اصغر فرهادی بیان کرد: در دوران رقابت و حسادتها نمونه و مشابهی از کیومرث پوراحمد دیگر نخواهیم داشت.
چهل و پنجمین جشنواره بینالمللی فیلم مسکو در کشور روسیه، چهار فیلم ایرانی دیگر شامل سه انیمیشن و یک مستند را به برنامه نمایش خود اضافه کرد.
آیریس کنوبلوخ رئیس جدید جشنواره فیلم کن، در رونمایی از فهرست حاضران رویداد ۲۰۲۳ عنوان کرد کن به آینده سینما برمیگردد که با نگاهی به فیلمهای امسال، مخالفت با او سخت به نظر میرسد.
«تیر فرمو» مدیر جشنواره فیلم کن در یک نشست خبری در پاریس، فهرست رسمی فیلمهای حاضر در هفتاد و ششمین دوره این جشنواره را اعلام کرد.
درحالیکه تصور میشد با جدیت بسیاری که سازمان سینمایی در مقوله قاچاق فیلم به خرج داده و البته مدرن شدن ابزارهای شناسایی، دیگر شاهد پدیده شوم قاچاق فیلم در سینمای ایران نباشیم اما در کمال ناباوری، سومین ساخته سعید روستایی از صبح روز 26 اسفند، سر از شبکههای مجازی درآورد. 23 روز بعدش نیز جنگ جهانی سوم به بیرون درز پیدا کرد تا مشخص شود مافیای قاچاق در سینمای ایران با انتشار 2 فیلم مهم از سینمای ایران، دوره جدیدی از حیات خود را آغاز کرده است که طی آن، تمرکز روی انتشار فیلمهای مهم سینمای ایران است که هنوز به روی پرده نرفتهاند.
نمایش«افلیا» به کارگردانی مسعود طیبی در آرشیو جهانی شکسپیر به ثبت رسید.
فیلمهای اکران «عید فطر» مشخص شد و شروع اکران این فیلمها از چهارشنبه ۳۰ فروردین است.
کانون کارگردانان سینمای ایران در پی درگذشت کیومرث پوراحمد بیانیهای را منتشر کرد.
دنیای هوشهای مصنوعی، هرروز غافلگیریهای عجیبی برای ما دارد و هرچه میگذرد بیش از پیش کاربران را شگفتزده میکند. اینبار نوبت سینما و علاقهمندان به دنیای هنر است که از قدرت هوش مصنوعی لذت ببرند و یا حتی بترسند!
پیکر مرحوم کیومرث پوراحمد که امروز از انزلی به تهران منتقل شد، فردا، 18 فروردین در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده خواهد شد.
کیومرث پوراحمد در ۷۴ سالگی از دنیا رفت.
سیلی لیلا سیلی نسلی به نسل دیگر است. سیلی نسلی که میخواهد زندگی کند بر نسلی که توهماتش برایش مهمتر از زندگی است و زندگی باید صرف رسیدن به این توهمات شود. نسل لیلا باید مانند باستانشناس خاکهایی که نسل پدران روی زندگی ریخته بودند کنار میزد و زندگی را از زیر خروارها خاکهای فرهنگی بیرون میکشید.
در حالی که خبرهایی درباره ساخت فیلم جدید اصغر فرهادی در آمریکا با حضور ستارههایی چون «آل پاچینو» در رسانهها منتشر شده، این خبر فعلا هیچ منبع موثقی ندارد و به نظر میرسد با یک دروغ سیزده رو به رو هستیم!
به نظرم فیلم «برادران لیلا» در مدیریت پس از تولید و اکران دچار همان سندرم خودخواهی و تکبر شخصیت پدر فیلم شد.
تعداد مخاطبان نوروزی سینما به مدد ادامهی اکران چند فیلم که از ماههای آخر سال گذشته روی پرده بودند، به بیش از یک میلیون و ۱۶۳ هزار نفر رسید و گیشهی سینماها نیز در تعطیلات نوروز ۵۸ میلیارد و ۲۲۶ میلیون تومان فروش داشت.
فیلمی که در خوشبیانهترین حالت می توانست صحنهای باشکوه از صف طویل مخاطبان مقابل سینماها ترسیم کند و مخاطبان بی شماری را به سالن ها جذب کند اما نشد آنچه باید می شد .
احسان یاسین خواننده برگزیده برنامه «عصر جدید» نخستین کنسرت رسمی خود را در تالار وحدت روی صحنه میبرد.
سینمای ایران موفق شد پس از شش ماه و نیم ، رکورد تعداد روزانه مخاطبان را بشکند.
مقایسه برنامههای نوروزی صدا و سیما با تولیدات شبکه نمایش خانگی نشان میدهد تلویزیون بازنده بزرگ نوروز امسال است.
سینمای ایران در سال ۱۴۰۱ فراز و نشیبهای زیادی در عرصه جذب مخاطب، فروش و اکران در داخل پشت سر گذاشت اما طبق اذعان کارشناسان حضورهای بین المللی موفقی داشته است.