مراسم پایانی نود و ششمین دوره جوایز آکادمی اسکار به عنوان ایستگاه پایانی فصل جوایز سینمایی در سالن دالبی تئاتر لس انجلس آغاز شد.
او یئونگ-سو بازیگر سریال کرهای محبوب و پربیننده «بازی مرکب» (اسکوئید گیم) در نتفلیکس به دلیل آزار جنسی توسط دادگاهی در کرهجنوبی به هشت ماه حبس تعلیقی محکوم شده است. او با ۷۹ سال سن به دو مورد آزار جنسی یک زن در سال ۲۰۲۲ متهم شده است.
عکسی از جکیچان در سن ۷۰ سالگی پربازدید شده است. چهره شکسته جکیچان در این عکس مورد توجه قرار گرفت.
قصه، اقتباسی آزاد از رمانی با همین عنوان اثر مارتین آمیس است، اما توصیفش به عنوان یک فیلمنامه اقتباسی میتواند گمراهکننده باشد. حتی با وجود اینکه نامزدی اسکار در بخش اقتباسی را کسب کرده باشد.
تاریخ اکران فیلم بعدی یورگوس لانتیموس که یک بار دیگر با بازی اما استون ساخته شده است، اعلام شد.
ژولیت بینوش، بازیگر فرانسوی برنده اسکار جانشین فیلمساز لهستانی آگنیشکا هالند در مقام رییس آکادمی فیلم اروپا میشود.
تازهواردانی هستند که تازه وارد صحنه شدهاند که نهتنها صنعت سرگرمی را با نامزدی، بلکه با بردن اسکار شوکه میکنند.
کلی مارسل در اولین تجربه حرفهای خود در مقام فیلمساز، پشت دوربین ونوم ۳ قرار میگیرد.
خواکین فینیکس، اما استون، آستین باتلر و پدرو پاسکال بازیگران فیلم بعدی آری آستر با مدیریت فیلمبرداری داریوش خنجی شدند.
کارگردانی اثر ممکن است در وهله اول ساده به نظر بیاید. در واقع همینطور هم هست. سازنده توانسته با رنگ و نور شرایط و احساسات افراد را در وضعیت و موقعیتهای مختلف به خوبی توصیف کند. در سکانسهای ابتدایی همه چیز تازه و مطلوب است. میشود بوی سبزیهای معطر را در آشپزخانه حس کرد. سکانسها زنده هستند و آشپزخانه روح دارد. نور خورشید میتابد و کاراکترها را نیز شفاف و پر امید تصویر میکند.
بیلی آیلیش جایزه اسکار بهترین ترانه فیلم سینمایی «باربی» را گرفت.
با استفاده از داده های فروش سالانه باکس آفیس جهانی، درآمد برندگان اسکار بهترین فیلم را با پردرآمدترین فیلم هر سال مقایسه کردیم.
برای تقدیر کردن از آثار تدوینگرهای فیلم، نگاهی میاندازیم به بعضی از بهترین تدوینهای سینما که برندهی اسکار هم شدهاند و توانستهاند تاثیری جاودانه بر این هنر سینمایی بگذارند. این فیلمها ژانرهای مختلفی دارند؛ از درامهای حماسی جنگی مانند «فهرست شیندلر» (Schindler’s List) گرفته تا فیلمهای مستقل با ژانرهای ترکیبی مانند «همهچیز همهجا بهیکباره» (Everything Everywhere All at Once).
کریستوفر نولان خشنود از موفقیتهای اسکاری «اوپنهایمر» خبر از پروژه جدید پرسروصدای خود «زندانی» میدهد
«اوپنهایمر» در میان نامزدهای بهترین فیلم اسکار ۲۰۲۴ بیشترین هزینه را برای تبلیغات تلویزیونی ملی انجام داد، در حالی که ۳ فیلم از مدعیان اسکار اصلا تبلیغات تلویزیونی نداشتند.
مراسم اسکار ۲۰۲۴ با ۱۹.۵ میلیون بیننده آمریکایی با افزایش چهار درصدی مخاطبان همراه شده است.
رومن پولانسکی فیلمساز برنده اسکار در سال ۲۰۲۵ به اتهام تجاوز به یک نوجوان در سال ۱۹۷۳ با محاکمه مدنی در لس آنجلس روبرو خواهد شد.
کریستوفر نولان دو جایزه اسکار را برای کارگردانی و تهیه کنندگی «اوپنهایمر» به خانه برد، اما دستاورد نهایی او برای ساخت این درام زندگینامه بسیار بزرگتر است.
مراحل گریم سنگین اسکاشگورد برای نقش بارون هارکونن در فیلم Dune: Part 2.
شاید سوالاتی دربارهی این مراسم، زمانی که در حال تماشای آن هستید ذهنتان را درگیر کند یا زمانی که اخبار جدیدی دربارهی آن میشنوید و یا هنگامی که سوالاتی اتفاقی به ذهنتان خطور میکنند؛ مثل سوال کدام فیلمها برندهی بیشترین اسکار شدهاند؟ اگر تا به حال این سوال به ذهنتان رسیده است، ما در این مطلب میخواهیم به آن پاسخ دهیم.
پولانسکی معمولا از نور و سایه برای ایجاد کردن احساسات و تاثیرگذاری بر مخاطب استفاده میکند. برای مثال در «انزجار» (Repulsion) صحنههایی وجود دارند که در آنها سایهی اشیا روی چهرهی شخصیت اصلی افتاده است؛ این سایهها، شخصیتها را تبدیل به هیولاهایی میکنند که نمیتوان به آنها اعتماد کرد یا با آنها دوست شد. رومن پولانسکی یکی از اساتید سینمایی است. علاوه بر بهترین فیلمهای رومن پولانسکی، او فیلمهای زیاد دیگری هم ساخته است که ارزش دیدن دارند. او مردی است که لحظهای بیکار نمینشیند.