متیو مک‌کانهی قصد دارد با بازی در «اتوبوس گمشده» یک جایزه اسکار دیگر را به مجموعه جوایز سینمایی خود اضافه کند
چارسو پرس: این درام اجتماعی پرتنش را پل گرینگراس فیلمساز غیرمتعارف صنعت سینما کارگردانی خواهد کرد. داستان «اتوبوس گمشده» هم مثل داستان «باشگاه خریداران دالاس» که بازیگر را به اسکار رساند، برمبنای یک ماجرای واقعی نوشته شده است.

مک‌کانهی این روزها آخرین دور مذاکرات و گفت‌وگو را با گرینگراس طی می‌کند و به زودی قرارداد بازی در فیلم را امضا می‌کند. «اتوبوس گمشده» تا به مرحله تولید برسد، تاریخ پرفراز و نشیبی را طی کرده است و جیمی لی کرتیس اولین نفری بود که متوجه ماجرای این داستان شد. او زمان صحبت با لیزی جانسن متوجه کتاب او به نام «بهشت» شد که داستانش درباره آتش سوزی مرگبار یک کمپ در سال ۲۰۱۸ در کالیفرنیا بود. در جریان این آتش سوزی، یکی از رانندگان محل که متوجه اضطراری بودن وضعیت شده بود، یک تنه وارد عمل شد و قبل از رسیدن نیروهای امداد جان معلم و گروهی از دانش آموزان مدرسه را نجات داد.

جیمی لی کرتیس بلافاصله بعد از شنیدن این داستان تکان دهنده، درخواست خرید امتیاز برگردان سینمایی آن را می‌کند و پروژه را به شرکت مستقل فیلمسازی بلوم هاوس می‌برد.

جیسن بلوم کارگردان سرشناس و تهیه‌کننده اصلی این شرکت فیلمسازی، قبول می‌کند که فیلم «اتوبوس گمشده» را به عنوان اولین محصول غیرترسناک خود وارد مرحله تولید کند. شرکت بلوم هاوس به دلیل تولید فیلم‌های ترسناک کم خرج و بسیار پرفروش، شهرت بین‌المللی دارد.

اوایل سال ۲۰۲۳ جیسن بلوم با پل گرینگراس تماس گرفته و او را دعوت به کارگردانی فیلم می‌کند. این فیلمساز هم پیشنهاد بازی مک‌کانهی در نقش راننده اتوبوس را می‌دهد. مک‌کانهی بعد از خواندن فیلمنامه شیفته داستان و کاراکتر محوری آن شده و موافقت کلی‌اش با حضور در فیلم را اعلام می‌کند.

اکنون بحث‌ها بین طرفین درباره برخی تغییرات جزئی است که باید در متن فیلمنامه انجام شود. در حالی که کلید فیلمبرداری «اتوبوس گمشده» اواخر سال جاری میلادی زده می‌شود، هنوز مشخص نیست خود جیمی لی کرتیس هم در آن بازی خواهد داشت یا نه.