فراخوان و شرایط شرکت در بخش پوستر و هویت بصری سی و چهارمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر اعلام شد.

 

سایت خبری تئاتر: امیر اسمی مدیر بخش مسابقه پوستر سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در این زمینه گفت: پوستر تئاتر امضای فرهنگی گروه است. تصویری‌ است از اندیشه و نگاه گروه هنرمندانی که نمایش را خلق می‌کنند. پوستر تئاتر بخشی از هویت و تاریخ هنر هر سرزمین است و تاثیرگذار در سلیقه و فرهنگِ دیداریِ مردم‌اش. گرافیک ِ تئاتر، هویت بصری گروه را شکل می‌دهد.

اسمی اضافه کرد: بخش پوستر سی و چهارمین جشنواره‌ی بین‌المللی تئاتر فجر بر اساس اهمیت به هویت گروه تئاتر با ترسیم چشم‌اندازی از دقت و تامل همه‌ هنرمندان در کیفیت آثار و مراقبت از معیارها و رشد سواد تصویری جامعه، حضور دیگری را تجربه خواهد کرد. امیدواریم هر کس به قدر همت خود، در این راه بکوشد و یاری‌مان کند. 

دبیرخانه سی و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از نمایندگان گروه‌های نمایشی (طراح، کارگردان یا تهیه‌کننده)، مدیران سالن‌های نمایشی، طراحان گرافیک و استودیوهای طراحی که آثاری منطبق با شرایط درج‌شده‌ در فراخوان دعوت بعمل می آورد با ارائه‌ آثارشان، در این برنامه هم‌کاری و مشارکت کنند.

چهارم آذرماه، آخرین تاریخ ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره طبق شرایط ذکر شده است و آثاری که به هر دلیل پس از تاریخ فوق به دبیرخانه جشنواره ارسال شود و یا آثاری که با مشخصات خواسته‌شده تطبیق نکند، مورد ارزیابی قرار نمی گیرد. آثار می بایست به نشانی تهران، خیابان استاد شهریار، خیابان هانری کربن، شماره ۱۸، طبقه سوم و یا کدپستی ۱۱۳۳۷۳۴۹۱۳ ارسال شود.

امیر اسمی همچنین یادآور شد: نمایشگاهی از آثار انتخاب‌شده برگزار که تاریخ و محل برگزاری آن متعاقبا اعلام می شود. ضمنا کتاب پوسترهای منتخب به چاپ خواهد رسید و به شرکت‌کننده یا طراح هر اثر یک نسخه از کتاب هدیه داده می‌شود.

به گفته مدیر بخش مسابقه پوستر،پوسترها توسط هیات انتخاب به لحاظ کیفی برگزیده و اسامی هیات داوران که از هنرمندان شاخصی تشکیل شده آذر‌ماه امسال اعلام می شود. ضمن اینکه هیات داوران به برجسته‌ترین آثار به ترتیب زیر جوایزی را اهدا خواهند کرد:

بخش پوستر تئاتر

جایزه‌ اول: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه‌ی نقدی

جایزه‌ دوم: لوح تقدیر و جایزه‌ نقدی

جایزه‌ سوم: لوح تقدیر و جایزه‌ نقدی

بخش رویدادهای تئاتر

جایزه‌ی اول: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه‌ نقدی

جایزه‌ دوم: لوح تقدیر و جایزه‌ نقدی

جایزه‌ سوم: لوح تقدیر و جایزه‌ نقدی

به تمام هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه راه یابد، گواهی شرکت در نمایشگاه تقدیم می شود و اعلام نتایج داوری و اهدای جوایز در مراسمی هم‌زمان با جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر انجام می گیرد.

 

 

اخبار مرتبط:

زهرا صبری جایزه خلاقیت تئاتر عروسکی لهستان را دریافت کرد

میکائیل شهرستانی «پدر» را روی صحنه می‌آورد

مسعود دلخواه «نفرین‌های تیزپا» را به صحنه می‌برد

«ترور» به تعویق افتاد

دکتر علی رفیعی: تالار اصلی تئاتر شهر اصلاح‌ناپذیر است

«هم‌هوایی» به پاریس می‌رود

پیش فروش بلیت «هتلی‌ها» آغاز شد

«سرگیجه» در خانه هنرمندان

«فاجعه‌ معدن کوشیرو» به تماشاخانه «موج نو» می‌آید

نشست پرسش و پاسخ «تئاتر و سینمای آربی اُوانسیان» برگزار شد

«خرمالوهای گس» در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی

تغییر در بخش موضوعی جشنواره تئاتر فجر

میترا حجار از «ترور» کناره گیری کرد

آموزشگاه «سمندریان» باز می‌ماند

یک بازیگر دیگر از صحنه فرار کرد