جمعه , ۳۱ فروردین, ۱۴۰۳
اخبار | صفحه 2125
واکنش طلبه حوزه به یک فیلم تازه رفع توقیف شده سه شنبه 2 بهمن 1397 14:31

واکنش طلبه حوزه به یک فیلم تازه رفع توقیف شده

سید محسن امامیان به نمایندگی از طلاب هنرمند حوزوی در تشکل رسانه‌ای حوزه آکادمی دین و سینما - گروه مطالعات سینمایی آیه نامه‌ای را درباره فیلم «پارادایس» و حواشی آن نوشت.

رونمایی از اولین آنونس فیلم «پارادایس» بعد از 4 سال توقیف+فیلم سه شنبه 2 بهمن 1397 14:27

رونمایی از اولین آنونس فیلم «پارادایس» بعد از 4 سال توقیف+فیلم

اولین آنونس فیلم سینمایی «پارادایس» به کارگردانی علی عطشانی که پس از 4 سال توقیف از چهارشنبه 3 بهمن ماه روی پرده می‌رود، رونمایی شد.

کمال تبریزی اظهاراتش درباره تلویزیون را اصلاح کرد سه شنبه 2 بهمن 1397 14:03

کمال تبریزی اظهاراتش درباره تلویزیون را اصلاح کرد

کمال تبریزی که این روزها درگیر حاشیه‌های حضور در برنامه «میزانسن» و نقد فیلم «مارموز» در این برنامه بوده است، با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام، اظهارات قبلی‌اش درباره تلویزیون را اصلاح کرد.

گفت‌وگوی بهاره رهنما با فائزه هاشمی درباره مستند «مثل یک زن»/ نمی‌توانم نام هاشمی را انکار کنم سه شنبه 2 بهمن 1397 13:37

گفت‌وگوی بهاره رهنما با فائزه هاشمی درباره مستند «مثل یک زن»/ نمی‌توانم نام هاشمی را انکار کنم

مستند بلند زندگی فائزه هاشمی دو سال پس از ساختش با انجام اصلاحیه‌های کوتاهی که توسط سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعمال شده بود، بالاخره توانست پروانه نمایش دریافت کند و پس از آن در 15 دی‌ماه 97 روند اکران خود را در سینماهای گروه هنر و تجربه آغاز کرد. اما یک هفته بعد از آن، اکران این فیلم با اعلام دلیل گشوده‌بودن پرونده‌ای قضائی علیه شخصیت فیلم یعنی خانم هاشمی، متوقف شد و «مثل یک زن» از پرده سینماها پایین آمد. در آخرین روزهای تنظیم این گفت‌وگو جمعی از سینماگران و اهالی رسانه با ارسال نامه‌ای به وزیر ارشاد خواستار رفع توقیف این فیلم که از مجاری قانونی مجوز اکران گرفته است، شدند و خانم هاشمی و کارگردان فیلم هم جداگانه با رسانه‌هایی در این زمینه صحبت کردند.

نگاهی به فيلم «بمب، يک عاشقانه»/ عشق در پناهگاه سه شنبه 2 بهمن 1397 13:27

نگاهی به فيلم «بمب، يک عاشقانه»/ عشق در پناهگاه

پيمان معادي در دومين فيلم خود «بمب، يک عاشقانه» باز هم روابط انساني را نشانه مي‌گيرد و در فضا و اتمسفري وسيع‌تر به آن مي‌پردازد. عشق روايت جذابي است که در خلال ويراني و بمباران، عاشقانه بمب را مي‌سازد.

گفت‌وگو با پیمان معادی درباره «بمب؛ یک عاشقانه»/ حدیث عشق چه حاجت که بر زبان آری سه شنبه 2 بهمن 1397 13:05

گفت‌وگو با پیمان معادی درباره «بمب؛ یک عاشقانه»/ حدیث عشق چه حاجت که بر زبان آری

ما سه سال پیش تولید فیلم داشتیم و یادم می‌آید وقتی سیامک انصاری را به عنوان مدیر مدرسه انتخاب کردم، اولین سؤالی که وزارت ارشاد و دیگران از ما پرسیدند این بود که بازیگری که می‌خواهد نقش مدیر را بازی کند کیست! نمی‌دانم چرا همیشه در مورد بازیگر نقش مدیر حساس بودند! گفتم استدعا می‌کنم از همین ابتدا، این بازی کهنه نخ‌نماشده را کنار بگذارید که لابد این مدرسه نماد ایران است و مدیر و اداره و... نماد فلان چیز هستند!! اینجا فقط یک مدرسه است که در دوره خاصی قصه فیلم در آن رخ می‌دهد. ضمن اینکه مردم ما با هر سختی‌اي که بود مقاومت کردند تا مدارس تعطیل نشوند. حتی در آن زمان می‌گفتند امتحانات را تا روز آخر برگزار می‌کنیم. پس زیر بمباران ریسک کردند و ماندند. در صورتی که می‌توانستند مدرسه را تعطیل کنند. چون معتقد بودند اگر مدرسه را تعطیل کنیم، ضربه‌ای که دشمن به ما وارد می‌کند ضربه بزرگ‌تری است. چون دشمن می‌خواهد کرکره مملکت را پایین بکشیم و زندگی ‌مختل شود. هرکدام از ما وظیفه داریم مقاومت کنیم و خیلی‌ از افراد هم شهید شدند. به همین دلیل مملکت امروز سرپاست که در آن دوران آدم‌ها در سخت‌ترین روزها مقاومت کردند. اتفاقا عاشقی‌ها بیشتر و اختلاف طبقات کمتر بود. انگار یکدل‌تر، نزدیک‌تر و امیدوارتر بودند. لب کلام اينکه عاشق ایران بودند.

«زمستانه فیلم کوتاه» به عسلویه رسید سه شنبه 2 بهمن 1397 12:33

«زمستانه فیلم کوتاه» به عسلویه رسید

نمایش و نقد و بررسی «زمستانه فیلم کوتاه» در عسلویه برگزار می‌شود.

انتظار هنرمندان، کمترین لابی و رفیق‌بازی در جشنواره‌ تئاتر فجر سه شنبه 2 بهمن 1397 12:22

انتظار هنرمندان، کمترین لابی و رفیق‌بازی در جشنواره‌ تئاتر فجر

یک کارگردان تئاتر معتقد است: کمک‌های دولتی به تئاتر معمولا خیلی کم و حقیرانه است بنابراین بهتر است دولت به جای پرداخت پول‌های ناچیز که اغلب به شکل صدقه و شوخی است، تلاش کند سخت افزار لازم را برای تولید تئاتر فراهم سازد.

اکبر عبدی از بیمارستان مرخص شد سه شنبه 2 بهمن 1397 12:08

اکبر عبدی از بیمارستان مرخص شد

اکبر عبدی بازیگر سینما و تلویزیون، پس از بروز مشکلات جسمی و مراجعه به بیمارستان، دقایقی پیش مرخص شد

«زاویه» در سالن کوچک تئاتر مولوی به صحنه رفت سه شنبه 2 بهمن 1397 12:04

«زاویه» در سالن کوچک تئاتر مولوی به صحنه رفت

نمایش «زاویه» به نویسندگی کارگردانی بهداد بلیغ فر، شب گذشته اجرای عمومی خود را در مرکز تئاتر مولوی آغاز کرد.

اجرای ۲ نمایش لهستانی در جشنواره تئاتر فجر لغو شد سه شنبه 2 بهمن 1397 12:00
به دلیل سیاست‌های ضد ایرانی؛

اجرای ۲ نمایش لهستانی در جشنواره تئاتر فجر لغو شد

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد به دلیل سیاست‌های ضد ایرانی کشور لهستان، اجرای ۲ نمایش از این کشور را در سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر لغو کردیم.

سرگذشت یک تندیس سینمایی سه شنبه 2 بهمن 1397 11:56
تندیسی ایرانی که در امارات ساخته می‌شود

سرگذشت یک تندیس سینمایی

تندیس‌ جشنواره‌های سینمایی دنیا برای خودشان داستان‌های متنوعی دارند. جشنواره فیلم ونیز را با شیرطلایی و جشنواره فیلم برلین را با خرس طلایی‌اش می‌شناسند و همچنین جشنواره فیلم کن با نماد نخل طلایی‌اش شهرت دارد. در ایران نیز جشنواره فیلم فجر بعد از سی‌و‌هفت دوره برگزاری منظم، به‌عنوان مهم‌ترین رویداد فرهنگی کشور است که سیمرغ آن، شناخته‎شده‎ترین و محبوب‌ترین جایزه سینمایی ایران محسوب می‎شود.

هنر «سیاه بازی» رو به انقراض ‌ سه شنبه 2 بهمن 1397 11:49

هنر «سیاه بازی» رو به انقراض ‌

"سیاه بازی" یکی از انواع نمایش‌های شادی آور است که در آن از زبان بازیگر "‌سیاه " که پرسوناژی خاص تلقی می‌شود، با رویکردی انتقادی و طنزآمیز به موضوعات اجتماعی، سیاسی، عاطفی و حتی تاریخی پرداخته می‌شود، " سیاه " در نمایش سیاه بازی یا رو حوضی، به عنوان پرسوناژ تابع تعریف می‌شود؛ زیرا سیاه بودن او چندان مورد سؤال قرار نمی‌گیرد و به صورت قاعده‌ای پذیرفته شده است و او پرسوناژی خود مختار است که ظرفیت نمایش سیاه بازی را بسیار بالا می‌برد و به جرأت می‌توان گفت همه بن مایه‌های موضوعی زندگی ایرانی، با ظرافت‌ها و برداشت‌های خاص او و با شور و نشاط بسیار، آنالیز و تحلیل می‌شوند.

انیمیشن چقدر در «فجر» جدی گرفته می‌شود؟ سه شنبه 2 بهمن 1397 11:46

انیمیشن چقدر در «فجر» جدی گرفته می‌شود؟

خالقان انیمیشن‌های حاضر در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر «بهتر دیده‌شدن آثار» را دغدغه اصلی خود برای حضور در مهمترین ویترین سینمای ایران می‌دانند.

مراسم هفتمین روز درگذشت حسین محب اهری برگزار می‌شود سه شنبه 2 بهمن 1397 09:53

مراسم هفتمین روز درگذشت حسین محب اهری برگزار می‌شود

مراسم هفتمین روز درگذشت حسین محب اهری سه‌شنبه ۲ بهمن‌ماه در مسجد بلال صداوسیما برگزار می‌شود

مروری بر جشنواره‌های تئاتر فجر استانی/ تور بزرگ تئاتر از شمال غرب تا جنوب شرق دوشنبه 1 بهمن 1397 19:21

مروری بر جشنواره‌های تئاتر فجر استانی/ تور بزرگ تئاتر از شمال غرب تا جنوب شرق

تور بزرگ تئاتر از شمال غرب تا جنوب شرق کشور را درنوردید. یک تجربه حرفه ای که از ۱۶ دی ماه، طی ۱۰ روز مسیری حدفاصل شمال غرب تا جنوب شرق کشور را در نوردید به ایستگاه آخر رسید.

تندیس‌های جشنواره فیلم فجر حاشیه‌ساز شد/گلایه هنرمندان صنایع دستی وطنی از سیمرغ‌های بلورین خارجی دوشنبه 1 بهمن 1397 19:16

تندیس‌های جشنواره فیلم فجر حاشیه‌ساز شد/گلایه هنرمندان صنایع دستی وطنی از سیمرغ‌های بلورین خارجی

رئیس هیئت مدیره مجمع هنرمندان صنایع‌دستی با انتقاد از سفارش و ساخت تندیس‌های سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر در امارات گفت: اگر غیرت ملی پررنگ تر بود، بهانه عدم کیفیت محصولات صنایع دستی وطنی را مطرح نمی‌کردند.

«درساژ» بهترین فیلم جشنواره‌ی ایرانی پراگ دوشنبه 1 بهمن 1397 19:12

«درساژ» بهترین فیلم جشنواره‌ی ایرانی پراگ

فیلم سینمایی «درساژ» ساخته پویا بادکوبه بهترین فیلم هشتمین جشنواره فیلم‌های ایرانی پراگ شد.

برنامه بهروز افخمی برای جشنواره فیلم فجر مشخص شد دوشنبه 1 بهمن 1397 19:10

برنامه بهروز افخمی برای جشنواره فیلم فجر مشخص شد

«نقد سینما» با اجرای بهروز افخمی همزمان با آغاز جشنواره فیلم فجر هر شب به روی آنتن می‌رود.

بزرگ‌نیا برای پنجمین بار داور فیلم فجر / رکوردداران چه کسانی هستند؟ دوشنبه 1 بهمن 1397 19:07

بزرگ‌نیا برای پنجمین بار داور فیلم فجر / رکوردداران چه کسانی هستند؟

محمد بزرگ‌نیا با داوری این دوره از جشنواره‌ی فیلم فجر، پنجمین بار است که در جمع داوران جشنواره حضور پیدا می‌کند و ۶ داور دیگر اولین بار است که داوری این جشنواره را برعهده می‌گیرند.