حامد زارعان کارگردان تئاتر از اجرای دو نمایش خیابانی در سه جشنواره جشنواره خارجی خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: این کارگردان تئاتر گفت:‌ برای اجرای دو نمایش «دلقک کوچولو»‌ و «دنیای کودکانه من» به سه جشنواره در ترکیه و تایلند دعوت شده‌ایم.

به گفته او، این دو نمایش برای اجرا در دو جشنواره «بورسا» و «زنان و مردان کوچک» در ترکیه و جشنواره تئاتر عروسکی «هارمونی» درتایلند دعوت شده‌اند که هر سه جشنواره سال آینده میلادی (2014) برگزار خواهند شد.

زارعان ادامه داد: در جشنواره تئاتر «بورسا» نمایش‌های سنتی همراه با رقص های ستنی اجرا می‌شوند.

او درباره جشنواره تئاتر تایلند نیز توضیح داد: جشنواره تئاتر«هارمونی» تایلند یک جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی است و گروه‌هایی از 50 کشور در آن شرکت می‌کنند. این جشنواره چهارمین دوره‌ خود را برگزار می‌کند. دوره‌های قبلی آن در قزاقستان و اندونزی برگزار شده و سال 2014 در تایلند برگزار می‌شود.

 هر دو نمایش به صورت خیابانی و به عنوان کارهایی از گروه تئاتر «27 آبان» اجرا می‌شوند. نمایش «دنیای کودکانه من» نوشته مریم خاکسار تهرانی است که با کارگردانی حامد زارعان اجرا می‌شود.

حامد زارعان در حال حاضر مشغول نگارش متن «جادوگر شهر اوز» برای اجرا در تالار هنر است.

او همچنین قصد دارد نمایش «شب بلند ماه» را به عنوان یک اثر صحنه‌ای ویژه گروه سنی کودک و نوجوان در مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا کند. این نمایش در جشنواره تئاتر شهر کاندیدای 11 جایزه شد و در نهایت و 7 جایزه دریافت کرد.

این نمایش که تولید مرکز تئاتر کانون پرورش فکری است، از آذرماه در این مرکز در صحنه می‌رود.

عوامل اجرایی این نمایش به شرح زیر هستند: نویسنده و کارگردان حامد زارعان. طراح حرکت: بهزاد جادوان فرد . طراح لباس، صحنه و نور: شرمین نوابی. آهنگساز: مریم دانشمند، نوازندگان:‌آرش شفاعی ومریم دانشمند.

بازیگران: مریم خاکسار تهرانی، نادر داهیم، مهدی داوودی، میلاد رمضانی، لاچین دربندی، لیلی حسینی، شقایق احمدی و بهزاد جاودان فرد، دستیار کارگردان، علی عطایی حور، منشی صحنه: مائده وافی.