نمایش «سانست بلوار» که بر اساس فیلم معروف دهه ۱۹۵۰ ساخته شده، موفق به کسب هفت جایزه از جوایز سالانه تئاتر اولیویه شد.
تئاتر تلویزیونی «دستهای آلوده» با بازی آتیلا پسیانی هر شب ساعت ۲۳ از شبکه چهار سیما پخش میشود.
این اثر که محصول تلاش دانشجویان دانشگاه تهران و تربیت مدرس است، از روز یک شنبه 29 مردادماه در مرکز تئاتر مولوی آغاز به کار می کند.
لوریس چکناواریان گفت: با دیدن «ریچارد سوم اجرا نمیشود»، تعجب و البته افتخار کردم که این اثر در کشور ما، اینچنین درخشان روی صحنه آمده است.
نمایش "آگزویا"(EXUVIA) از کشور هلند از جمله نمایشهایی است که در بخش بینالملل هفدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک به صحنه میرود.
محوطه مجموعه تئاترشهر و محوطه خانه هنرمندان نمایشهای عروسکی «فضای باز» هفدهمین جشنواره تئاترعروسکی را میزبانی میکنند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از راه یابی ۲۰ اثر در بخش آزاد، چهار اثر بخش آیینی سنتی و چهار اثر در بخش کودک و نوجوان به مرحله نهایی سیزدهمین جشنواره بینالمللی تئاتر خیابانی مریوان خبر داد
نوشته ی احمد مهرانفر از روز سه شنبه 30 مردادماه در مرکز تئاتر مولوی آغاز به کار می کند.
سرپرست گروه اُپرای عروسکی آران از حضور این گروه در هفدهمین جشنواره عروسکی خبر داد و گفت: اُپرای عروسکی خیام برای جشنواره دو سانس اجرا خواهد داشت.
نوشین تبریزی کارگردان تئاتر با گله از وضعیت اجاره تماشاخانههای خصوصی گفت: یک نمایش مگر چقدر سود دهی دارد که بخش عمدهای از درآمدش را باید به سالندارها پرداخت کند؟
شب گذشته از سایت رسمی دکتر علی رفیعی در خانه فرهنگ مانا رونمایی شد.
نمایش «شبیه شکست» به کارگردانی کیانوش ایازی از هفته آینده اجراهای خود را در تماشاخانه ماه حوزه هنری آغاز میکند.
بیش از 25 هزار مخاطب تنها از سه نمایش «یک روز تابستانی»، «بی تابستان» و «خاموشی دریا» در تماشاخانه ایرانشهر دیدن کردند.
دبیرهفدهمین جشنواره بین المللی تیاتر عروسکی تهران مبارک گفت: تیاتر شهر به عنوان میراث ملموس و معنوی ای که خاطرات چند نسل را در دل خود جای داده، حال خوشی ندارد.
معاون اجرایی هفدهمین جشنواره بین المللی عروسکی تهران مبارک گفت: امسال دو بخش دانش آموزی و تجربه برای اولین بار به بخش های جشنواره اضافه شده است.
سالن های مجموعه تئاتر شهر ، تماشاخانه سنگلج و تالار هنر که در مجموع 10 نمایش را روی صحنه دارند تعداد تماشاگران هر نمایش را تا پایان روز 19 مرداد ماه جاری اعلام کردند
دبیر هفدهمین جشنواره بین المللی عروسکی تهران مبارک گفت: بیش از ۶۰ درصد هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره زن هستند.
تاریخ پایان اجراهای روی صحنه رفته در تالار های مختلف مجموعه تئاتر شهر در حالی اعلام شد که این مجموعه میزبان آثار نمایشی جشنواره تئاتر عروسکی تهران مبارک خواهد بود.
علی منصوری درجایگاه کارگردان نمایش نخستین گام را که انتخاب نمایشنامه است، پرقدرت و هوشمندانه برداشته است. متنی را که انتخاب کرده - و خودش هم آن را ترجمه کرده - نه تنها سرشار از جذابیت های دراماتیک و محتوایی است بلکه اثری است بی زمان و بی مکان. زخم های وحشتناک زمین بازی از حال و روز انسان حکایت می کند؛ فارغ از آنکه در چه زمان و جغرافیایی به سر برد.
این روزها شهر ادینبورو در اسکاتلند میزبان یکی از مهمترین جشنوارههای جهانی تئاتر است. جشنوارهای که فارغ از اجراهای صحنهایاش بیشتر با عنوان فرینج(Fringe) شناخته میشود. فرینج عرصهای است که در سالهای گذشته به الگویی برای جشنوارههای مختلف تئاتری بدل شده است؛ اجرای هنرمندان تئاتر در فضاهای نامتعارف شهری با تمرکز بر مفاهیم مبتنیبر واژه Perform. در جشنواره تئاتر فجر نیز طی دو سال گذشته فرینج تاثیر بسزایی بر ساختار جشنواره گذاشته است.
«بودن» با طراحي و اجراي امير اميري در عمارت روبرو به صحنه رفت. اين عنوان به محض آغاز اجرا به ضد خودش بدل شد، اتفاقي كه احتمالا اميري هم انتظار داشت؛ به بيان ديگر يعني «بودن» آنتيتز خود را در صحنه توليد كرد و مخاطب با شخصيتي كاملا تحت انقياد مواجه شد. فردي كه در مرحله اول با كدهاي يك شخص حاضر در جايگاه تماشاگران و سپس از طريق صدا تحت كنترل بود. جايي كه «بودن» دقيقا به «نبودن» تغيير ماهيت داد. بلايي كه در زمانه تكنولوژي زده و تحت سيطره انواع رسانهها هر لحظه بر سر شهروندان آوار ميشود اما چشمها و گوشها بسته است. بگذريم كه آنچه در «بودن» - بخوانيد نبودن - اتفاق افتاد تنها ناظر به استيلاي تكنولوژي بر زندگي و زمانه ما نبود و هر قدرتي كه دستورالعملي صادر ميكند را در بر ميگرفت. اين گفتوگو بعد از پايان اجراهاي «بودن» انجام شد، درست به اين دليل كه ظاهرا با هنري مواجه هستيم كه تمايل چنداني به بودنش نيست. دانشگاهها و برنامهريزان تئاتر برايش برنامهاي ندارند و گويي همه در نبودن امر معاصر اتفاق نظر دارند.