نمایش «سانست بلوار» که بر اساس فیلم معروف دهه ۱۹۵۰ ساخته شده، موفق به کسب هفت جایزه از جوایز سالانه تئاتر اولیویه شد.
نمایش «توقف اتانازی» به کارگردانی محمدرضا عطاییفر، با حضور رحمت امینی و قطبالدین صادقی در تئاتر شهر روی صحنه رفت.
کارگردان نمایش «طربنامه طهرونیها» تاکید کرد که در این نمایش تختهحوضی برخلاف دیگر آثار این حوزه، شخصیت اصلی نه سیاه یا پادشاه بلکه زنان هستند.
نمایش «روال عادی» به نویسندگی ژان کلود کرییر و تهیهکنندگی مجید مجیدی به کارگردانی کارش رُست از روز پنجشنبه ۳۰ فروردین در سالن چهارسو مجموعه تئاتر شهر به روی صحنه میرود.
نمایش «توقف اتانازی» به کارگردانی محمدرضا عطاییفر یک کمدیدرام است که از پنجشنبه ۲۳ فروردین در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه میرود.
نمایش «تاتر طربنامه طهرونیها» اثری از مرجان یزدانی از ۲۲ فروردین در بنیاد بیدل دهلوی روی صحنه رفت.
آیین شبچراغ نمایش «شاماران» با حضور مجید افشار، هنرمند پیشکسوت سیاهبازی در تماشاخانه سنگلج برگزار شد.
شیماه خاسب که این روزها با همراهی امیر سپهر تقیلو نمایش «روزمرگی» را اجرا میکند، با اشاره به اینکه گروههای نمایشی برای یافتن بازیگران مورد نظر خود دچار مشکل هستند، گفت: برای همین نمایش با خیلی از بازیگران تماس گرفتیم و خدا را شکر همه مشغول کار بودند.
کارگردان سرود-نمایش «عطر آدم» معتقد است سرودخواندن از اشکال قدیمی تئاتر و ماناترین حالت همندایی بین افراد یک جامعه است.
حمید امجد از دوستان نزدیک استاد بهرام بیضایی در متنی امیدبخش متنی را درباره سلامتی استاد بیضایی منتشر کرد.
کوروش شاهونه بهعنوان تهیهکننده نمایش «۱۲۳۶» به کارگردانی امید دانشوران را همراهی خواهد کرد.
بهاره مصدقیان بازیگر تئاتر در شبکههای اجتماعی ادعا کرده که به مدت ۱۸ سال با پارسا پیروزفر رابطه پنهانی داشته و این بازیگر را متهم به بیاخلاقی کرده است.
هنر و تئاتر این روزهای ایران، موضوع نیازمند آسیبشناسی کم ندارد. موضوعاتی که یکی از برجستهترین آنها نسبت دولت با هنر و تئاتر این روزهای ایران است و موجب پیش آمدن سوالاتی از این دست میشود که چه اتفاقی رخ داده است که بخشی از اهالی تئاتر چنان از نزدیک شدن به هر آنچه نسبتی با هنر دولتی و هنرمندان دولتی داشته باشد، گریزانند که اساساً عطای بودن در این حوزه را به لقای آن بخشیده و صحنه را ترک گفتهاند.
مرورِ حتی اجمالی پیام جهانی یون فوسه و پیام کاظم نظری و نگاهی به تلقیهای موجود در هر کدام از متنها به خوبی فاصله اندیشه تئاتر ایران و جهان را بازمینمایاند و مخاطب هوشمند این تفاوت را به ظرافت درخواهد یافت.
به راستی به جز صدای مخملین ابراهیمزاده، از ایست زیبای او روی صحنه و در یک کلام تئاتریکالیته این هنرپیشه بزرگ چه باید گفت؟ هر چه بگوییم کم است؛ اما ما بر آنیم تا در این صحیفه، جشن حضور او را در سنین سالدیدگی پاس بداریم و مصمم باشیم که به او بگوییم آقای ابراهیمزاده عزیز! سن ذهن شما از سن عین شما بسیار پیشرفتهتر است.
تئاتر معاصر ایران چندان به آرمانشهرگرایی نپرداخته و هر وقت تلاش کرده در این وادی قدم بزند آثاری نهچندان درخشان بر صحنه آورده است. بنابراین وقت آن است که در این باب تامل کند و با نگاهی هستیشناختی و انتقادی به خود، بار دیگر این پرسش را مطرح کند که آیا جهانی دیگر ممکن است یا فقط میتوان به وضعیت حاضر بسنده کرد و با بر صحنه بردن آثار سترون، مناسبات اینجا و اکنون را بازتولید کرد.
انتشار تصویری از بهرام بیضایی در کنار شهرام ناظری طی دو روز گذشته بازتابهای فراوانی داشته است.
«مردگان بیکفن و دفن» به کارگردانی امیر کمالی و با مشاوره آرش دادگر از روز چهارشنبه ۲۲ فروردین روی صحنه میرود.
نمایش «سه خواهر» به کارگردانی نگین ضیایی اثری است از محمد چرمشیر که بعد از ۲ سال تمرین و برنامهریزی برای تولید و اجرا، از ۲۳ فروردین در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی روی صحنه میرود.
گرچه از مدتی قبل زمزمههایی درباره تغییر رییس شورای نظارت و ارزشیابی تئاتر شنیده میشد، سرانجام رییس جدید این شورا به تازگی در مراسمی خصوصی حکم گرفت.
در چند روز گذشته صحبتهایی درباره بیماری استاد بهرام بیضایی با عکسی خاص منتشر شده است. پرویز پرستویی درباره این عکس نوشت: آرزوی سلامتی برای استاد بی بدیل دارم، اما خداوند نگذرد از جفاکاران که قدر گوهران گرانبها را نمیدانند و باعث غربت نشینی این بزرگواران میشوند.