از چند دهه پیش به این سو، دولت چین اجازه داد تا فیلمهای آمریکایی در این کشور به نمایش در بیایند و همین مساله باعث رونق سالنهای سینما در این کشور شد. البته باید توجه داشت که دولت چین چنین سیاستی را مثل بسیاری از کشورهای دیگر اجرا نکرد که اکران داخلیشان را برای همیشه به فیلمهای هالیوودی واگذار کردهاند و از همان ابتدا آثار هالیوود را برای رونقبخشی به سالنهای داخلیاش طوری مورد استفاده قرار داد که در نهایت بتواند وابستگیاش را قطع کند.
پروژه بینالمللی نمایشی «هیس» به کارگردانی اسماعیل شفیعی، عضو هیات علمی دانشگاه هنر در بیست و هشتمین فستیوال بینالمللی تئاتر «روسکایا کلاسیکا» مسکو اجرا میشود.
پوستر جشنوارههای سینمایی محل اعلان و تبلیغ نهادهای برگزارکننده و شعارهای گلدرشتشان نیست.
ویدیو فصل دوم House of the Dragon بازیگرهای سریال را مشغول دفاع از تیم خود بهعنوان وارث حقیقی تاجوتخت نشان میدهد.
به تازگی تصاویری برای فیلم مورد انتظار Furiosa منتشر شده که رویارویی آنیا تیلور جوی و کریس همسورث را نشان میدهد.
فصل نخست Fallout پس از پخش با بازخوردهای بسیار مثبت و قابل توجهی روبرو شده تا حدی که کمپانی آمازون آن را برای فصل دوم تمدید کرده است.
زک اسنایدر در پادکست جدیدی درباره بخش دوم فیلم Rebel Moon صحبت کرد و از او درباره حقیقت پیرامون درخواست استودیو برای ایفای نقش ویلن فیلم توسط تام هنکس یا آدام درایور در فیلم Batman v Superman پرسیده شد.
فیلم Project Hail Mary که اقتباسی از رمان پرفروش نیویورک تایمز نوشته اندی ویر به همین نام است، ۲۰ مارس ۲۰۲۶ (۲۹ اسفند ۱۴۰۴) راهی سینماها میشود.
تهیهکنندگان فیلم The Fall Guy شیوه تبلیغاتی جذابی را در پیش گرفته و به شوخی با فیلمهای هالیوودی همچون باربنهایمر روی آوردهاند.
سابرینا ایمپاچیاتوره و دامهنال گلیسون به این سریال پیوستهاند و جزوی از نقشهای اصلی سریال خواهند بود.
گودزیلا جزو عجیب ترین فرنچایزهای سینمایی حساب میشود، یک سری فیلم در کشور ژاپن دارد که خط داستانی جدا دارند (لزوما هم به هم پیوسته نیستند) و یک سری فیلم هم در هالیوود از آنها ساخته شده است. فیلمهای آمریکایی گودزیلا توانستند نسبتا موفق آمیز ظاهر شوند اما واقعیت اینجاست که این سری فیلمها هیچ گاه به شهرت و موفقیت نسخههای ژاپنی نرسیدند. چرا؟
بهنظر میرسد دنی ویلنوو کار نگاش فیلمنامه Dune 3 را آغاز کرده و اطلاعات اندکی نیز درباره آنچه پیشرو خواهد بود، به اشتراک گذاشته است.
مهدی نصیری در نقد نمایش تایسان نوشت: من «تاسیان» را بیشتر از هرچیز بهخاطر شیوهی درست روایت دراماتیکش دوست دارم؛ فریب نمیدهد و تظاهر نمیکند. ساده و دراماتیک است.
کتاب «نه نمایشنامۀ کوتاه از نه نمایشنامهنویس برجسته» اثر ربکا رایلند ترجمه محمدباقر محمودی توسط نشر اریش به چاپ رسیده است.
در این ایام صداوسیما به قدری بیمنزلت و ضعیف و تهی شده که دیگر نمیتوان آن را رقیبی برای سینمای نمایش خانگی تصور کرد. رقیب اصلی سازمان عریض و طویل صداوسیما، تلویزیونهای تکشبکهای ماهوارهای برای تماشای سریال و پیجهای خبری اینستاگرام و کانالهای تلگرامی برای دریافت اخبار است.
نشست نقد و بررسی بسته فیلمهای کوتاه «اتاق فرار» ۳۰ فروردین توسط گروه سینمایی هنروتجربه و با حضور امیر قادری منتقد و کارگردانان ۵ فیلم کوتاه این مجموعه در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد. درابتدای این نشست مجری برنامه محیا ساعدی از مخاطبان خواست: اگر فیلمهای هنروتجربه را دوست داشتید خودتان سفیرش شده و تبلیغش کنید.
مریم بحرالعلومی با اشاره به اینکه قصه «قطع فوری» در دورهای روایت میشود که حس ترس از مرگ در جامعه بسیار پر رنگ بود، تأکید کرد: «قطع فوری» فیلمی در ستایش مرگ است.
سابق بر این گفته میشد شبکههای ماهوارهای برای تبلیغ فیلمهای سینمای ایران هزینهای از سازندگان دریافت نمیکنند اما بر اساس شنیدههای موثق ما سال گذشته از سینمای ایران رقم بیش از صد میلیارد تومان به شبکه ماهوارهای جم تبلیغ داده شده و پخشکنندهها برای تبلیغ و دیده شدن فیلمشان هزینههای هنگفتی را پذیرفتهاند.
«مجلس توبهنامهنویسی اسماعیل بزاز» عنوان نمایشی است که این روزها در تالار مولوی اجرا میشود. نمایشی که تاریخ تأسفبار هنر نمایش ایران و سرگذشت اندوهبار نمایشسازان، نمایشنویسان و نمایشگران رنجدیده، کامندیده و قدرنشناخته را روایت میکند.
در حالی که این روزها سه نمایش از شهرهای شیراز، بهبهان و ماهشهر با حمایت ادارهکل هنرهای نمایشی در تهران در حال اجرای عمومی هستند، کارگردانهای این آثار، ضمن امیدواری به ادامه و استمرار این جریان، از سختیهای حضور گروههای تئاتری استانها در پایتخت میگویند.