» اتفاق منفی یا مثبتی نیست چرا که هر شروعی پایانی دارد، درباره سرنوشت تماشاخانه و آموزشگاه هنرهای نمایشی آو نیز گفت: مجوز تماشاخانه با توجه به آموزشگاه کنترل می‌شد و تا جایی که اطلاع دارم دوستان دیگر قصد دارند فضای تماشاخانه را نگه دارند تا با نام جدیدی کار خود را دنبال کند.

او همچنین درباره ادامه فعالیت خود در حوزه تئاتر تنها به گفتن این جمله اکتفا کرد که «فکر می‌کنم تهران جای خوبی برای ادامه کار نباشد.»

در این باره سمیرا تنگ‌شیر مدیر آموزشگاه هنرهای نمایشی «آو» که او هم جزو اعضای هیأت موسس بوده و اکنون از گروه کناره‌گیری کرده است، به خبرنگار ایسنا گفت: وضعیت تماشاخانه آو هنوز مشخص نیست چون توافقی با صاحب ملک انجام نشده است. اگرچه صاحب ملک تمایل دارد کاربری این ساختمان به همین شکل باقی بماند چرا که معماری آن طوری انجام شده که کار دیگری نمی‌توان انجام داد.

او همچنین درباره ادامه فعالیت این گروه نمایشی افزود: این گروه می‌تواند به کار خود ادامه دهد اما طبیعتا با خروج برخی اعضاء جنس کار متفاوت خواهد شد چرا که ایدئولوژی یک گروه با حضور آدم‌ها تعریف می‌شود. من هم یکی از اعضای هیأت موسس بودم و با خروجم قطعا جنس کار برای ادامه فعالیت گروه تغییر می‌کند.

تماشاخانه «آو» که یک حمام قدیمی است در حوالی میدان فاطمی واقع است.

 

اخبار مرتبط:

ثبت نام مرحلهٔ منطقه‎ای جشنواره تئا‌تر سوره ماه تمدید شد.

«رابینسون کروزوئه» به دانشجویان تخفیف می دهد

مسابقه نقد نمایش «پاییز» برگزار می شود

حسن معجونی زنگ افتتاح «کامنت» را به صدا درآورد

افتتاح تئاتر «دومینو» در تماشاخانه انتظامی

عکسهایی از نمایش «کامنت» به کارگردانی یوسف باپیری

«تقدیربازان» از هفتم اردیبهشت در تئاتر شهر

بازگشت آل پاچینو به برادوی

نمایش های جدیدی که اجرا می شوند

آخرین مهلت ارسال نمایشنامه به جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی

خواهرخواندگی تماشاخانه سنگلج با کنسرواتوار مسکو

خسرو سینایی «پرواز ایکار» را افتتاح می‌کند

«رابینسون کروزوئه» به ظریف تقدیم شد