نمایش «فاوست به روایت شرق» نوشته مریم رها کاری از مریم میرعابدی و مریم رها در تالار محراب اجرا خواهد شد.

 

سایت خبری تئاتر: نمایش «فاوست به روایت شرق» نوشته مریم رها کاری از مریم میرعابدی و مریم رها از یکشنبه ۲۲ آذرماه هر شب ساعت 19:30 در سالن اصلی تالار محراب روی صحنه خواهد رفت.

فاوست، داستان دانشمند سالخورده‌ای است که در ازای فروش روح خود به شیطان، جوانی‌اش را باز پس می‌گیرد. فاوست که دوران زندگی خود را به کسب علوم و فنون مختلف گذرانده اکنون در پی به دست آوردن جوانی از دست رفته‌اش است. او در این مسیر با شیطان همراه می‌شود و مرتکب گناهانی می‌شود. در نهایت فاوست به درگاه خداوند توبه می‌کند و توبه‌اش پذیرفته می‌شود.
در روز رستاخیز و در هنگامی که شیطان طبق قراردادش با فاوست، برای بردن روح او حاضر می‌شود، فرشته نماینده پروردگار ظاهر می‌شود و مانع بردن روح فاوست به جهنم می‌شود. شیطان (مفیستو) گواهی امضا شده توسط فاوست را به فرشته نشان می‌دهد. اما فرشته نامه اعمال فاوست را که نشانی از گناه در آن نیست، برای مفیستو حاضر می‌کند. مفیستو برای اثبات گناهان فاوست، کاراکترهای نمایش را وارد می‌کند و از آنها می‌خواهد که گواهی گناهان او را بدهند و ...

در این اثر محمد طیب طاهر در نقش مفیستو، حمید عرب در نقش فاوست، مصطفی ایزدی در نقش دستیار، سیاه، لیلی جنیدی در نقش زن جاوگر، ستاره حامدی در نقش زن همسایه، مریم میرعابدیدر نقش دختر جوان بازی خواهد کرد. همچنین عنایت خادم بشیری آهنگساز و سرپرست گروه نوازندگان، حسین عبدالله زاده نوازنده تار، احسان سامانی منش نوازنده سازهای کوبه‌ای، رامین عبداللهی نوازنده کمانچه،عنایت خادم بشیری نوازنده کمانچه،غلامرضا ساعلی مسئول سالن، علی رضایی و با تشکر از مجموعه حراست و حفاظت فیزیکی خدمات عمومی، دواوود فتحعلی بیگی، حسین فرخی و حمید پورآذری مشاوران هنری، محمد پوراسماعیلی دستیار کارگردان، مریم روحیان منشی صحنه، لیلا کشاورزی طراح لباس، محمد طیب طاهر طراح پوستر و بروشور، محمد شریفی ساخت ماسک و عروسک، مسعود شامی مدیر تولید، امید جمشید پور مدیر صحنه، اکبر شجاعی طراح نور، هادی عیار روابط عمومی نمایش هستند.
تالار محراب در تقاطع خیابان ولیعصر خیابان امام خمینی (چهارراه سپه) واقع شده است.

 

اخبار مرتبط:

کمپانی «ا پارت» تئاتر خیابانی«فاوست» را اجرا می‌کند

اجرای تئاتر «برنارد مرده است» به پایان رسید

جلسه هماهنگی جشنواره تئاتر فجر استانی برگزار شد

بازدید معاون وزیر ارشاد از فعالیت‌های عمرانی تئاتر شهر

اجرای نمایشنامه‌ای از بیژن مفید در کرج

امیرمشهدی عباس با "ژنرال ها"یش به کانون می رود

سه اثر از حمید جبلی به روی صحنه می‌رود.

آثار راه یافته به بخش عکس جشنواره تئاتر فجر انتخاب شدند

جلسه نقد و بررسی پوستر تئاتر «خانه عروسک»برگزار شد

برنامه سخنرانی های هفته تئاتر لهستان در ایران اعلام شد

انتشار چند نمایشنامه خارجی جدید

علی سرابی: با غُر زدن کاری انجام نمی‌شود

«جان گز» به دانشجویان تخفیف می‌دهد

«سگ‌لرز» در ایرانشهر به صحنه می‌رود

سالن‌های خصوصی به کمک جشنواره تئاتر فجر می‌‌آیند

هشدار پیام دهکردی نسب به ایجاد جریان‌های مافیایی

بازگشایی تالار مولوی پس از پایان ماه صفر

تمجید فرمانده‌ سپاه از یک تئاتر