خیلی وقت‌ها دل‌مان برای حال و هوای سریال‌های عاشقانه تنگ می‌شود و دوست داریم اوقات فراغت‌مان را با دنبال کردن زندگی عاطفی شخصیت‌هایی خیالی سپری کنیم. این‌طور زمان‌ها، یکی از در دسترس‌ترین و پرطرفدارترین گزینه‌ها، لیستی از بهترین سریال‌های ترکی عاشقانه است.
چارسو پرس: فیلم‌های ترکی جایگاه ویژه خودشان را دارند اما سریال‌های ترکی عاشقانه با داستان‌های پرکشش و اعتیادآورشان، طی این سال‌ها بینندگان بسیاری را به خود جذب کرده‌اند و هر کدام از ما دست کم یک نفر را در میان اقوام و آشنایان‌مان می‌شناسیم که مشتاقانه این سریال‌ها را دنبال می‌کنند و از تماشایشان لذت می‌برند. در این مقاله فهرستی از پربیننده‌ترین و بهترین سریال‌های ترکی عاشقانه به شما معرفی می‌گردد.

۱- عشق تجملاتی (Afili Aşk)

  • سال پخش: ۲۰۱۹
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: سردار گوزلکلی
  • بازیگران: چاعلار ارطغرل، بورجو اوزبرک، آلتان ارککلی، بنیان دونمز
  • امتیاز IMDb به سریال: ۶.۶ از ۱۰
مجموعه‌ی «عشق تجملاتی» یکی از پربیننده‌ترین سریال‎‌های ترکی عاشقانه و در ژانر کمدی رومانتیک است. پخش «عشق تجملاتی» در سال ۲۰۱۹ از طریق «کانال دی» ترکیه شروع شد و در سال ۲۰۲۰ نیز به پایان رسید. این سریال ۱۲۰ قسمتی، به وسیله‌ی گروه هوپ به فارسی دوبله شد و به مخاطبان در سراسر ایران عرضه گردید.

«عشق تجملاتی» از یکی از رایج‌ترین و البته موفق‌ترین الگوهای داستانی بهره می‌برد که از دیرباز در بسیاری از سریال‌ها و فیلم‌های عاشقانه مورد استفاده قرار گرفته است. این سریال عاشقانه به داستان کنار هم قرار گرفتن تفاوت طبقات اجتماعی مختلف و مسئله‌ی تقابل بین ثروت و عشق می‌پردازد و ماجراهای زن جوانی به نام عایشه را بازگو می‌کند که وادار می‌شود علی‌رغم میل باطنی‌اش، با مردی به نام کرم ازدواج کند. کرم پسر رئیس عایشه است و به دلیل زندگی بی‌قیدوبند، روابط متعدد و سبک زیست بدون اصولش، انتخاب مناسبی برای تشکیل خانواده و ازدواج به نظر نمی‌رسد. اما اتفاقا در ادامه‌ی داستان، همین تناقض‌ها است که موجب خلق لحظات کمیک و خنده‌دار بسیاری در این سریال می‌گردد.

«عشق تجملاتی» علاوه بر اقبال عمومی، از سوی منتقدان نیز با تحسین روبرو شد و در چهل و ششمین دوره جوایز پروانه‌ی طلایی جایزه‌ی بهترین سریال کمدی رمانتیک را کسب کرد. همچنین چاعلار ارطغرل و بورجو اوزبرک، زوج محبوب سریال نیز، جوایز بخش بهترین بازیگری را از آن خود کردند.

۲- پرواز پرنده (As the Crow Flies)

  • سال پخش: ۲۰۲۲
  • تعداد فصل‌ها: ۳
  • سازنده: دنیز یورولمازر
  • بازیگران: بیرجه آکالای، میرای دانر، ابراهیم چلیکول، بوراک یامانتورک، ایرم ساک، دفنه کالایار
  • امتیاز IMDb به سریال: ۶.۴ از ۱۰
دوممین سریال از فهرست پهترین سریال‌های ترکی عاشقانه، «پرواز پرنده» ساخته‌ی دنیز آکالای است. که راوی زندگی زن جوان و پرشور و هیجانی است که از طرفداران پروپاقرص یک مجری مشهور و موفق اخبار تلویزیون است. همه چیز در ابتدا عادی است تا این‌که زن جوان، با علاقه‌ی مفرط و غیرعادی خود، تلاش می‌کند تا با ترفندی جایگاه این مجری باتجربه را تصاحب کند و وارد اتاق خبر شود.

او که عطش دیده شدن دارد، سرانجام ترفند و مکر پله‌های ترقی و پیشرفت را یکی پش از دیگری طی می‌کند و موفق می‌گردد با کسی مجری اخباری که زمانی هوادار دوآتشه‌ی او بوده، همکار و رقیب شود. اما او خیلی زود با نیمه‌ی تاریک جاه‌طلبی افراطی، حسادت و قدرت‌طلبی مواجه می‌شود و پشت پرده‌ی تاریک شهرت، برای او هویدا می‌گردد و او را به مسیری غیرقابل‌پیش‌بینی و خطرناک سوق می‌دهد.

سریال ترکی هیجان‌انگیز و جذاب «پرواز پرنده» که از هنرنمایی برخی از مشهورترین ستارگان بازیگری ترکیه بهره می‌برد، با داستانی غیرقابل حدس، نمایشی دقیق و تماشایی از زندگی حرفه‌ای و عاطفی شخصیت اصلی ارائه می‌دهد. «پرواز پرنده» راوی داستان آدم‌هایی است که برای دستیابی به پیشرفت‌های شغلی حاضرند، دست به هر کاری بزنند. «پرواز پرنده» با بازی‌های خوب، موسیقی متن زیبا و به‌یادماندنی، فیلمنامه‌ی تأثیرگذار و طراحی صحنه‌ی چشمنواز، یکی از دیدنی‌ترین سریال‌های ترکی است.

۳- عشق پول سیاه (Black Money Love)

  • سال پخش: ۲۰۱۴
  • تعداد فصل‌ها: ۲
  • سازنده: احمد کاتیکسیز
  • بازیگران: انگین اکیورک، طوبا بویوک‌اوستون، ارکان جان، نباهت چهره
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷.۵ از ۱۰
سریال «عشق پول سیاه» در ژانر رمانتیک و اکشن جنایی و توسط آحمت کاتیکسیز در سال ۲۰۱۴ ساخته شده است. داستان این سریال که یکی از بهترین سریال‌های ترکی عاشقانه است، درباره‌ی شخصیت کمیسری است که مبارزه‌ای خستگی‌ناپذیر و دائمی با جنایتکاران و خلافکاران دارد و در این مسیر به توفیق بزرگی دست یافته است. قصه از جایی آغاز می‌شود که او برای نامزدی با دختر مورد علاقه‌اش سیبل به استانبول سفر می‌کند.

از طرف دیگر زنی به نام الیف نیز که ساکن رم در ایتالیا است، در روز تولدش به استانبول بازمی‌گردد تا در کنار خانواده‌اش باشد. اما سرنوشت عمر و الیف به شکلی تلخ و ناگوار تغییر می‌کند؛ زیرا دوست دختر عمر و پدر الیف هر دو در کنار یکدیگر، در خودرویی مرده پیدا می‌شوند، در حالی که از ناحیه‌ی سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته‌اند.

الیف و عمر حالا سخت‌ترین لحظات زندگی خود را سپری می‌کنند و با سؤالات بی‌جواب وحشتناکی تنها مانده‌اند. عمر مصمم است تا تهمت‌های ناروا را در مورد دوست دخترش از بین ببرد و الیف هم باید با این واقعیت روبرو شود که پدرش بر خلاف چیزی که در تمام عمر به آن تظاهر می‌کرده، زندگی تاریک و شرم‌آوری داشته است. رابطه‌ی عاطفی میان الیف و عمر که در ابتدای قصه در دو سوی مسیری متفاوت قرار دارند، یکی از جذابیت‌های غیرقابل‌انکار این سریال عاشقانه ترکی است.

۴- چشم‌چران عمارت (Yalı Çapkını)

  • سال پخش: ۲۰۲۲
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: بورجو آلپ‌تکین
  • بازیگران: افرا ساراچ‌اوغلو، مرت رمضان دمیر، چتین تکیندور
  • امتیاز IMDb به سریال: ۶ از ۱۰
چهارمین عنوان از لیست بهترین سریال‌های ترکی عاشقانه، سریال «چشم‌چران عمارت» است. این مجموعه‌ی تلویزیونی ترکی در ژانر درام و عاشقانه توسط «اُجی‌ام پیکچرز» تولید شده و کارگردانی آن برعهده‌ی بورجو آلپ‌تکین و فیلمنامه‌ی آن به قلم مهمت باریش گونگر است.

اولین قسمت سریال عاشقانه‌ی «چشم‌چران عمارت» در تاریخ ۲۳ سپتامبر ۲۰۲۲ منتشر شد و فصل دوم آن نیز در تاریخ ۷ ژوئن ۲۰۲۴ به پایان رسید. نقش‌های اصلی این مجموعه‌ی دیدنی را افرا ساراچ‌اوغلو، مرت رمضان دمیر و چتین تکیندور ایفا کرده‌اند.

داستان سریال «چشم‌چران عمارت» روایتگر رابطه‌ی عاشقانه‌ی پسری خوش‌گذران به نام فرید، با دختری ساده‌دل و روستایی به نام سیران است. فرید پسری لذت‌جو و عیاش است که نزد مردم به چشم‌چرانی شهرت دارد. ماجرای این دو نفر از جایی شروع می‌شود که روزی پلیس برای دستگیری فرید به عمارت آنها می‌آید و پدربزرگش برای محفاظت از او، دختر جوانی از روستای زادگاه خود را به عقد فرید درآورد.

۵- عشق اجاره‌ای (Love For Rent)

  • سال پخش: ۲۰۱۵
  • تعداد فصل‌ها: ۲
  • سازنده: متین بالک‌اغلو، باریش یوش، شنول سونم
  • بازیگران: الچین سانگو، باریش آردوچ، صالح بادمج، مژده اوزمان، سچکین اوزدمیر، اونور بویوک توپچو
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷.۳ از ۱۰
یکی دیگر از بهترین سریال‌های ترکی عاشقانه که در فهرست پربیننده‌ترین‌ها نیز جای می‌گیرد، مجموعه‌ی تلویزیونی «عشق اجاره‌ای» به کارگردانی مشترک متین بالک‌اغلو، باریش یوش و شنول سونم است که ستارگانی همچون الچین سانگو، باریش آردوچ و صالح بادمج در آن هنرنمایی کرده‌اند.

سریال عاشقانه ترکی «عشق اجاره‌ای» داستان دافنه (الچین سانگو) دختری زیبا اما فقیر را به تصویر می‌کشد که باید فقط در عرض شش ماه، عمر ایپلکچی (باریش آردوچ) یکی از بزرگ‌ترین تاجران ترکیه را عاشق خود کند. غافل از آن که دافنه به حدی در انجام مأموریت خود موفق‌ و واقعی‌ رفتار می‌کند، که خودش هم عاشق عمر می‌شود.
سریال ترکی عاشقانه‌‌ی «عشق اجاره‌ای»، به یکی از موفق‌ترین تجربه‌های کشور ترکیه در ژانر عاشقانه بدل شد و پس از انتشار با چنان استقبال بی‌نظیری از سوی بینندگان مواجه گردید که ساخت ادامه‌ی آن، برای فصل دوم نیز تمدید شد.

۶- دختران آفتاب (Sunshine Girls)

  • سال پخش: ۲۰۱۵
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: صدالله سلن
  • بازیگران: امره کینای، اوریم آلاسیا، تولگا ساریتاش، بورجو اوزبرک، هانده ارچل
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷.۷ از ۱۰
«دختران آفتاب» بدون تردید در شمار بهترین سریال‌های ترکی عاشقانه است که طی سال‌های اخیر منتشر شده است. این مجموعه در ایران طرفداران زیادی به دست آورد. «دختران آفتاب» برخلاف بسیاری از سریال‌های ترکی دارای اپیزودهای زیادی نیست و گزینه‌ای مناسب برای آن دسته از علاقه‌مندان محسوب می‌شود که از فرصت کمتری برخوردارند.

سریال ۳۹ قسمتی «دختران آفتاب» هنگام پخش به یکی از مورد علاقه‌ترین سریال‌های بینندگان تبدیل شد و در جشنواره‌های مختلف نیز جوایز متعددی را دریافت کرد. از جمله جوایز «دختران آفتاب» می‌توان به کسب جایزه‌ی بهترین سریال ترکی عاشقانه سال ۲۰۱۵ از سوی جشنواره‌ی پروانه طلایی اشاره کرد. امره کینای نیز برای ایفای نقش در این مجموعه‌ی تلویزیونی، با واکنش‌های مثبت زیادی از طرف منتقدان و مخاطبان مواجه شد.

سریال عاشقانه «دختران آفتاب» داستان زنی ۳۵ سال به نام گونش را روایت‌ می‌کند که یک معلم ادبیات است. گونش به‌ همراه سه دخترش، پری، نازلی و سلین، از شهر مادری‌اش ازمیر به استانبول  کوچ می‌کند، تا زندگی جدیدی را آغاز کنند. دلیل این سفر پیشنهاد ازدواج مردی بسیار ثروتمند و مرموز است که به گونش علاقه دارد. سریال «دختران آفتاب» که تحت عنوان «دختران گونش« نیز شهرت دارد، ضمن پرداختن به داستانی عاشقانه، به ماجراهای زندگی گونش و دخترانش هم می‌پردازد.

۷- گل‌پری (Gülperi)

  • سال پخش: ۲۰۱۸
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: متین بالک‌اوغلو
  • بازیگران: نورگل یشیلچای، تیموچین اسن و بوراک داکاک
  • امتیاز IMDb به سریال: ۵.۶ از ۱۰
سریال «گل‌پری» درامی عاشقانه است که به دلیل پرداختن به مسائل و مشکلات زنان، اثری متمایز و ارزشمند در این فهرست به حساب می‌آید. داستان‌ها در مورد بازیگر زنی به نام گلپری است که به‌خاطر نجات جان پسرش، از همسرش جدا می‌شود و مجبور به ترک خانواده‌اش می‌گردد. سال‌ها بعد، گلپری به شهر زادگاه خود بازمی‌گردد و در آرزوی جبران گذشته است.

او که زنی مهربان و فداکار است، برای باز پس‌گیری حق حضانت فرزندانش تلاش می‌کند؛ زیرا فرزندان گل‌پری اکنون با خانواده‌ی همسر سابق‌اش زندگی می‌کنند. ورود مجدد او به خانواده و دیدار با فرزندانش، سرآغاز مشکلات و مصائبی است که زندگی او را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. او باید دوباره با خانواده‌اش ارتباط برقرار کند و در‌عین‌حال، با عشق جدیدی که به زندگی‌اش قدم گذاشته است، کنار بیاید. سریال «گل‌پری» که در فهرست بهترین سریال‌های ترکی عاشقانه جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص می‌دهد، در کنار پرداختن به یک داستان عاشقانه‌ی لطیف و زیبا، دغدغه‌های اجتماعی، روابط پیچیده‌ی خانوادگی و همچنین مشکلات حقوقی زنان را نیز مورد بررسی و واکاوی قرار می‌دهد.

 ۸- عشق حرف حالیش نمی‌شه (Aşk Laftan Anlamaz)

  • سال پخش: ۲۰۱۷ – ۲۰۱۶
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: بوراک دنیز، هانده ارچل، اوغوز هان کاربی، موه چاعیران
  • بازیگران: ایبراهیم کلیکول، بیرکه آکالای
  • امتیاز IMDb به سریال: ۸.۱ از ۱۰
سریال «عشق حرف حالیش نمی‌شه» یا «عشق زبون حالیش نمی‌شه» درامی عاشقانه‌ محصول تلویزیون کشور ترکیه‌ است که در یک فصل و طی سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ از شبکه‌ی «شو تی‌وی» منتشر شد. این کمدی رمانتیک ۳۱ قسمتی، هشتمین عنوان از بهترین سریال‌های ترکی عاشقانه است.

داستان «عشق حرف حالیش نمی‌شه» حول محور شخصیت حیات اوزون (هانده ارچل)، دختری از طبقه‌ی متوسط و اهل منطقه‌ای در حاشیه‌ شهر استانبول می‌چرخد و به رابطه‌ی عاشقانه‌ی او با رئیسش مراد سارسیلماز (بوراک دنیز) می‌پردازد که مدیرعامل شرکت بین‌المللی تولید لباس و پارچه‌ی است. ماجرا از جایی شروع می‌شود که حیات برای به دست آوردن شغلی در شرکت سارته خود را به عنوان شخصی دیگر معرفی کند و همین دروغ او، سررشته‌ی امور را به نحو عجیبی از دست او خارج می‌کند و باعث رقم خوردن اتفاقاتی غیرقابل پیش‌بینی می‌شود.

رابطه‌ی حیات و مراد، غافلگیری‌های متعددی برای شما به همراه دارد. همین نکته نیز بر تعلیق و کشش سریال «مگه عشق حرف حالیش نمی‌شه» افزود و به یکی از دلایل برجسته‌ی محبوبیت و استقبال بی‌سابقه‌ی بینندگان از این مجموعه‌ی تلویزیونی ترکی تبدیل شد. بازی خیره‌کننده‌ی دو نقش اصلی و شیمی نیرومند میان آنها و  وجود داستان‌های فرعی جذاب و روابط جالب توجه شخصیت‌های مکمل نیز، در انسجام و قوام بخشیدن به فیلمنامه تأثیری بسزا داشت.

بیشتر بخوانید: ۱۰ سریال ترکی محبوب و پرمخاطب در ایران


۹- تو در خانه‌ام را بزن (Love is in the Air)
  • سال پخش: ۲۰۲۰
  • تعداد فصل‌ها: ۲
  • سازنده: یوسف پیرحسن، اندر مهلار، آلتان دونمز
  • بازیگران: کرم بورسین، هانده ارچل، اوریم دوعان، آنیل ایلتر، سارپ بوزتورک، نسلیهان یلدان، ستاره آکباش
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷.۴ از ۱۰
سریال ترکی «تو در خانه‌ام را بزن» که با نام «تو درم را بزن» نیز شناخته می‌شود، به کارگردانی آلتان دونمز و نویسندگی عایشه اونر کوتلو، یکی از بهترین سریال‌ها است که بدون‌ تردید باید تماشا کنید.
داستان «تو در خانه‌ام را بزن» حول محور شخصیت‌های یک طراحِ گلِ بانشاط و پرانرژی و یک تاجر موفق و مغرور می‌گردد. این زن و مرد جوان به طور اتفاقی با یکدیگر آشنا می‌شوند و سپس درگیر حوادثی می‌شوند که زندگی‌شان را برای همیشه دگرگون می‌کند. آنها سرانجام  توافق می‌کنند که به مدت دو ماه وانمود کنند با هم نامزد هستند؛ تا از این طریق مرد بتواند یک معامله‌‌ی تجاری کلان را تصاحب کند و دختر جوان نیز بتواند هزینه‌های تحصیلش را پرداخت نماید.

اما همان‌طور که احتمالا انتظار دارید، مثل خیلی از داستان‌های عاشقانه، در طول این دو ماه، ماجراهای زیادی رخ می‌دهد، آنها به همین دلیل به یکدیگر نزدیک می‌شوند و احساساتی عمیق در قلب‌شان ریشه می‌دواند و در ادامه نیز با وجود تفاوت‌های شخصیتی، عاشق همدیگر می‌شوند. اما مثل تمام قصه‌ها، عشق‌ این دختر و پسر جوان با موانع زیادی همانند گذشته‌ی پیچیده‌ی خودشان مواجه می‌شود.

سریال ۵۳ قسمتی «تو در خانه‌ام را بزن» که با عنوان «تو در بزن» نیز ترجمه شده است، یکی از بهترین سریال‌های ترکی عاشقانه است که موفق شد توجه بسیاری از بینندگان تلویزیونی را به خود جلب کند. این سریال با بازی درخشان هانده ارچل و کرم بورسین، ترکیبی جذاب از ژانر درام، عاشقانه و همچنین کمدی است.

۱۰- وحشی (Yabani)

  • سال پخش: ۲۰۲۳
  • تعداد فصل‌ها: ۲
  • سازنده: م. چاعتای
  • بازیگران: هالیت اوزگور ساری، یوردائر اوکور، دولونای سویسرت، شبنم حسنی سوقی، برتان اصلانی
  • امتیاز IMDb به سریال: ۷ از ۱۰
دهمین عنوان بهترین سریال‌های ترکی عاشقانه، درام سوزناک و تراژیک «وحشی» است. «وحشی» راوی داستان جوانی به نام یامان است. یامان در دوران کودکی توسط عده‌ای ربوده می‌شود و پس از آن، در خیابان‌ها و کوچه‌ها سرگردان می‌شود و دور از خانواده رشد می‌کند. او سرانجام پس از سال‌ها جستجو در بزرگسالی خانواده‌ی خود را می‌یابد. اما داستان به همین پایان خوش ختم نمی‌شود؛ زیرا اوضاع جدید و حضور دوباره‌ی او در خانواده، مشکلات مخصوص خودش را دارد. مشکلاتی که یامان هرگز آنها را پیش‌بینی نمی‌کرد.

اکنون سؤال مهم سریال «وحشی» این است که آیا یامان می‌تواند دوباره به عضوی واقعی از خانواده‌ی خود تبدیل شود؟ آیا او قادر خواهد بود با تغییرات عمیقی که در سال‌های غیابش رخ داده است، کنار بیاید؟ سریال ترکی «وحشی» با طرح داستانی عمیق و به‌یادماندنی حول محور مضامینی مثل سازگاری فرد با جمع، دغدغه‌ی هویت فردی و اجتماعی و همچنین تفاوت‌های طبقاتی، توجه عموم مردم را جلب کرد و به محبوبیتی باورنکردنی رسید.

۱۱- شاهماران (Shahmaran)

  • سال پخش: ۲۰۲۳
  • تعداد فصل‌ها: ۲
  • سازنده: امور توراگای
  • بازیگران:  سرنای ساریکایا، بوراک دنیز، مرت رمضان دمیر، مصطفی اوغورلو
  • امتیاز IMDb به سریال: ۵.۳ از ۱۰
عنوان سریال اینترنتی «شاهماران» برگرفته از اسم موجود افسانه‌ای و اسطوره‌ای با همین نام در کشور ترکیه است. این نماد کهن نزد مردم ترکیه از ارزش و منزلت بالایی برخوردار است. اتفاقات سریال ترکی عاشقانه «شاهماران» حول محور یک زن جوان می‌گردد. او در جست‌وجوی رد و نشانی از پدرش است که مدتی قبل برای پیدا کردن کار به شعر آدنا رفته، اما به شکل اسرارآمیزی ناپدید شده است. زن جوان قصه در مسیر یافتن پدر گمشده‌ی خود، با فردی به نام مار آشنا می‌شود که به وجود شاهماران باور دارد و او را نیز تحت‌تأثیر عقاید و تفکرات خود قرار می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین ویژگی‌های سریال فانتزی عاشقانه «شاهماران»، تلفیق قصه‌های فولکور ترک با وقایع زندگی روزمره‌ است. «شاهماران» یکی از بهترین سریال‌های ترکی حال حاضر است که داستان اسطوره‌ای را در بستری مدرن روایت می‌کند و تأثیر اساطیر کهن و باورهای قدیمی را در دنیای معاصر و مدرن به چالش می‌کشد و روایتی دلپذیر، عاشقانه و فراموش‌ناشدنی را به شما تقدیم می‌کند. «شاهماران» بدون شک یکی از بهترین سریال‌های ترکی عاشقانه است که باید در اولین فرصت ببینید.

۱۲- عشق سیاه (Bittersoet)

  • سال پخش: ۲۰۱۷ – ۲۰۱۵
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: هیلال سارال
  • بازیگران: بوراک اوزچیویت، نسلیهان آتاگول، کان اورگانجی‌اوغلو، ملیسا آصلی پاموک، هازال فیلیز کوچوک‌کوسه
  • امتیاز IMDb به سریال:  از ۱۰
سریال ترکی «عشق سیاه» که با نام «عشق بی‌پایان» نیز قابل جستجو است، به کارگردانی هیلال سارال و با هنرنمایی بازیگران بنامی مثل بوراک اوزچیویت، نسلیهان آتاگول، کان اورگانجی‌اوغلو، از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷، به  تماشاگران مشتاقد ر سراسر جهان عرضه شد. «عشق سیاه» نخستین بار از شبکه‌ی «استار تی‌وی» ترکیه منتشر شد و همین شبکه نیز تولیدکننده‌ی اصلی آن بود.

سریال محبوب و تماشایی «عشق سیاه» که در شمار بهترین سریال‌های ترکی عاشقانه است، نخستین سریال محصول کشور ترکیه‌ بود که در پلتفرم پرطرفدار یوتیوب، به بازدید بالای یک میلیون بیننده دست پیدا کرد و با چنان اقبالی روبه‌رو گشت که به بیش از ۳۰ زبان زنده‌ی دنیا نیز ترجمه و دوبله شد.

«عشق سیاه» یکی از پرافتخارترین سریال‌های این فهرست است و جوایز بسیاری در کارنامه‌ی پربارش دارد. این سریال زیبای ترکی در چهل و پنجمین جشنواره‌ بین‌المللی جایزه‌ی امی، جایزه‌ی بهترین سریال تلویزیونی را دریافت کرد و در کنفرانس بین‌المللی بهداشت و ایمنی شغلی جایزه‌ی مخصوص را با خود به خانه برد و در جشنواره‌ی بین‌المللی درام سئول نیز به عنوان بهترین درام تلویزیونی برگزیده شد.

۱۳- این شهر پشت سرت می‌آید (Heart of the City)

  • سال پخش: ۲۰۱۷
  • تعداد فصل‌ها: ۱
  • سازنده: چاعری ویلا لوستووالی
  • بازیگران: کرم بورسین، لیلا توغوتلو، گورکان اویگون
  • امتیاز IMDb به سریال: ۶.۷ از ۱۰
سریال «این شهر پشت سرت خواهد آمد» در ژانر درام عاشقانه توسط آی یاپیم و به تهیه‌کنندگی کرم چاتای، نویسندگی اجه یورنچ، کارگردانی چاعری ویلا لوستووالی تولید و ساخته شده است و بازیگرانی مانند کرم بورسین، لیلا توغوتلو و گورکان اویگوندر آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. پخش این سریال عاشقانه در سال ۲۰۱۷ پایان یافت.

قصه‌ها درباره‌‌ی رئوف آشپز کشتی‌های باری و پسری به نام علی است که زمانی که فقط پنج سال داشته، شاهد مرگ مادرش بوده است. رئوف توسط علی به فرزندخواندگی پذیرفته می‌شود. ۲۴ سال بعد، علی به کشتیرانی و ۵ زبان مسلط شده و به جوانی عاقل و جهان‌دیده تبدیل شده است. او پس از سال‌ها به استانبول بازمی‌گردد و در آنجا با نخستین عشق زندگی‌اش دیدار می‌کند.

«این شهر پشت سرت خواهد آمد» یکی از بهترین سریال‌های ترکی عاشقانه است که از حضور بازیگر  و مدل معروف ترکیه‌ای کرم بورسین بهره برده است، که بازی در سریال‌های مشهوری مانند «کاردایی»، «عشق اجاره‌ای» و «انتقام شیرین» را در کارنامه‌ی خود دارد.

۱۴-  هرجایی (Hercai)

  • سال پخش: ۲۰۱۹
  • تعداد فصل‌ها: ۲
  • سازنده: جم کارجی، بنال طایری، باریش یوش، علی ایلهان
  • بازیگران:  آکین آکینوزو، ابرو شاهین، آیدا آکسل، سرهات توتوملوئر، اویا اونوستاشی، ایلای ارکوک
  • امتیاز IMDb به سریال: ۶.۵ از ۱۰
سریال «هرجایی» در ژانر درام و عاشقانه، بر اساس رمان «هرجایی» به قلم سمیه ایزل و با نقش‌آفرینی آکین آکینوزو، ابرو شاهین، آیدا آکسل، سرهات توتوملوئر، اویا اونوستاشی، ایلای ارکوک، در ۳ فصل به مخاطبان عرضه شد.
اولین قسمت «هرجایی» در سال ۲۰۱۹ و آخرین قسمت آن در سالل ۲۰۲۱ از شبکهٔ آ تی‌وی پخش شد و پس از ۶۹ قسمت، به کار خود خاتمه داد‌. شبکه‌ی «آ تی‌وی» امتیاز پخش این مجموعه را در بازارهای بین‌المللی مختلف عرضه کرد و کشورهای آمریکای لاتین و همچنین ایالات متحده آمریکا آن را خریدند.

داستان در ماردین، شهر میدیات بین دو خانواده قدرتمند این شهر، اصلان‌بی و شاداوغلو در جریان است. شخصیت‌ محوری میران اصلان‌بی (آکین آکینوزو) است که از کودکی با فکر انتقام مرگ والدین‌اش بزرگ شده‌ است. از طرف دیگر عزیزه مادربزرگش (آیدا آکسل) از کودکی این باور را در او ایجاد کرده که هازار پسر طایفه‌ی شادوغلو مقصر مرگ پدر و مادرش است. به همین سبب میران تصمیم می‌گیرد با ریان شاداوغلو (ابرو شاهین)، دختر این خانواده‌، ازدواج کند و بدین وسیله انتقام خود را بگیرد. اما پس از مدتی قاعده‌ی بازی عوض می‌شود و میران درمی‌یابد که برخلاف انتظارش به ریان علاقمند شده‌ است.

مجموعه‌ی تلویزیونی «هرجایی» یکی از پرسروصداترین و بهترین سریال‌های ترکی عاشقانه است که تماشای آن به تمامی علاقه‌مندان توصیه می گردد.

۱۵- دشمن عشق (Enemy of Love)

  • سال پخش: ۲۰۲۴
  • تعداد فصل‌ها: 
  • سازنده: مسعود ارارسلان
  • بازیگران: نازان کسال، جم ییعیت اوزوم اوغلو، مروه نور بنگی، اسرا روشان
  • امتیاز IMDb به سریال: ۴.۸ از ۱۰
آخرین سریال لیست بهترین سریال‌های ترکی عاشقانه، مجموعه‌ی تلویزیونی پربیننده‌ی «دشمن عشق» است. این سریال ترکی آن‌طور که از عنواش برمی‌آید درباره بحریه، زنی است که مخالف و دشمن سرسخت هرگونه رابطه‌ی عاشقانه است. بحریه به تنهایی و با مشقت‌های فراوان سه دختر خود را بزرگ کرده است و باوجود تمامی موانع و مشکلات متعدد، تلاش کرده تا آینده‌ی روشنی برای فرزندانش مهیا کند. بهترین سریال‌های ترکی عاشقانهب
او به دلیل مرارت‌های خود در گذشته، تنفر شدیدی نسبت به مردان دارد و عشق را خوار و ناچیز می‌شمارد و به همین سبب دخترانش را نیز از روابط عاطفی و عاشقانه بر حذر می‌دارد. اما زمانی که اینجی یکی از دختران بحریه، با دکتر اویگار گور آشنا می‌شود، اوضاع برای این خانواده‌ به شدت تغییر می‌کند.

آیا اینجی قادر است عشق حقیقی و راستین را تجربه کند و از نگرش بدبینانه‌ی مادرش نسبت به عشق دوری کند؟ برای رسیدن به پاسخ این پرسش حتما سریال دیدنی «دشمن عشق» را تماشا کنید.