لوک بسون، کارگردان لئون حرفه‌ای فیلم‌برداری فیلم دراکولا با نقش‌آفرینی کلب لندری جونز و کریستوف والتز را آغاز کرد.
چارسو پرس: لوک بسون، کارگردان فیلم The Fifth Element تایید کرد که فیلم‌برداری فیلم دراکولا با بازی کلب لندری جونز و کریستوف والتز در فنلاند شروع شده است. این اقتباس به‌شکل وفادارانه‌ای از داستان کلاسیک برام استوکر پیروی خواهد کرد.

چارسو پرس: بسون در گفت‌وگو با رسانه کولایدر گفت: «هم‌اکنون [فیلم‌برداری را] شروع کرده‌ام. قرار است فیلم دیگری با کلب لندری جونز و کریستوف والتز بسازم: دراکولا. چند روز پیش [فیلم‌برداری را] در لاپلند شروع کردم. احتمالا تا پایان جولای کارمان را تمام می‌کنیم.»

این کارگردان گفت که در این اقتباس بر جنبه عاشقانه و غم‌انگیز کتاب تمرکز می‌کند: «[آنچه من را جذب کرد] داستان عاشقانه بود. برای من جالب‌ترین بخش کتاب مردی است که برای قرن‌ها صبر می‌کند؛ چون می‌خواهد همسرش را دوباره ببیند. بنابراین، برای من، این یک داستان عاشقانه است.»

همچنین از تلاش کلب لندری جونز برای ایفای نقش خون‌آشام اصلی این فیلم تعریف‌های زیادی شده است، او برای این نقش وزن خود را کاهش داد و تمرین زیادی برای لهجه خود داشت تا به بهترین شکل برای نقش دراکولا آماده شود، البته بسون می‌گوید او تا یک ماه دیگر به صحنه فیلم‌برداری نخواهد آمد.

داستان دراکولا در مورد شاهزاده ولادمیر در قرن ۱۵ است که پس از مرگ همسر خود با نفرین خدا به یک خون‌آشام تبدیل می‌شود. او بعدها در لندن قرن ۱۹ همزاد همسرش را پیدا می‌کند و با تعقیب او خود را به نابودی می‌کشاند.
دراکولا یکی از پراقتباس‌ترین داستان‌های ترسناک تاریخ است. فیلم Dracula به کارگردان تاد براونینگ و با بازی بلا لوگوسی و برداشت بحث‌برانگیز فرانسیس فورد کاپولا با بازی گری اولدمن ازجمله اقتباس‌های قابل‌توجه دراکولا هستند. تابه‌حال بازیگرانی مثل کریستوفر لی، روتخر هاور، نیکلاس کیج، فرانک لانگلا و جک پالانس نقش دراکولا را به تصویر کشیده‌اند.