پنجشنبه , ۶ اردیبهشت, ۱۴۰۳
بین الملل | صفحه 293
لیلا حاتمی شاید در ونیز / فیلم «ترنس مالیک» در حال تدوین است

لیلا حاتمی شاید در ونیز / فیلم «ترنس مالیک» در حال تدوین است

با آماده نشدن فیلم «مسیر باد» ساخته کارگردان آمریکایی «ترنس مالیک» برای نمایش در جشنواره کن، پیش بینی می‌شود که نخستین نمایش جهانی این فیلم در ماه سپتامبر در جشنواره ونیز باشد.

همسر تام هنکس، عوارض درمان کرونا با کلروکین را فاش کرد جمعه 29 فروردین 1399 11:45

همسر تام هنکس، عوارض درمان کرونا با کلروکین را فاش کرد

ریتا ویلسون، خواننده آمریکایی با حضور در برنامه صبحگاهی شبکه سی‌بی‌ا‌س تجربه شخصی خود را از عوارض درمان کرونا با کلروکین فاش کرد.

فیلمبردار «ای‌تی» بر اثر کرونا درگذشت/اسپیلبرگ در سوگ‌ رفیق قدیمی جمعه 29 فروردین 1399 11:11
با پنج نامزدی اسکار؛

فیلمبردار «ای‌تی» بر اثر کرونا درگذشت/اسپیلبرگ در سوگ‌ رفیق قدیمی

آلن داویو فیلمبرداری که ۵ نامزدی اسکار در کارنامه داشت و در فیلم‌های استیون اسپیلبرگ با وی کار کرده بود، بر اثر ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

فرصتی برای هواداران سینما / با دی‌کاپریو و دنیرو همبازی شوید جمعه 29 فروردین 1399 07:40
نقشی کوتاه در فیلم اسکورسیزی

فرصتی برای هواداران سینما / با دی‌کاپریو و دنیرو همبازی شوید

رابرت دنیرو و لئوناردو دی‌کاپریو که با هم در فیلم «قاتلان ماه کامل» بازی می‌کنند یک فرصت خاص از فیلم جدیدشان را در اختیار هواداران خود قرار دادند.

همه چیز در مورد سریال Money Heist؛ محبوب ترین سریال غیرانگلیسی نتفلیکس جمعه 29 فروردین 1399 00:00

همه چیز در مورد سریال Money Heist؛ محبوب ترین سریال غیرانگلیسی نتفلیکس

شاید برایتان باور کردنی نباشد که بشنوید یکی از بهترین، پربیننده ترین و محبوب ترین سریال های جهان سریال Money Heist یا همان La Casa de Papel به معنای «خانه کاغذ» یا «خانه اسکناس» است که توسط سرویس نتفلیکس ساخته شده و موفق ترین سریال غیرانگلیسی زبان این سرویس استریمینگ به شمار می آید. این سریال توسط الکس پینا ساخته شده و زبان آن اسپانیولی است اما در بسیاری از کشورهای غیراسپانیولی زبان نیز به محبوب ترین سریال تبدیل شده است. با این همه محبوبیت، سخت است تصور کرد که سریال Money Heist در آستانه کنسل شدن قرار داشته است.

بهترین فیلم‌های دهه ۸۰ که احتمالا تا الان از دیدتان پنهان مانده‌اند جمعه 29 فروردین 1399 00:00

بهترین فیلم‌های دهه ۸۰ که احتمالا تا الان از دیدتان پنهان مانده‌اند

فیلم‌های درجه یکی در تاریخ سینما وجود دارند که در مقطعی پدیدار می‌شوند و گذر زمان آن‌ها را به فراموشی می‌سپرد. ولی امروزه و به لطف پلتفرم‌های مختلف و رسانه‌های دیجیتالی متنوع، امکان تماشای آن‌ها را داریم. بعضی از این فیلم‌ها در زمان اکرانشان تحسین شدند، و بعضی‌هایشان هم حتی به ندرت رنگ پرده را دیدند. با هم نگاهی می‌اندازیم به تعدادی از بهترین فیلم‌های دهه ۸۰ که احتمالا تا الان از دیدتان پنهان مانده‌اند.

فیلم‌هایی که مثل «۱۹۱۷» در یک سکانس فیلمبرداری شدند جمعه 29 فروردین 1399 07:14

فیلم‌هایی که مثل «۱۹۱۷» در یک سکانس فیلمبرداری شدند

دو کلمه «اکشن» و «کات» معمول‌ترین کلماتی هستند که ممکن است در یک لوکیشن فیلمبرداری بشنوید. اما گاهی فیلم‌ها به صورت تک شات یا اصطلاحاً سکانس پلان ساخته می‌شوند که هیچ برشی در آن‌ها حداقل به صورت ظاهری دیده نمی‌شود.

۲۰ فیلم خارجی زبان برنده‌ اسکار در قرن ۲۱ جمعه 29 فروردین 1399 00:00

۲۰ فیلم خارجی زبان برنده‌ اسکار در قرن ۲۱

در حالی که «آکادمی علوم و هنرهای سینما» یا همان اسکار خودمان بیشتر اوقات به فیلم‌های انگلیسی زبان روی خوش نشان داده است، از سال ۱۹۵۶ که آکادمی اسکار بخش مجزایی برای فیلم‌های خارجی‌زبان تاسیس کرد از مهم‌ترین فیلم‌های بین‌المللی هم تجلیل شده است. فیلمسازانی مثل پدرو آلمادووار، ویتوریو دسیکا و آکیرا کوروساوا در کارنامه‌شان جایزه‌ی اسکار برای بهترین فیلم بین‌المللی (همان بهترین فیلم خارجی زبان سابق) را دریافت کرده‌اند.

کدام بخش ها از فیلم «ریدلی اسکات» ریشه در تاریخ امپراتوری روم ندارد؟ جمعه 29 فروردین 1399 06:50

کدام بخش ها از فیلم «ریدلی اسکات» ریشه در تاریخ امپراتوری روم ندارد؟

برای علاقه‌مندان به ژانر تاریخی در سینما، فیلم «گلادیاتور» ساخته ریدلی اسکات، کارگردان نامدار انگلیسی در سال ۲۰۰۰ میلادی، جذابیت فراوانی دارد. بازی دیدنی «راسل کرو» در نقش «ماکسیموس»، «واکین فینیکس» در نقش «کومودوس» و «کانی نیلسن» در نقش «لوسیلا»، تا مدت‌ها در خاطر کسانی که فیلم را می‌بینند، باقی می‌ماند؛ آن‌گونه که نمی‌توانند تصویری تاریخی، ورای آن‌چه دیده‌اند، تصور کنند. اما واقعیت چیز دیگری است.

 بهترین سریال‌های تلویزیونی از معروفترین کارگردانان سینما پنجشنبه 28 فروردین 1399 14:00

بهترین سریال‌های تلویزیونی از معروفترین کارگردانان سینما

مهاجرت از صفحه‌ی نقره‌ای بزرگ به خانه‌های مردم رواج پیدا کرده است. روز به روز تعداد چهره‌های موثر سینما که تصمیم می‌گیرند حضور در تلویزیون را هم امتحان کنند بیشتر می‌شود. خیلی از کارگردانان سینمایی هستند که مدیوم قاب کوچک تلویزیون را تجربه کردند. بعضی‌هایشان پایان خوشایندی داشتند و برخی دیگر هم درنهایت موفق به ساخت یک فصل بیشتر نشدند. خیلی از این کارگردانان فقط چند اپیزود را کارگردانی می‌کنند و بعد به عنوان تهیه‌کننده‌ی اجرایی پشت سریال می‌ایستند.

آل کاپون در شرایط کرونایی به هالیوود بازگشت/ عکس پنجشنبه 28 فروردین 1399 13:58

آل کاپون در شرایط کرونایی به هالیوود بازگشت/ عکس

تاریخ اکران بین المللی فیلم سینمایی «فونزو» با بازی تام هاردی مشخص شد، این فیلم از بیست و سوم اردیبهشت راهی سینماهای هالیوود می‌شود.

نتفلیکس با بودجه ۱ میلیون دلاری به یاری سینماگران برزیل شتافت پنجشنبه 28 فروردین 1399 13:51

نتفلیکس با بودجه ۱ میلیون دلاری به یاری سینماگران برزیل شتافت

با اعلام نتفلیکس، مبلغ یک میلیون دلار برای کمک به افراد شاغل در بخش فیلم و سریال برزیل که این روزها به دلایل گوناگون در شرایط سختی هستند اختصاص یافت.

بیانیه مشترک بخش‌های جنبی جشنواره کن؛ لغو همه برنامه‌ها/ برگزاری آنلاین بازار فیلم کن پنجشنبه 28 فروردین 1399 13:42

بیانیه مشترک بخش‌های جنبی جشنواره کن؛ لغو همه برنامه‌ها/ برگزاری آنلاین بازار فیلم کن

دفتر بخش های جنبی جشنواره کن مثل ۱۵ روز کارگردانان، هفته بین اللملی منتقدین و بخش اسید ( که پخش فیلم‌های مستقل برای پخش را به عهده دارند) به طور مشترک، بیانیه‌ای را صادر کردند.

نگاهی به فیلم «مرده‌ها نمی‌میرند»، ساخته جیم جارموش / شیوع جبران‌ناپذیر پنجشنبه 28 فروردین 1399 08:07

نگاهی به فیلم «مرده‌ها نمی‌میرند»، ساخته جیم جارموش / شیوع جبران‌ناپذیر

مهم‌ترین کاربرد فیلم «مرده‌ها نمی‌میرند»، این است که منتقدان سینمایی را به‌سرعت از خود متنفر می‌کند؛ سینمادوستانی که توقع دیدن صحنه‌های جذاب «گوست داگ» یا لذت‌بردن از آشنایی با شخصیت‌های نایاب «مرد مرده» را دارند و حالا با دیدن این فیلم، نمره منفی را در کارنامه فیلم‌سازی جارموش ثبت می‌کنند.

نگاهی به فیلم «جودی» ساخته روپرت گولد / بدون پول آری، بدون عشق هرگز پنجشنبه 28 فروردین 1399 07:41

نگاهی به فیلم «جودی» ساخته روپرت گولد / بدون پول آری، بدون عشق هرگز

فیلم «جودی» سقوط تراژیک و فروپاشی یک استعداد بی‌بدیل را به نمایش می‌گذارد که در 47‌سالگی، شش ماه پس از کنسرت‌های لندن در تنهایی تراژیک و طردشدگی ژرف بر اثر اوردوز و سوء‌مصرف باربیتورات و مواد مخدر، در حمام خانه خود در لندن، جهان هستی را بدرود گفت.

نقد فیلم متاسفیم جا ماندی ساخته کن لوچ؛ برگزیت احمقانه پنجشنبه 28 فروردین 1399 07:24

نقد فیلم متاسفیم جا ماندی ساخته کن لوچ؛ برگزیت احمقانه

رویکرد فیلم این برداشت را برای من ایجاد می‌کند که مخاطبین زیادی فیلم را پرتره‌ای نه از طرح برگزیت کهنه احمقانه؛ بلکه از مشکلات مردم در حبابی از لندن می‌بینند. آیا کارگردان چنین قصدی داشته است؟ من نمی‌دانم؛ اما می‌توانم بگویم که اتحادیه اروپا جایی است که به حقوق کارگران بها می‌دهد و خارج از آن جایی است که مردم باید بیشتر و با بدبینی، ستم بیشتر، انزوای اقتصادی بیشتر و به صورت استثمار شده کار کنند. این فیلم درخشان ذهن را بسیار درگیر می‌کند.

حیواناتی که در فیلم‌ها دلهره و ترس به جانتان می‌اندازند+تصاویر پنجشنبه 28 فروردین 1399 02:39

حیواناتی که در فیلم‌ها دلهره و ترس به جانتان می‌اندازند+تصاویر

فیلم‌هایی را در این گزارش به شما معرفی می‌کنیم که حیوانات عامل اصلی ترس در آنها هستند.

سام ریمی رسماً کارگردان «دکتر استرنج۲» شد چهارشنبه 27 فروردین 1399 15:23

سام ریمی رسماً کارگردان «دکتر استرنج۲» شد

سام ریمی تأیید کرد که او کارگردانی «دکتر استرنج۲» را بر عهده خواهد داشت.

پیشنهاد ده فیلم برتر درباره زامبی‌ها/ تجربه ترس در جوارِ مردگان متحرک چهارشنبه 27 فروردین 1399 15:15

پیشنهاد ده فیلم برتر درباره زامبی‌ها/ تجربه ترس در جوارِ مردگان متحرک

اگر طرفدار پروپاقرص فیلم‌های ترسناک باشید، حتماً جان سالم به دربردن از دست زامبی‌ها در دوران آخرالزمانی از دغدغه‌های شما است. تابه‌حال فیلم‌های بسیاری درباره این موجودات عجیب‌الخلقه ساخته‌شده و انصافاً نمی‌توان از نقش مهم مردگان متحرک (The Walking Dead) هم در سال‌های اخیر برای ترند شدن دوباره زامبی‌ها در صنعت سرگرمی گذشت. اما یادمان نرود زامبی‌ها پیش‌ازاین سریال هم نقش مهمی در فیلم‌های سینمایی داشتند.

15 مستندی که شما را به هیجان خواهد آورد چهارشنبه 27 فروردین 1399 00:00

15 مستندی که شما را به هیجان خواهد آورد

در موقعیتی که به خاطر حفظ سلامت خودمان و سایرین از ما خواسته‌شده در منزل بمانیم، شاید از تماشای فیلم‌ و سریال‌های داستانی هم به ستوه آمده باشیم و پیشنهاد ما دیدن مستند‌های برتری است که می‌تواند مانند یک اثر سینمایی هر علاقه‌مند و غیرعلاقه‌مندی را به خود جذب کند. ما در اینجا لیستی از مستندهای جدید مورد علاقه‌مان تهیه کردیم که اطمینان داریم شمارا نیز مجذوب خود خواهند کرد.

ده اقتباس سینمایی برتر از کمیک بوک‌ها که هیچ ربطی به ابرقهرمانان DC و مارول ندارد چهارشنبه 27 فروردین 1399 15:02

ده اقتباس سینمایی برتر از کمیک بوک‌ها که هیچ ربطی به ابرقهرمانان DC و مارول ندارد

کمیک‌های DC و مارول از سال 1930 منتشر شدند و از آن زمان تابه‌حال پشت شخصیت‌های کلاسیک موفقی از جمله بتمن، اسپایدرمن، ایکس من و… ایستاده‌اند. در سال 2008 آیرون من 1 به‌عنوان اولین فیلم از جهان سینمایی مارول منتشر شد. فیلم‌های مارول در طول کمی بیش از یک دهه موفق به فتح باکس آفیس شدند و به موفقیت تجاری باورنکردنی دست یافتند.