دکتر علی رفیعی نخستین نسخه نمایشنامه «شکار روباه» خود را برای حمایت از بی‌خانمان‌ها هدیه می‌کند.

 

سایت خبری تئاتر: این هنرمند تئاتر با پیوستن به حرکت «سین هشتم؛ سرپناه» اعلام کرد که اولین نسخه نمایشنامه «شکار روباه» را برای حمایت از بی‌خانمان‌ها هدیه خواهد کرد.

رفیعی درباره همراهی‌اش با این جریان خودجوش که از سوی هنرمندان شکل گرفته است، گفت: نفس اینکه تعدادی از دوستان هنرمند به فکر مردم بی‌خانمان و افراد بی‌سرپناه افتاده‌اند، بسیار ازرشمند است و برایم بسیار جذاب بود که از سوی آنان برای پیوستن به این حرکت دعوت شدم.

او اضافه کرد: بهترین کار یک انسان این است که بتواند سرپناهی برای افراد بی‌سرپناه ایجاد کند. بنابراین تنها انگیزه‌ام از شرکت در این حرکت، به همین سادگی و کوتاهی است.

کارگردان نمایش‌های «یرما»،«شکار روباه»،«یادگار سال‌های شن» و «رومئو و ژولیت» ادامه داد: طبیعتا دلم می‌خواهد همراهی من و هدیه تقدیمی‌ام بیش از هرچیز برای خودم هم دوست داشتنی و ارزشمند باشد به همین دلیل نسخ اولیه نمایشنامه «شکار روباه» را که برای خودم دوست‌داشتنی است، هدیه می‌کنم.

رفیعی که در کنار فعالیت‌هایش در حیطه کارگردانی گاهی هم نمایشنامه می‌نویسد، افزود: کم نمایشنامه می‌نویسم، اما هنگام نوشتن تمام تلاش و توانم را به کار می‌گیرم. هرگز به مثابه یک نمایشنامه نویس ‌، نمایشنامه ننوشته‌ام، اما به عنوان کارگردان آنچه را که دوست دارم، روی صحنه ببینم نوشته‌ام.

او ادامه داد: هرگز خود را نمایشنامه نویس تلقی نمی‌کنم و نمایشنامه‌هایم دست نویس یک کارگردان است تا نمایشنامه نویس. اما می‌دانم چه نمایشنامه‌هایی را دوست دارم و چه آثاری قابلیت اجرایی دارند. نمایشنامه‌هایی که انشا نیستند، بلکه آثاری هستند که مابه ازای تصویری و نمایشی دارند و «شکار روباه» یکی از این آثاراست.

رفیعی که سال 87 نمایشنامه «شکار روباه» را در تالار وحدت اجرا کرده است‌، یادآور شد: اجرای این نمایش خاطره دوری نیست. تماشاگری را ندیده‌ام که آن را دوست نداشته باشد. همچنان که برای خود من نیز نمایشی دوست داشتنی بود و با اینکه معمولا همه اجراهای نمایش‌هایم را نمی‌بینم، اما هر 28 اجرای «شکار روباه» را دیدم. کاری بود که به دلم چسبید و دوست دارم همین کار را به «سین هشتم» هدیه کنم.

«شکار روباه» از جمله آثاری بود که با استقبال تماشاگران روبرو شد و در ذهن تماشاگران تئاتر، اثری خاطره انگیز است و رفیعی قصد دارد نسخه اولیه این نمایش را که در دهه 60 نوشته است، به «سین هشتم» هدیه کند. در جای جای این نسخه حاشیه نویسی‌های رفیعی دیده می‌شود.‌

«سین هشتم؛ سرپناه» حرکتی خودجوش و فرهنگی اجتماعی است که اسفند سال گذشته از سوی هنرمندان برای حمایت از بی خانمان‌ها شکل گرفت.

تاکنون هنرمندان و چهره‌هایی چون جمشید مشایخی، رخشان بنی اعتماد، بهمن فرمان آرا، رضا کیانیان، حسین پاکدل، فاطمه معتمد آریا، پرویز پرستویی، حمید جبلی، شمس لنگرودی، فرشته طائرپور، حبیب رضایی، نیکی کریمی، بهرام رادان، کمال تبریزی، عاطفه رضوی، مهناز افشار، افشین هاشمی، سهراب پورناظری، رضا یزدانی، پریوش نظریه، علی زند وکیلی، بهنام بهزادی، مجید قناد، احسان کرمی، ایوب آقاخانی، چیستا یثربی، آناهیتا همتی، رحمت امینی، حافظ احمدی، سیروس برزو و ... با اهدای بخشی از جوایز یا آثار هنری خود از بی‌خانمان‌ها حمایت می‌کنند.

تمام آثار و جوایز هنری در قالب یک مجوعه و بدون قیمت‌گذاری به حامیان مالی برنامه فروخته می‌شود؛ ضمن اینکه همه این آثار در قالب یک موزه نگهداری خواهند شد.

 

 

اخبار مرتبط:

خمسه، نادری و خاسب کارگاه آموزشی برگزار می کنند

اجرای تئاتر «نمی‌دونم فردا چی می‌شه» در هلند

اجرای نمایش «مبارک کجاست» در نیاوران

درخواست 50 میلیونی تالار وحدت از دانشجویان

27 تراژدی نمایشی و کمدی ویلیام شکسپیر در سروش منتشر شد

مجمع عمومی خانه تئاتر برگزار می‌شود.

«ولپن» در تیاتر باران به صحنه می‌رود

«سال ثانیه» در فضای باز کاخ‌موزه سعدآباد اجرا می‌شود

خوانش نمایشنامه «نوح» در تماشاخانه بنفش

مهدی پاکدل و عاطفه رضوی در عاشقانه ای از حسین پاکدل

«گفت‌وگو با «آنجلوپولوس» و «سوگ‌نمایش اسپانیایی» منتشر شدند.

ایران و تاجیکستان تئاتر رضوی مشترک تولید می‌کنند

کلاس بازیگری مهتاب نصیرپور برگزار می‌شود.

بازیگران «سه جلسه تراپی و یک مهمانی» تغییر می‌کنند

مجید صالحی: حضورم در تئاتر از طریق ویدئو پروجکشن خواهد بود.

سمانه زندی‌نژاد «پنج ماه بعد از حالا» را اجرا می کند

فراخوان بیست و دومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان‎ منتشر شد

فراخوان دهمین جشنواره بین­ المللی تئاتر خیابانی مریوان منتشر شد.