سه شنبه , ۲۸ فروردین, ۱۴۰۳
اخبار | صفحه 3
معرفی رقبای بخش انیمیشن و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی دوشنبه 27 فروردین 1403 19:16

معرفی رقبای بخش انیمیشن و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی

۱۳ انیمیشن و ۱۲ نماهنگ در بخش مسابقه نخستین دوره جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی رقابت می‌کنند.

معرفی تمام فیلم‌های کمدی سال ۲۰۲۴ دوشنبه 27 فروردین 1403 18:27

معرفی تمام فیلم‌های کمدی سال ۲۰۲۴

امسال سال بسیار خوب و جذابی برای فیلم‌های کمدی به شمار می‌رود و فیلم‌های زیادی قرار است روی پرده سینماها اکران شوند. کمدی اغلب اوقات به‌عنوان یک زیرژانر برای آثار سینمایی استفاده می‌شود تا لحن و درون‌مایه فیلم را سبک‌تر و دلنشین‌تر کند، مخاطب را درگیر داستان کند و همچنین با ارائه چیزی برای خندیدن و لذت بردن اوقات خوشی را برای مخاطبان به ارمغان می‌آورد.

نقد فیلم «جنگل پرتقال» به کارگردانی آرمان خوانساریان؛ نفرین به سفر که هر چه کرد او کرد دوشنبه 27 فروردین 1403 17:58

نقد فیلم «جنگل پرتقال» به کارگردانی آرمان خوانساریان؛ نفرین به سفر که هر چه کرد او کرد

انسان در وجودش مملو از ویژگی‌های متناقض است که هر کدام او را به سویی می‌کشد. چگونه می‌شود در یک پیکر نیروهای کاملا متضاد وجود داشته باشد و هر کدام از این نیرو‌ها این پیکر بیچاره را به سمت خود سوق دهد. دوگانگی یا چندگانگی ویژگی‌های انسان زمانی مانند اژدهای چند سر نمود بیرونی پیدا كرده و فرد در مواجهه با خویشتنش دچار بهت و حیرت می‌شود.

نگاهی به فیلم «دنیا را پشت سر بگذار» ساخته سم اسماعیل 2023/ می‌گویند دنیا تمام شده است، پس وقت تلویزیون دیدن است! دوشنبه 27 فروردین 1403 17:53

نگاهی به فیلم «دنیا را پشت سر بگذار» ساخته سم اسماعیل 2023/ می‌گویند دنیا تمام شده است، پس وقت تلویزیون دیدن است!

در هجوم این مشکلات عجیب و غریب، زندگی حالتی از باری به هر جهت بودن به خود می‌گیرد، دیالوگ‌های طولانی، فیلم را به بیانیه‌ای علیه همه چیز تبدیل می‌کند و بسیاری از سکانس‌های فیلم هم هستند که شما را ناچار می‌کنند از خودتان بپرسید آیا من فیلم را نمی‌فهمم یا این تصاویر واقعا ربطی به داستان ندارند و به هیچ جای مشخصی ختم نمی‌شوند! این مساله که صحنه‌های ترسناک فیلم در نهایت بدون توضیح مشخصی ختم به خیر می‌شوند و هیچ چیز تازه‌ای به شخصیت‌ها، داستان یا پایان‌بندی فیلم اضافه نمی‌کنند هم به نابسامانی که فیلم در آن غوطه‌ور است، اضافه می‌کند.

یادداشتی بر نمایش «عطر آدم» به کارگردانی مهدی فرشیدی‌سپهر؛ یک دورهمی دوستانه تئاتری یا ساختن یک اجتماع انسانی؟ دوشنبه 27 فروردین 1403 17:40

یادداشتی بر نمایش «عطر آدم» به کارگردانی مهدی فرشیدی‌سپهر؛ یک دورهمی دوستانه تئاتری یا ساختن یک اجتماع انسانی؟

تئاتر محل گفت‌وگو است و علیه جامعه تک‌صدایی. بی‌شک تئاتر تعاملی اگر به استلزامات واقعی تعامل و گفت‌وگو وفادار باشد، می‌تواند در این مسیر راهی هر چند کوچک به رهایی و رستگاری بگشاید، اما نکته اینجاست که تئاتر نمی‌تواند فقط کارکردگرایانه باشد و ‌باید به زیباشناسی صحنه به ‌مثابه یک ضرورت نگاه کند. بدون داشتن یک نظام پیشروی زیباشناسانه، تقلیل دادن یک اجرا به پدیده‌ای کاربردی می‌تواند محافظه‌کارانه باشد.

نگاهی به نمایش«توافق‌نامه» به کارگردانی کورش سلیمانی؛ به ما اجازه ندادند شعر عاشقانه بگوییم دوشنبه 27 فروردین 1403 17:34

نگاهی به نمایش«توافق‌نامه» به کارگردانی کورش سلیمانی؛ به ما اجازه ندادند شعر عاشقانه بگوییم

شاید بهتر باشد که بگوییم نمایش توافق‌نامه یک نمایش در نمایش است. نمایش اول برخوردهای دو دوست با یکدیگر که کم و زیادش طی اجرا حس می‌شود و از سوی دیگر رجعت دوباره در انتهای نمایش به ابتدای آن است. اینجاست که روشن می‌شود نمایش در نمایش چگونه با نازکای خیال نویسنده در‌هم آمیخته می‌گردد و با نگاهی سلطه‌پذیر و ملموس از سطح رویینه کار به انتهای آن نقبی به نور زده می‌شود.

در جوانی می‌خواستم مارلون براندو شوم دوشنبه 27 فروردین 1403 17:25

در جوانی می‌خواستم مارلون براندو شوم

داریوش فرهنگ: متاسفانه عصر ظرافت جایش را به عصر جهالت داده و نه‌فقط در ایران، بلکه آن طرف دنیا هم اینطور است. شما به دهه 60 تا 70 آن طرف و رمان‌ها و فیلم‌ و سریال‌ها و موسیقی و شعر و نقاشی نگاه کنید و به مملکت خودمان هم نگاه کنید و به الان هم نگاه کنید. یک آَشفته‌بازاری رخ داده و همه اینها هم پشت یک سپر دفاعی به نام مردم است. من روی این نکته تاکید دارم و اصرار می‌ورزم که اولا این کلمه مردم هیچ هویت مشخص و شفافی ندارد و یک تصویر مجازی است.

اطلاعات جدیدی از لایو اکشن One-Punch Man منتشر شد دوشنبه 27 فروردین 1403 17:23

اطلاعات جدیدی از لایو اکشن One-Punch Man منتشر شد

یکی از اقتباس‌های مورد انتظار از دنیای انیمه و مانگا به لایو اکشن One-Punch Man مربوط می‌شود که اطلاعات جدیدی از آن منتشر شده است.

پشت پرده جوکر هیث لجر در شوالیه تاریکی بر می‌خیزد / از شایعه تا واقعیت دوشنبه 27 فروردین 1403 17:17

پشت پرده جوکر هیث لجر در شوالیه تاریکی بر می‌خیزد / از شایعه تا واقعیت

در تمام این سال‌ها یک شایعه پیرامون سه‌گانه شوالیه تاریکی نولان پررنگ بوده و آن هم برنامه نقش‌آفرینی جوکر هیث لجر فقید با جلوه‌های ویژه در فیلم سوم مجموعه است.

مارول سیستم فیلمسازی خود را تغییر می‌دهد دوشنبه 27 فروردین 1403 17:12

مارول سیستم فیلمسازی خود را تغییر می‌دهد

استودیو مارول به‌دنبال شکست‌های اخیرش، در پی ایجاد تغییرات اساسی است.

۱۰ فیلم اکشن قدیمی با قهرمانان مورد علاقه پدرها دوشنبه 27 فروردین 1403 17:02

۱۰ فیلم اکشن قدیمی با قهرمانان مورد علاقه پدرها

در جدیدترین فهرست سینمایی می‌خواهیم ۱۰ فیلم اکشن قدیمی با قهرمانان مورد علاقه پدرها را به شما معرفی کنیم. ما در این مطلب با فیلم‌های اکشن فوق‌العاده و ستاره‌های کالت آن دوران خاطره‌بازی می‌کنیم؛ منظور من از از استیون سیگال تا جت لی و حتی چاک نوریس است.

۱۰ کارگردان مشهور که بازیگران فیلم‌هایشان بیشترین اسکار را برده‌اند دوشنبه 27 فروردین 1403 16:23

۱۰ کارگردان مشهور که بازیگران فیلم‌هایشان بیشترین اسکار را برده‌اند

فیلم‌سازان زیادی توانستند بازیگران را در راستای رسیدن به جایزه اسکار بازیگری همراهی کنند. از اساتید سینمای کلاسیک مانند الیا کازان گرفته تا نماینده‌هایی از سینمای مدرن مانند مارتین اسکورسیزی. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به کارگردان‌هایی که ثابت کرده‌اند همکاری مناسب با یک بازیگر و به ظهور رساندن توانایی‌های او در مقابل دوربین، یک مهارت بسیار با ارزش است. کدام فیلمسازان بیش از همه توانسته‌اند هدایت بازیگران برنده‌ی جایزه اسکار را بر عهده بگیرند؟ آیا فقط کارگردان‌های فیلم‌های برنده‌ی اسکار بوده‌اند که توانسته‌اند چنین کنند؟

تمام نکات مهمی که باید درباره فیلم «تلماسه: بخش دو» بدانید دوشنبه 27 فروردین 1403 16:15

تمام نکات مهمی که باید درباره فیلم «تلماسه: بخش دو» بدانید

فیلم «تلماسه: بخش دو» (Dune: Part Two) بالأخره در سینماها به نمایش در آمد و در باکس آفیس نیز جایگاه خود را به دست آورد. دنباله‌ای که بسیاری از مخاطبان انتظارش را می‌کشیدند، اقتباس دنیس ویلنوو از اولین رمان «تلماسه» نوشته فرانک هربرت را تکمیل کرده و این مجموعه را به عنوان یک فرنچایز سینمایی تثبیت می‌کند؛ مجموعه‌ای که نباید از دست داد. اما نکات جالب و هیجان ‌انگیزی در مراحل تولید «تلماسه: بخش دو» وجود داشت که شنیدن آن‌ها از زبان کارگردان فیلم خالی از لطف نیست.

وصیت‌نامه جواد خیابانی در یک برنامه تلویزیونی دوشنبه 27 فروردین 1403 16:09

وصیت‌نامه جواد خیابانی در یک برنامه تلویزیونی

صحبت‌های جواد خیابانی درباره وصیت‌نامه خودش و مصاحبه با دیگو مارادونا که قرار است بعد از فوت خودش منتشر شود.

Baby Reindeer؛ جدیدترین سریال نتفلیکس که مورد تحسین قرار گرفته است دوشنبه 27 فروردین 1403 16:01

Baby Reindeer؛ جدیدترین سریال نتفلیکس که مورد تحسین قرار گرفته است

مینی سریال جدید Baby Reindeer نتفلیکس، داستان واقعی و ترسناکی از آزار و اذیت یک کمدین اسکاتلندی به نام ریچارد گَد (Richard Gadd) را به تصویر می کشد.

سکانسی از فصل پنجم سریال «نون خ» که پربازدید شد + ویدئو دوشنبه 27 فروردین 1403 15:58

سکانسی از فصل پنجم سریال «نون خ» که پربازدید شد + ویدئو

سکانس کوتاهی از قسمت جدید سریال «نون خ ۵» بین کاربران فضای مجازی دست به دست می شود. این سکانس را در ادامه می‌ توانید تماشا کنید:

ستاره جوانمرگ دوشنبه 27 فروردین 1403 15:56

ستاره جوانمرگ

پوپک گلدره، با «دنیای شیرین دریا» ساخته بهروز بقایی بود که مشهور شد؛ دختری 27 ساله که البته پیش‌از‌آن در «ساعت خوش» و «سال خوش» مهران مدیری و «سرزمین سبز» بیژن بیرنگ و مسعود رسام نیز درخشیده بود.

به مناسبت سالروز درگذشت داریوش صفوت؛ حافظ موسیقی ایران دوشنبه 27 فروردین 1403 15:54

به مناسبت سالروز درگذشت داریوش صفوت؛ حافظ موسیقی ایران

حیات و ممات کنونی موسیقی ایران، حتی همین پیکره نیمه‌جان، مدیون حضور اساتید و بزرگانی ا‌ست که بدون اندک چشمداشتی، موسیقی را از ورطه هلاک نجات داده و به ساحل امن رساندند. بی‌مقدمه باید از استاد داریوش صفوت به‌عنوان پرچمدار خادمان به هنر موسیقی نام برد که خدمات فراوان او به هنر، بر هیچ اهل هنری پوشیده نیست.

جایزه بهترین انیمیشن جشنواره سنتمونیکا برای «نگین سیاه» دوشنبه 27 فروردین 1403 15:03

جایزه بهترین انیمیشن جشنواره سنتمونیکا برای «نگین سیاه»

«نگین سیاه» به کارگردانی محمدعلی سجادی برنده بهترین انیمیشن بلند از فستیوال سنتمونیکا شد.

خواننده رپ معروف تحت تعقیب قرار گرفت؟ دوشنبه 27 فروردین 1403 14:57

خواننده رپ معروف تحت تعقیب قرار گرفت؟

انتشار برخی تصاویر و ویدئوها از «دورچی» خواننده خبرساز ماه های اخیر، واکنش های فراوانی را در فضای مجازی باعث شده است.