یک هنرمند تئاتر کشور، برگزاری جشنواره‌های تخصصی بازیگری را عرصه مناسبی برای تعیین سطح و جایگاه جوانان علاقه‌مند به این رشته ارزیابی کرد و ازنیاز به تثبیت هر چه بیشتر جایگاه بانوان هنرمند در عرصه بازیگری تئاتر سخن گفت.

 

به گزارش سایت خبری تئاتر و به نقل از امور ارتباطات رسانه‌ای و روابط عمومی تماشاخانه و مدرسه تئاتر سه نقطه، نسیم ادبی بازیگر تئاتر کشور که چندی پیش داوری و ارزیابی اجرای دانشجویان و هنرجویان شرکت‌کننده در پنجمین جشنواره بازیگری سه نقطه را بر عهده داشت با مطلوب ارزیابی کردن این جشنواره، برگزاری آن را فرصت مناسبی دانست تا شرکت‌کنندگان با نقطه نظرات و پیشنهادات داوران درباره کیفیت اجرای خود آگاه شوند.

وی همچنین یکی از نکات بارز جشنواره را حضور پررنگ و قوی بانوان دانست و گفت: تماشای یک سری کارها و مونولوگ‌هایی که خانم‌ها اجرا می‌کردند جالب و شگفت‌انگیز بود.

وی اضافه کرد: برای من که یک بازیگر زن هستم این مساله خیلی خوشحال‌کننده بود چرا که از اهمیت ویژه حضور بانوان در عرصه تئاتر و جایگاه مشخصی که پیدا کرده‌اند خبر می‌دهد و امیدوارم که این جایگاه محکم و مشخص‌تر شود و از این‌که بازیگری زن از آنچه که در تصویر می‌بینیم فراتر رفته و خانم‌ها توانسته‌اند خوب عمل کنند بسیار امیدوارکننده است.

وی درباره ویژگی بارز پنجمین جشنواره بازیگری سه نقطه گفت: مهمترین ویژگی بارز این رخداد امکانی است که به راحتی فراهم ساخته و در دسترس دانشجویان و هنرجویان قرار داده تا با حضور در آن به ارزیابی استعدداهای خود بپردازند.

وی گفت: در زمان‌های نه چندان دور بسیاری از دانشجویان و هنرجویان می‌بایست ساعت‌ها وقت و هزینه صرف کنند تا به یک پلاتوی تمرین دسترسی یابند تا در آنجا بتوانند دست به آزمون و خطا برای عده اندکی بزنند. اما این جشنواره فضای خوبی را برای حذف وقت و هزینه فراوان ایشان فراهم ساخته تا با شرکت در آن تکلیفشان مشخص شود که آیا در عرصه بازیگری جایگاهی دارند یا خیر ؟

نسیم ادبی افزود: بازیگری یعنی میل به دیده‌شدن و بازیگران دوست دارند روی صحنه باشند تا دیده شوند و این جشنواره فرصتی است که دوستانشان کارهای آنها را تماشا و قضاوت کنند و این بزرگترین جایزه برای کسانی است که در این رقابت شرکت می‌کنند.

وی در خاتمه گفت: پیشنهاد من برای برگزاری این جشنواره فراگیرتر شدن آن است به شکلی که در برگیرنده همه موسسات آموزش عالی و آموزشگاه‌های بازیگری در تهران و سراسر کشور باشد و فراخوان آن حداقل شش ماه زودتر منتشر شود.

وی اضافه کرد: این روش فراخوان سبب می‌شود که آموزشگاه‌ها بدانند در یک فصلی قرار است تمام دانش‌آموختگانشان بیایند و کارها را اجرا کنند و در این رقابت برگزیده شوند و ایام جشنواره از سه روز به یک هفته افزایش پیدا کنند و این اتفاق خوبی است که باعث ایجاد انگیزه بیشتر در مشتاقان عرصه بازیگری خواهد کرد.


 

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater

 

اخبار تئاتر:

آخرین مهلت برای شرکت در بخش «جایزه استاد جواد ذوالفقاری» اعلام شد

محمد چرمشیر کارگاه نمایشنامه‌نویسی برپا می‌کند

چهارمین پاراگراف برای داود رشیدی منتشر شد

رحمانیان «آدامس‌خوانی» را کوتاه می‌کند

میثم عبدی «36 ژانویه‌ی 2005» را آماده اجرا می‌کند

اجرای «خوشبختی های کوچک سوسک شدن» از 30 تیر در تئاتر شهر

«شاه اوبو» در تئاتر باران اجرا می‌شود

«ویتسک» رضا ثروتی به اروپا می‌رود

رضا بابک زنگ پهلوانی را برای "قصه های من و تو و شاهنامه" به صدا در آورد

معرفی هیات انتخاب آثار فضای باز جشنواره تهران-مبارک

«من، تو، ما، شما» در تماشاخانه مشایخی روی صحنه است

اعلام آمار مخاطبان دو نمایش‌ «صور اسرافیل » و «بیرون پشت در»

«کوکاکولا» به مولوی می‌رود

گروه بازیگران و عوامل نمایش "خروس می خواند" تکمیل شد

جواد انصافی کارگاه آموزش سیاه بازی برگزار می‌کند

دلایل حضور امیر مهدی ژوله در تئاتر بیان شد

«تا یک بشمار» در بولونیا به صحنه رفت

رویا افشار بازیگر تئاتر شهرام کرمی شد

تمديد نمايش «پچپچه هاي پشت خط نبرد » تا پايان تيرماه

کارگاه‌های نمایش‌نامه‌نویسی موسسه­ اکبر رادی برگزار می‌­شود

اجرای «شک» در تماشاخانه سه‌نقطه

ژان‌لویی اکل در ایران کارگاه آموزشی تئاتر برگزار می‌کند

معرفی اعضای هیات انتخاب جشنواره تئاتر عروسکی تهران- مبارک

«سقراط» باز هم به تالار وحدت می‌رود

سام قریبیان از بازی در نمایش حمید امجد انصراف داد

حمید پورآذری نمایش «هنگامی که... » را در بنیاد امید مهر به روی صحنه می‌برد