شرکت پارامونت پیکچرز اولین تریلر رسمی فیلم «A Quiet Place: Part 2» با بازی امیلی بلانت را منتشر کرده است.
«انگل» با دریافت ۶ جایزه از جوایز سالانه جامعه منتقدان فیلم آنلاین، موفقترین فیلم در تاریخ جوایز این انجمن شد.
بسته حمایتی سازمان سینمایی برای فعالان در عرصه بین الملل سینمای ایران منتشر شد.
نامزدهای جوایز بفتا در سال 2020 اعلام شد.
«هانس زیمر» آهنگساز برنده اسکار و چهار جایزه گرمی، موسیقی متن بیست و پنجمین قسمت از سری فیلمهای «جیمز باند» را خواهد ساخت.
سالنهای سینمایی و تئاتری به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) و آغاز ایام فاطمیه تعطیل میشوند.
آیین دیدار «بچهای با جوراب قرمز» به کارگردانی و نویسندگی خداداد جلالی چهارشنبه ۱۸ دی ماه سال جاری ساعت۱۹:۳۰ در موزه سینما برگزار میشود.
انجمن سینمایی فیلمسازان انیمیشن ایران( آسیفا)، در ادامه برنامه جلسات نمایش خود این بار به نمایش برگزیدهای از آثار مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی خواهد پرداخت.
در ادامه شبهای یک کارگردان، کانون کارگردانان سینمای ایران شب محمد علی نجفی را برگزار میکند.
فراخوان بخش «نمایشهای بازار» در سیوهشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به منظور معرفی آثار ایرانی برای خریداران بینالمللی اعلام شد.
بابک حمیدیان فیلم سینمایی «پیر پسر» به کارگردانی اکتای براهنی را تهیه میکند.
انجمن نویسندگان آمریکا (WGA) اسامی نامزدهای امسال را برای دستاوردهای فوقالعاده فیلمنامهنویسی در سال ۲۰۱۹ اعلام کردند.
در فیلمی که قرار است درباره زندگی باب دیلن چهره سرشناس موسیقی آمریکا ساخته شود، تیموتی شالامه نقش این ترانهنویس و خواننده را ایفا میکند.
نامزدهای دریافت جوایز بفتا معرفی شدند و «جوکر» با کسب نامزدی در ۱۱ رشته، بیشترین امیددار دریافت این جوایز شد.
پافشاري روي ساخت فيلمهاي سينمايي كه برگشت هزينه ندارند براي چيست؟ قرار نيست سينماي مستند ما جاي سينماي بدنه و حتي داستاني را بگيرد. در همه جاي دنيا فرصت ديده شدن براي دو يا سه فيلم مستندي كه توان رقابت با فيلمهاي داستاني را دارند، تعلق ميگيرد.
ساخته اخير رابرت اگرز كه در ميان نمرات جذاب سايتهاي ريز و درشت نقد، يك نفر زير همه چيز ميزند. همان يك نمره قرمز رنگ كافي است همه اذهان حساس شوند. چرا؟ چرا داستان ساده توماس ويك و افريم وينزلو نتوانسته نگاه يك منتقد را جذب كند؟
با اينكه در «جاندار»، تعليق و هيجان و گرهافكني به موقع رخ ميدهد و در ادامه قصه به اوج بلاتكليفي و چالش ميرسد، اما در پايان، برآيند همكاري و همفكري دو نفره كارگردانان فيلم است كه در آخرين پلان، ناباورانه ما را با يك پرسش بيپاسخ و تصويري از راهروي زندان رها ميكند.
«داستان ازدواج» بامباك را اغلب با فيلمهايي همچون «صحنههايي از يك ازدواج» (اينگمار برگمان، ۱۹۷۳) «كريمر عليه كريمر» (رابرت بنتون، ۱۹۷۹) يا برخي از آثار وودي آلن مقايسه كردهاند. چنين مقايسههايي با آنكه نادرست نيست ولي همچنان مبتني بر وجوه مشابه اوليه و ظاهري اين فيلمهاست.
براي تماشاي كتلين ترنر و مايكل داگلاس در فيلم «عشقبازي با سنگ» بيرون رفته بود و به او گفته بودند به خانه كه بازگردد جلسهاي خانوادگي خواهند داشت؛ صحنهاي كه آن را به زيبايي در فيلم شبهخودزندگينامهاي «ماهي مركب و نهنگ» بازآفريني كرد.
نرگس آبيار و تيمش اين امكان را به هر لحاظ داشتند كه نگاه امنيتي را كمي تلطيف كنند؛ چه در جامعه چه در حاكميت اما متاسفانه فرصتسوزي كردند.