آثار راه یافته از بخش تازههای تئاتر ایران به بخش مسابقه چهل و دومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر اعلام شد.
برنامه تعطیلی سالن های نمایش کشور همزمان با سالروز وفات حضرت امالبنین(س) اعلام شد.
نمایش «نفرین رزالین» به نویسندگی و کارگردانی مسعود طیبی سومین نمایش ایرانی اقتباس شده در آرشیو جهانی شکسپیر ثبت شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به ورود برخی اینفلوئنسرها به عرصه تئاتر گفت: ان شاالله از این نگرانی هم جلوگیری به عمل میآید.
همزمان با رونمایی پوستر،عوامل نمایش «حواستون به پیرزنهایی که از تنهایی پوسیدن باشه» معرفی شدند.
میتوان نمایش «توافقنامه» را یک اثر استاندارد از اجرای نمایشنامهای دانست که هم تودهها را خطاب میکند و هم به فضای روشنفکری فرانسه بیاعتنا نیست. رئالیسمی که کورش سلیمانی به کار بسته برای مخاطبان این روزهای تئاتر کلانشهر تهران، ملموس و دلپذیر است و این را میتوان از استقبال خوب آنان رصد کرد. به هر حال در زمانهای که تولید تئاتر به شدت گران و محدویت ممیزی توانفرساست، خلق یک تئاتر باکیفیت امری است دشوار که گروه تئاتر بیستون به نسبت در این آزمون موفق عمل کرده و حرف تازهای زده است.
بلیت نمایش «بودن» به کارگردانی عاطفه تهرانی در سه روز نخست با ۳۰ درصد تخفیف ارایه میشود.
کلنگ اجرای طرح حریم مجموعه تئاتر شهر با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از چهرههای هنری، زده شد.
دبیرخانه جشن «شب عکس تئاتر»، اسامی عکاسان راه یافته به نمایشگاه این جشن و جزییات افتتاحیه آن را اعلام کرد.
نمایش «سالومه» نوشته و به کارگردانی بابک پرهام که در کارگاه نمایش، ١٣ شب اجرا رفت، و با استقبال مخاطب و منتقد رو به رو شد، دوباره با تغییر سالن به «سایه» دوباره اجرا میشود.
جلسه نمایشنامهخوانی «خانه خیابان مهر» به نویسندگی و کارگردانی غلامحسین دولتآبادی روز شنبه دوم دی در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر برگزار میشود.
کارگردانی کامران اقتداری میتوانست منظمتر در چیدمان و خطوط و شاید کمی عمیقتر در پرورش اشخاص نمایش در قالب بازیگران باشد و چه بسا با یک رتوش جزئی و بازنگری در میزانسن و ریتم بتواند به نسخه مطلوبتری از نسخه کارگردانی ظلمآباد دست پیدا کند.
نمایشنامه خوانی کمدی «سگ شو» به کارگردانی کامبیز نیک آمیز و «شیش و بش» به کارگردانی میلاد شهیدی در عمارت نوفل لوشاتو برگزار میشود.
فرهنگسرای نیاوران از امروز، پنجشنبه ۳۰ آذر میزبان نمایش «قلادههای سرخ» به نویسندگی و کارگردانی حدیقه حیدری میشود.
برای من نمایش شیرازیها، همشهریانی که تلاش کرده بودند جذاب باشند، فاقد بار معنایی از سرزمینی است که از آن آمدهاند، نه در فرم و نه در محتوا. هرچند میشود تفسیرهای سیاسی دهنپرکنی درباره شخصیت اصلی و رویدادهای حال حاضر داشت، ولی باید بپذیریم این متن متعلق به گذشته است و پیشتر توسط دیگر کارگردان شیرازی، آرش دادگر، با فرمی مشابه در دولت پیشین روی صحنه رفته است که آن زمان هم تفسیر سیاسی-اجتماعی به همراه نداشت.
رضا آشفته (منتقد تئاتر) درباره نمایش «قلادهای برای یک سگ مرده» نوشته محمد چرمشیر و کار حامد هادوی که این روزها در تماشاخانه صحنه آبی روی صحنه است، نوشت: کارگردان در صحنه به شکل مینیمالیستی و با کمترین ابزارها اجرایش را طراحی کرده و موسیقی و نور هم در کمترین حد ممکن لحظات گیرایی را به اجرا پیوست میکنند.
تماشای نمایشهای عمارت نوفل لوشاتو روزهای یکشنبه برای همه دانشجویان نیم بها است.
نمایش «مکبث» به نویسندگی ویلیام شکسپیر و کارگردانی عباس رثایی از ۴ دی ساعت ۱۸:۳۰ در تماشاخانه ماه حوزه هنری روی صحنه میرود.
مسعود فروتن، بهرام ابراهیمی و آشا محرابی انتخاب آثار بخش تئاتر تلویزیونی چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر را برعهده گرفتند.
نمایش «وقتی آنقدری که باید همدیگر را زجر داده ایم» نوشته مارتین کریمپ، با ترجمه خاطره کرد کریمی و کارگردانی مجتبی جدی اجراهای خود را از شب گذشته،۲۸ آذر ماه در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان ایران آغاز کرد.