پیام لاریان باور دارد که زمانی که نویسنده اثری را مینویسد دیگر صاحب آن اثر نیست و آن یک اثر مجرد است که هر کارگردانی میتواند آن را اجرا کند ودیگر نویسنده در آن دخل و تصرفی ندارد، درست مانند شکسپیر که الا نیست اما آثارش هنوز هم به اجرا در میآیند
اگر چارهاي جز برگزاري جشنواره در ايام مقارن با روزهاي پيروزي انقلاب نيست، آيا نحوه و چگونگي برگزاري آن نیز گريزناپذير است؟ آيا نميتوان با توجه به توقعات موجود براي برگزاري جشنواره در چنين روزهايي (که ابدا منطبق با زمانبندي فعاليتهاي بينالمللي تئاتر نيست)، تنها برپايي بخش نهايي جشنواره را با انتخاب دقيق و با دلايل متقن و بايسته تعدادي نمايش معدود، در اين روزها تدارک ديد و ستاد جشنواره را که گويا دائمي است، مکلف کرد براي تمام مدت سال برنامهريزي کنند.
روحالله جعفری با نقدی به جشنواره تئاتر فجر، با ذکر مصادیق، به برشمردن تخفلات آئیننامهای سی و هفتمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر پرداخت و مدیریت فرهنگی جشنواره را آسیبشناسی کرد.
جشنواره سی و هفتم تئاتر فجر در حالی به پایان رسیده است که میتوان با کمی فاصله گرفتن از آن مزایا و معایبش را برشمرد.
سی و هفتمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر در حالی به کار خود پایان داد که هنوز تکلیف دبیری دوره سی و هشتم مشخص نیست؛ چرخهای معیوب که همه ساله شاهد تکرار آن هستیم.
در حالی که هیات داوران مسابقه «ایران یک» حسین کیان را برای موسیقی نمایش «آقامحمدخان» حائز دریافت تندیس دانسته بودند، این عنوان برای موسیقی همین نمایش به اشتباه به عرفان خاتونی اهدا شد.
آیین اختتامیه سیوهفتمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر در حالی برگزار شد که هیچ کدام از شبکههای پربیننده سیما خبری از آن را پخش نکردند.
تماشاخانه ایرانشهر پیرامون حواشی ایجاد شده در اجرای نمایش «خنکای ختم خاطره» حمیدرضا آذرنگ که در بخش مسابقه بین الملل تئاتر فجر به صحنه رفت، بیانیه ای را منتشر کرد.
جشنواره بینالمللی تئاتر فجر دوره سی و هفتم خود را سپری کرد؛ جشنوارهای که به زعم اهالی تئاتر از هیجان و تأثیرگذاری تهی شده و نیازمند تغییر ساختار است.
رویا تیموریان گفت: تئاتر را عاشقان تئاتر زنده نگه داشته اند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سهم 43 درصدی گروههای شهرستانی در جشنواره سی و هفتم نشان میدهد گروههای نمایشی در گوشه و کنار ایران فعال هستند.
آیین پایانی سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با اهدای بیشترین جوایز به نمایش دریاچه قو به پایان رسید.
برگزیدگان سی و هفتمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر معرفی شدند.
چهارمین نشست از سلسله نشستهای پژوهشی «تاریخ شفاهی تئاتر ایران» با حضور حسین پاکدل، حسین پارسایی و علی شمس روز جمعه سوم اسفند در سالن کنفرانس مجموعه تئاتر شهر برگزار شد
نامزدهای دریافت جوایز دو بخش «مسابقهی تئاتر ایران یک» و «مسابقهی تئاتر بینالملل» اعلام شد.
مدیر بخش پوستر سی و هفتمین جشنواره بین المللی فجر گفت: برای اغلب کارگردان ها طراحی پوستر اهمیت چندانی ندارد.
سرپرست گروه تئاتر شورایی تهران گفت: : اجرای کاربردی، تولید محتوا و آموزش صحیح به مخاطبان از مهمترین اهداف تئاتر شورایی است.
کارگردان پرسه های موازی گفت: انعکاس دغدغه های جامعه یکی از مهترین رسالتهای هنرمند است.
مدیر بخش مسابقه نمایشنامه نویسی جشنواره بین المللی تئاتر فجر گفت: متن به کم اهمیت ترین مولفه در تولید یک نمایش تبدیل شده است.
نامزدهای دریافت جوایز بخش «مسابقه ی تئاتر صحنه ای ایران دو» سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شدند.