اخبار ویژه
مصاحبه
معرفی فیلم «مدفون» به کارگردانی رودریگو کورتس پنجشنبه 14 فروردین 1399
معرفی فیلم «مدفون» به کارگردانی رودریگو کورتس

معرفی فیلم «مدفون» به کارگردانی رودریگو کورتس

با فیلم سینمایی «مدفون» با نقش آفرینی رایان رینولدز، یک ساعت و نیم زنده زنده دفن شدن را تجربه کنید.

«سرگرمی» را بی‌مغزها سرقت كرده‌اند پنجشنبه 22 اسفند 1398
«سرگرمی» را بی‌مغزها سرقت كرده‌اند

«سرگرمی» را بی‌مغزها سرقت كرده‌اند

نمي‌خواستم در اين باره باشد كه ويتامين‌ها را به خاطر طعم‌ بدشان پشت شكلات‌ها پنهان كرده باشم. احساس مي‌كنم چيزي كه واقعا سرگرم‌كننده است، اين است كه داستان لايه‌هاي متفاوتي دارد و احساس مي‌كنم كلمه «سرگرمي» را سرگرمي‌‌هاي بي‌مغز به سرقت برده‌اند. مفهوم اينكه اگر فيبري در غذا باشد، سرگرم‌كننده نيست... از نظر من، فقط و فقط چيزي سرگرم‌كننده است كه در آن سطوح عمل كند. با وجود اين بايد شوخ‌طبعانه باشد. با وجود اين بايد سرگرم‌كننده باشد. با وجود اين بايد تجربه‌اي پر فراز و نشيب باشد، اما اگر چيز ديگري نداشته باشد، نمي‌دانم چه بشود. به نظرم سرگرمي واقعي نيست.

وضعیت قرمز تماشاخانه‌های خصوصی/ داود نامور: آیا مردم در نوروز حوصله تماشای تئاتر دارند؟ سه شنبه 20 اسفند 1398
وضعیت قرمز تماشاخانه‌های خصوصی/ داود نامور: آیا مردم در نوروز حوصله تماشای تئاتر دارند؟

وضعیت قرمز تماشاخانه‌های خصوصی/ داود نامور: آیا مردم در نوروز حوصله تماشای تئاتر دارند؟

داود نامور، مدیر تماشاخانه نوفل لوشاتو عنوان کرد: در سال 99 اگر مردم و هنر دوستان و دولت از تئاتر خصوصی حمایت نکنند، اتفاق بدی برای سالن های خصوصی خواهد افتاد چرا که الان هم ما در مرز ورشکستگی مالی قرار داریم.

جشنواره برلین به دنبال تخریب ایران نیست/ اروپایی‌ها در انتقاد از حاکمیت کشورشان بسیار تندرو هستند سه شنبه 13 اسفند 1398
جشنواره برلین به دنبال تخریب ایران نیست/ اروپایی‌ها در انتقاد از حاکمیت کشورشان بسیار تندرو هستند

جشنواره برلین به دنبال تخریب ایران نیست/ اروپایی‌ها در انتقاد از حاکمیت کشورشان بسیار تندرو هستند

عباس امینی می‌گوید: فیلمسازان اروپایی در آثارشان بسیار تند از سیستم موجود در کشورشان انتقاد می‌کنند اما هرگز متهم به سیاه‌نمایی نمی‌شوند.

حسرت بزرگ نامزد سیمرغ بهترین بازیگر زن جشنواره نوزدهم/ بهرامی: دوست دارم آقای مجیدی را دوباره ببینم یکشنبه 4 اسفند 1398
حسرت بزرگ نامزد سیمرغ بهترین بازیگر زن جشنواره نوزدهم/ بهرامی: دوست دارم آقای مجیدی را دوباره ببینم

حسرت بزرگ نامزد سیمرغ بهترین بازیگر زن جشنواره نوزدهم/ بهرامی: دوست دارم آقای مجیدی را دوباره ببینم

نامزد بهترین بازیگر زن نوزدهمین جشنواره فیلم فجر از حسرت هایش برای ادامه ندادن بازیگری صحبت کرد.

قرعه‌کشی بهترین شیوه برای نمایش فیلم‌ها در سینما است یکشنبه 4 اسفند 1398
قرعه‌کشی بهترین شیوه برای نمایش فیلم‌ها در سینما است

قرعه‌کشی بهترین شیوه برای نمایش فیلم‌ها در سینما است

سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد در گفت‌وگویی ابعاد و مسائل اکران قرعه‌کشی را از شیوه تا اکران‌های مناسبتی و توقیفی بیان کرد و به حواشی پیش‌آمده پاسخ داد.

ناگفته‌ها از حواشی داوری «فجر۳۸»/ سعید راد سیمرغ عزتی را وتو کرد؟ شنبه 3 اسفند 1398
ناگفته‌ها از حواشی داوری «فجر۳۸»/ سعید راد سیمرغ عزتی را وتو کرد؟

ناگفته‌ها از حواشی داوری «فجر۳۸»/ سعید راد سیمرغ عزتی را وتو کرد؟

عباس بلوندی یکی از اعضای هیات داوران سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر درباره سکوت داوران در برابر اعتراض سعید ملکان و نیز شایعه حذف سیمرغ جواد عزتی با نظر سعید راد، توضیحاتی ارائه کرد.

زن‌ها قدرتمندتر، مدیرتر و مستقل‌تر شده‌اند اما جامعه هنوز مردسالار است/ فیلمساز مصلح اجتماعی نیست جمعه 18 بهمن 1398
زن‌ها قدرتمندتر، مدیرتر و مستقل‌تر شده‌اند اما جامعه هنوز مردسالار است/ فیلمساز مصلح اجتماعی نیست

زن‌ها قدرتمندتر، مدیرتر و مستقل‌تر شده‌اند اما جامعه هنوز مردسالار است/ فیلمساز مصلح اجتماعی نیست

کارگردان فیلم «سه‌کام‌حبس» می‌گوید: این روزها زن‌ها قدرتمندتر، مدیرتر و مستقل‌تر شده‌اند اما به هر حال ما به شکل تاریخی در یک جامعه مردسالار زندگی می‌کنیم که در آن زن‌ها در تلاش برای گرفتن حقوق خودشان هستند که برخی از آنها به نحوی موفق شده و برخی دیگر موفق نمی‌شوند.

«درخت گردو» را برای مخاطب فرامرزی ساختم/ دردی که جهان باید بفهمد سه شنبه 15 بهمن 1398
«درخت گردو» را برای مخاطب فرامرزی ساختم/ دردی که جهان باید بفهمد

«درخت گردو» را برای مخاطب فرامرزی ساختم/ دردی که جهان باید بفهمد

محمدحسین مهدویان کارگردان فیلم سینمایی «درخت گردو» که در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شده است، می‌گوید در فرآیند ساخت این فیلم نگاه به مخاطب جهانی داشته است.

فیلمی که ۷ سال تولیدش زمان برد/ هیات انتخاب فیلم را درست ندید شنبه 12 بهمن 1398
فیلمی که ۷ سال تولیدش زمان برد/ هیات انتخاب فیلم را درست ندید

فیلمی که ۷ سال تولیدش زمان برد/ هیات انتخاب فیلم را درست ندید

بهرنگ دزفولی‌زاده فیلمنامه بهرنگ دزفولی‌زاده را در مدت پنج سال نوشته و در این مسیر محمد رهگذر او را همراهی کرده است. دزفولی‌زاده می‌گوید: چند ماه با کانون‌های مختلف ناشنوایان گفتگو کردم و درباره نحوه زندگی آنها تحقیق کردم و حتی این تحقیقات باعث شده بخش‌هایی از فیلمنامه تغییر کند درنتیجه 14 بار فیلمنامه بازنویسی شد حتی بخشی از تحقیقات در اختیار بازیگران اصلی فیلم قرار گرفت.

چرا زنان را کنار می‌گذارند؟ سه شنبه 8 بهمن 1398
چرا زنان را کنار می‌گذارند؟

چرا زنان را کنار می‌گذارند؟

عضو هیئت انتخاب بخش مستند جشنواره فیلم فجر، گفت: به رغم این که بخشی از کارگردانان مستند در جشنواره امسال خانم‌ها هستند اما هیچ داور زنی در میان هیات انتخاب و داوری وجود ندارد.

وضعیت نمایش در ایران «شتر گاو پلنگ» شده، نه هنرمند آرامش دارد نه تماشاگر یکشنبه 6 بهمن 1398
وضعیت نمایش در ایران «شتر گاو پلنگ» شده، نه هنرمند آرامش دارد نه تماشاگر

وضعیت نمایش در ایران «شتر گاو پلنگ» شده، نه هنرمند آرامش دارد نه تماشاگر

ما یک سالن قدیمی و بی‌کیفیت مثل سنگلج را گذاشته ایم برای اجرای نمایش‌های ایرانی و شما بازخورد و کیفیت منفی کار را می بینید؛ و این از سیاست گذاری بد هنرهای نمایشی است.

کتایون ریاحی: 4 سال است مجوز بنیاد «کمک» تمدید نشده، چرا؟ سه شنبه 1 بهمن 1398
کتایون ریاحی: 4 سال است مجوز بنیاد «کمک» تمدید نشده، چرا؟

کتایون ریاحی: 4 سال است مجوز بنیاد «کمک» تمدید نشده، چرا؟

بنیاد "کمک" به بچه‌های کم‌بضاعت ناشنوا یاری می‌رساند و در این سال‌ها توانسته گوش ۳۵۰ کودک را به دنیای آواها باز کند.

سالن‌های سینما دیگر مرکز «فیلم دیدن» نیستند/معتاد شده‌ام به ورزش! سه شنبه 1 بهمن 1398
سالن‌های سینما دیگر مرکز «فیلم دیدن» نیستند/معتاد شده‌ام به ورزش!

سالن‌های سینما دیگر مرکز «فیلم دیدن» نیستند/معتاد شده‌ام به ورزش!

مهدی فخیم‌زاده کارگردان و بازیگر پیشکسوت سینما ضمن اشاره به نگاه صرفا تفریحی مخاطبان به «سینما رفتن»، تأکید دارد به زودی سینماها از «فیلم دیدن» خالی می‌شوند.

ناگفته‌های مهدی فخیم‌زاده از ‌سینمای قبل از انقلاب، ساخت سریال‌های مذهبی و شیوه ممنوع‌الکاری برخی بازیگران قبل از انقلاب شنبه 28 دی 1398
ناگفته‌های مهدی فخیم‌زاده از ‌سینمای قبل از انقلاب، ساخت سریال‌های مذهبی و شیوه ممنوع‌الکاری برخی بازیگران قبل از انقلاب

ناگفته‌های مهدی فخیم‌زاده از ‌سینمای قبل از انقلاب، ساخت سریال‌های مذهبی و شیوه ممنوع‌الکاری برخی بازیگران قبل از انقلاب

مهدی فخیم زاده می‌گوید: در جو انقلابی بعد از سرنگونی رژیم شاهنشاهی به افرادی مانند من و سیروس الوند کاری نداشتند و فقط برخی افراد شناخته شده و سلبریتی را احضار کردند اما برای هیچکدام‌شان حکم دادگاهی و ممنوع‌الکاری صادر نکردند بلکه مثلا اعلام می‌کردند که فلانی در فیلم نباشد، همین امر به معنی ممنوع‌الکاری بود.

کارگردان «جوجو خرگوش» گزینه ساخت تازه‌ترین «جنگ ستارگان» جمعه 27 دی 1398
کارگردان «جوجو خرگوش» گزینه ساخت تازه‌ترین «جنگ ستارگان»

کارگردان «جوجو خرگوش» گزینه ساخت تازه‌ترین «جنگ ستارگان»

کارگردانی که امسال چند نامزدی اسکار کسب کرد، در حال مذاکره است تا به پروژه «جنگ ستارگان» ملحق شود.

حداقل ده فیلم این دوره، از آثار ارزشمند و خوب سینمای ایران خواهد بود دوشنبه 23 دی 1398
حداقل ده فیلم این دوره، از آثار ارزشمند و خوب سینمای ایران خواهد بود

حداقل ده فیلم این دوره، از آثار ارزشمند و خوب سینمای ایران خواهد بود

عضو هیأت انتخاب جشنواره فیلم فجر گفت: فیلم «قاتل و وحشی» مورد تأیید کسانی که من با آنها صحبت کردم، بود اما نکته‌ای که وجود دارد به مسائل مرتبط با مشکلات حقوقی بر سر مالکیت فیلم بر می‌گردد. این فیلم از خطوط تعریف شده عبور نکرده بود که بخواهد منجر به مشکلاتی برای آن شود و به ممیزی بخورد.

مردم افغانستان با سينما چندان آشنا نيستند شنبه 21 دی 1398
مردم افغانستان با سينما چندان آشنا نيستند

مردم افغانستان با سينما چندان آشنا نيستند

فيلم «حوا، مريم، عايشه»، فيلمي زيرپوستي است. شخصا براي اين، این فيلم را دوست دارم که فيلمي بي‌ادعاست که زندگي سه زن را بدون «درام گل‌درشت» به تصوير کشيده.

گفت‌وگو با سام كلانتری كارگردان مستند «جایی برای فرشته‌ها نيست» /دهه آينده، دهه سينمای مستند است سه شنبه 17 دی 1398
گفت‌وگو با سام كلانتری كارگردان مستند «جایی برای فرشته‌ها نيست» /دهه آينده، دهه سينمای مستند است

گفت‌وگو با سام كلانتری كارگردان مستند «جایی برای فرشته‌ها نيست» /دهه آينده، دهه سينمای مستند است

پافشاري روي ساخت فيلم‌هاي سينمايي كه برگشت هزينه ندارند براي چيست؟ قرار نيست سينماي مستند ما جاي سينماي بدنه و حتي داستاني را بگيرد. در همه جاي دنيا فرصت ديده شدن براي دو يا سه فيلم مستندي كه توان رقابت با فيلم‌هاي داستاني را دارند، تعلق مي‌گيرد.

گفت‌وگوی گاردين با نوآ بامباك، كارگردان فيلم «قصه ازدواج» / طرف كسی را نبايد بگيريم سه شنبه 17 دی 1398
گفت‌وگوی گاردين با نوآ بامباك، كارگردان فيلم «قصه ازدواج» / طرف كسی را نبايد بگيريم

گفت‌وگوی گاردين با نوآ بامباك، كارگردان فيلم «قصه ازدواج» / طرف كسی را نبايد بگيريم

براي تماشاي كتلين ترنر و مايكل داگلاس در فيلم «عشق‌بازي با سنگ» بيرون رفته بود و به او گفته بودند به خانه كه بازگردد جلسه‌اي خانوادگي خواهند داشت؛ صحنه‌اي كه آن را به زيبايي در فيلم شبه‌خودزندگينامه‌اي «ماهي مركب و نهنگ» بازآفريني كرد.