کارگردان نمایش سیندرلا گفت: این نمایش روایتی مدرن از داستان سیندرلا است که با موقعیت‌های غیرواقع‌گرایانه، قصه رئالیستی را مطرح می‌کند.
پایگاه خبری تئاتر: سعید داخ گفت: سیندرلایی که روی صحنه اجرا می‌شود، یک سیندرلای مدرن است.

وی درباره روند تولید این نمایش بیان کرد: ایده اصلی این اثر، زمانی به ذهنم رسید که متنی ویژه کودک از علیرضا حنیفی را خواندم و احساس کردم می‌توانم این قصه را در زمان حال اجرا کنم؛ بنابراین با هادی حوری مذاکره کردیم و این نویسنده متن سیندرلا را تبدیل به کار مدرن و امروزی کرد.

کارگردان نمایش سیندرلا در معرفی هر چه بیشتر این نمایش اظهار کرد: ما در این نمایش حیوانی نداریم و قصه کاملاً به‌روز است. سیندرلا اشاره به زمان و مکان خاصی ندارد و نمایش فاقد دکور است. در حقیقت همه چیز توسط بازیگران پیش می‌رود.

وی افزود: فرمی را در میزانسن‌ها به کار بردم که فرم نیست؛ بنابراین حرکات فرم در نمایش دیده نمی‌شود، اگرچه کلیه میزانسن‌‌ها فرم‌هایی دارند که در آن‌ها موقعیت‌های مختلف به وجود می‌آید و زندگی مردم با این فرم‌ها آمیخته می‌شود.

کارگردان نمایش سیندرلا تصریح کرد: این اثر نمایشی بسیار ساده و کاملاً قابل فهم است؛ بنابراین سردرگمی برای مخاطب به دنبال نخواهد داشت. میزانسن‌ها از فرم تبعیت می‌کنند و در حالی که قصه رئالیستی پیش می‌رود، موقعیت‌ها غیررئالیستی هستند.

وی افزود: در این نمایش، تصمیم ندارم قصه سیندرلا را تعریف کنم. من تحلیل خود را به این قصه نمایش می‌دهم و درست است که مقطع مقطع کار را می‌بینیم ولی تماشاگر قصه اصلی سیندرلا را از دست نمی‌دهد.

داخ درباره موسیقی نمایشش گفت: موسیقی اثر، انتخابی است و در حقیقت من معتقدم میثم احمدی موسیقی نمایش را می‌سازد. اینکه وی از میان 10 موسیقی یک موسیقی درآورد، کار بسیار سختی است چرا که موسیقی نمایش باید متناسب با تِم کار و با ضرب آهنگ همخوانی داشته باشد. از سوی دیگر موسیقی سیندرلا، فضای نمایش را به هم نمی‌ریزد پس به نوعی موسیقی ساخته شده اما با متریال انتخابی.

وی درباره مکان اجرای نمایشش که سالن دیوار چهارم است، تشریح کرد: برعکس دیگر هنرمندان من اول کار نمی‌کنم تا بعد، سالن را انتخاب کنم بلکه بر اساس ابعاد سالن طراحی‌های نمایشم را انجام می‌دهم. من توجه دارم که نمایش را در چه سن و صحنه‌ای قرار است اجرا کنم برای این نمایش دیوار چهارم بهترین سالن بود چرا که سن‌هایی که از عرض لازم برخوردار بودند، عمق کافی نداشتند.

داخ تاکید کرد: دیوار چهارم تنها سالنی بود که در عین حال هم عرض کافی و هم عمق لازم را داشت من سالن را برای کار و نه برای اسم و رسم انتخاب می‌کنم. امکانات سالن به لحاظ فنی از بسیاری از سالن‌های خصوصی مجهزتر است و به گفته حمید سمندریان باید سالن ویژگی‌های ایده و اجرای نمایش را داشته باشد و برای زوایای سالن پیش از تولید کار فکر کرد.

وی ادامه داد: ما باید برای ایده‌هایی که قرار است اجرا کنیم سالنی مناسب پیدا کنیم.

این کارگردان تئاتر در خصوص استفاده از هنرمندان چهره در نمایشش تصریح کرد: من تناقضی در این باره نمی‌بینم و همه بازیگران دوستان صمیمی‌ام هستند؛ بنابراین وقتی نمایشی تولید می‌کنم با استقبال می‌آیند و به تماشای آن می‌نشینند و اگر روزی هم بخواهم از تک‌تک آنها استفاده کنم مانعی برایم وجود ندارد. اگر چه این جنس کارها برای گروه خودم است و بچه‌هایی که در کارگاه آموزشی‌ام حضور داشته‌اند.

وی افزود: اکثر هنرجویان کارگاه‌های آموزشی‌ام باانگیزه زیادی کار می‌کنند و تلاش خوبی دارند بنابراین من هم سعی می‌کنم تا با اجرای نمایش‌هایم و همکاری با آنها فرصتی برایشان فراهم آورم تا حاصل زحماتشان را ببینند. اگرچه شاید کمتر کسی چنین ریسکی را بپذیرد اما من سعی می‌کنم تا حقی از کسی ضایع نشود.

نمایش سیندرلا تا 30 مردادماه با بازی نگین ابراهیمی، ساناز اقتصاد راد، عاطفه جلالی، درسا حکیم الهی، شیوا خادمیان، پردیس رفیعی، امیر رئیسیان، مریم سعیدی، نوش‌آفرین طوسی، ندا فرج‌پور، مهسا قریشی، مهسا کاهه، آوا منصوری، علیرضا میرزا محمدعلی در مجموعه تئاتر دیوار چهارم اجرا می‌شود. مجموعه تئاتر دیوار چهارم در خیابان طالقانی، بین خیابان سرپرست و فریمان، پلاک ۵۴۴ واقع شده است.