به بهانه اکران فیلم پرویزخان به این موضوع پرداختهایم که چرا اغلب فیلمهای ورزشی موفق نیستند؟
در ابتدا پدیده اکران آنلاین آثار سینمایی به واسطه نبود قانون محکم کپی رایت و همچنین خطر قاچاق آثار ریسکی بزرگ محسوب میشد، اما خوشبختانه اکران آنلاین فیلم سینمایی خروج به عنوان نخستین فیلم اکران آنلاین در تاریخ سینمای ایران موفقیتآمیز بود.
این روزها نیز تبلیغ کالاهای مختلف توسط ستارههای سینما و تلویزیون ایران بیش از همیشه اوج گرفته و تلویزیون که در سالهای طولانی تبلیغهایی با تصاویر بازیگران را پخش نمیکرد، دیگر هیچ ممانعتی برای این مسئله قائل نیست. در ادامه سعی کردیم به تاریخچه این موضوع در ایران بپردازیم.
خانه سینما به دلیل ضعف در مدیریت و اداره این نهاد هنری و صنفی، برای تقسیم اقلام حمایتی دست به کار نامحترمانهای زده است.
اکران آنلاین فیلمهای سینمایی که به نظر میرسد تعداد علاقهمند بیشتری در میان فیلمسازان پیدا کرده، با این پرسش اساسی روبروست که آیا با کپی غیرمجاز از فیلمها باید این طرح را موفق دانست؟
چند روزی است که جلسه شورای صنفی نمایش برگزار شده اما ترکشهای مربوط به حاشیههای آن همچنان ادامه دارد و سینماگران در فضای مجازی و رسمی نسبت به مدیران سازمان سینمایی واکنش دارند از جمله کیومرث پوراحمد که تاکید میکند این میزهای مدیریتی همیشگی نیست.
این روزها حرف کره شمالی نقل محافل است. رهبر مشهورشان چند وقتی است آفتابی نشده و دنیا را در تعلیقی سینمایی منتظر گذاشته است.
روزنامه خراسان نوشت: نقشهایی که استاد علی حاتمی به جمشید مشایخی و محمدعلی کشاورز سپرد، برخلاف واقعیت تاریخی است.
اولین شب از طرح «سینماماشین» با اکران فیلم «خروج» در حالی برگزار شد که افراد مختلف از طیفهای گوناگون مخاطبان سینما برای شریک شدن در این تجربه متفاوت، خود را به برج میلاد رسانده بودند.
پاندمی کروناویروس که تاثیر خسارتباری بر سینمای دنیا گذاشته، اگر چه موجب تعطیلی سالنها شده اما انگار احیای نوعی دیگراز سینما را هم نشانه گرفته؛ سینمایی که اتفاقا همین سینمای مدرن و دیجیتالی امروز آن را از رونق انداخت.
صدا وسيما براي حفظ كيان و شاكله خود ناچار است كه منابع مالي خود را به هر نحوي كه شده تامين كند، پس در اين مسير با هر اسپانسري دست همكاري ميدهد.
از دست رفتن فرصت اکران نوروزی در سینما، چیزی بزرگتر از یک فاجعه است، اما چارهای نبود. حالا زمزمههایی از بازگشایی سینماها در عید فطر به گوش میرسد و برخی معتقدند باید تمهیداتی برای جذب مخاطب در نظر گرفت.
تعطیلی سالنهای سینمای سراسر کشور در حالی امروز ۶۰ روزه شد که ویروس کرونا با این تعطیلی تحمیلی در این دو ماه، علاوه بر خسارتهای بیسابقه، تجربههایی گرانبها را هم برای سینمای ایران رقم زد.
با شیوع کرونا و تشدید شرایط اقتصادی به عنوان یکی از مهمترین عوامل در کنار تعطیلی سالنهای سینما، قاعدتاً شمار تماشاگران سینما در سال جاری به شدت کاهش خواهد یافت و افت تاریخی در سینمای ایران شاهد خواهیم بود.
یک توییت از سوی رضا رشیدپور باعث شد ماجرای دستمزد او در برنامه حالا خورشید مطرح شود. اما بیتفاوتی مدیر شبکه سه نشاندهنده مهم نبودن نظر افکارعمومی و منتقدان نزد اوست؛ واکنشی که در حذف عادل فردوسیپور هم شاهدش بودهایم.
در سال ۹۸ نیز همچون سالهای دیگر سینمای ایران شاهد اکران فیلمهایی بود که فروش بسیار نازلی را در گیشه تجربه کردند.
داوودي: شرايطي كاملا اضطراري و اورژانسي در تلويزيون شاهديم كه حاصل و خروجي آن در سطح ملي به جايي رسيده كه مردم ديگر اعتماد لازم به اين رسانه ندارند.
نامه درخواست برای آزادی متهم اخلال اقتصادی نشان دهنده باندی است که با بازی دادن برخی از هنرمندان ضمن سواستفاده از آنها در حال زمینهسازی دوباره برای به جریان انداختن پولهای کثیف در سینما است.
روز یک شنبه برای نخستین بار در تاریخ سینمای ایران، طرحی با عنوان «اکران آنلاین» اجرا و فیلم سینمایی «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمیکیا در سرویسهای ویاودی به صورت آنلاین نمایش داده شد. اکران این فیلم از نخستین روزی که خبر آن اعلام شد، تا همین امروز، منشأ حواشی و تحلیلهای فراوانی در رسانههای مختلف بوده و واکنشهای زیادی را برانگیخته است.
به گواهی آمارها اکران نوروزی همواره جزو پربینندهترین اکرانهای سال است اما با تعطیلی طلاییترین زمان اکران، سینماها چقدر متضرر شدهاند؟
سالهاست درباره امنیت شغلی و نبود صندوقی برای روزهای بیکاری و بازنشستگی سینماگران حرف و وعده شنیده شده، اما هیچ کدام به عمل نرسیده است و این روزها که همه کارهای هنری تعطیل شده بیش از هر زمان دیگر، «امنیت شغلی» و «بیمه بیکاری» بر سر زبانها میچرخند. آیا ویروس کرونا میتواند دستکم طلسم راهاندازی یک صندوق بیکاری را برای سینماگران و نیز دیگر هنرمندان بشکند؟