در موج تازه افزایش قیمت محصولات فرهنگی، بهای اشتراک پلتفرمهای نمایش خانگی نیز بالا رفت.
حدود ۲۵۰ مستند تولید شده از دهه ۸۰ تا پایان سال ۱۴۰۱ در بخش ویژهای به نام «سینما حقیقت» در شبکه نمایش خانگی عرضه میشود.
رییس سازمان صداوسیما در حکمی جواد رمضاننژاد را به سمت معاون خود و رییس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) منصوب کرد.
سریال سووشون به کارگردانی نرگس آبیار اقتباسی از رمان سیمین دانشور است که با حضور چهرههای مطرح سینما بهزودی در پلتفرم «شیدا» پخش میشود. آخرین وضعیت تولید، حواشی حقوقی، بازیگران و زمان دقیق پخش را در چارسو پرس بخوانید.
هومن سیدی با این اثر، بیش از پیش جایگاه خود را بهعنوان یکی از پیشروترین کارگردانان نسل جدید سینمای ایران تثبیت میکند. او نهتنها در فرم بلکه در محتوا نیز مسیری را پیش گرفته که بهندرت در سینمای رسمی کشور دیده میشود.
دو سریال جدید با حضور هدیه تهرانی و هانیه توسلی؛ چهرههایی که مدتی از فضای سینما و تصویر دور بودهاند، به زودی به شبکه نمایش خانگی میآیند.
سیروس مقدم و الهام غفوری درباره حس درونیشان از ساخت «پایتخت۷» بعد از چهارسال وقفه و همچنین ادامهدار بودن این مجموعه سخن گفتند.
یک مننقد سینما نوشت: شیوه بازی پریناز ایزدیار در ازازیل آماتوری و سرسری است.
در قسمت هشتم سریال «تاسیان»، پس از خودکشی منوچهر به خاطر فعالیتهای سیاسی و ارتباط با شوروی، بحثهایی بین شخصیتهای سریال درباره نفوذ روسها بین نویسندگان و نخبگان مطرح میشود.
سریال «پایتخت ۷» در تلوبیون، بزرگترین رکوردشکنی تاریخ پخش محتوای نمایشی در بستر آنلاین را به ثبت رساند.
محسن تنابنده با شاهنقش «نقی معمولی» تبدیل به یکی از چهرههای محبوب سینما و تلویزیون شد. به مناسبت پخش سریال پرطرفدار «پایتخت 7» مروری بر کارنامه و تعداد تماشاگران فیلمهایش داشتیم.
سریال «وحشی»، تازهترین اثر هومن سیدی که از ۲۵ فروردین ۱۴۰۴ بهصورت اختصاصی از یکی از شبکه نمایش خانگی پخش شد، از همان سکانس ابتدایی مخاطب را به قلب یک درام اجتماعی-جنایی پرتعلیق پرتاب میکند.
مالکیت پلتفرمهای نمایش خانگی بار دیگر به بحثی داغ در میان اهالی رسانه تبدیل شده است. در این گزارش، «فرهیختگان» به بررسی گردانندگان اصلی این صنعت پرداخته و نقش تازهواردها و رقابتهای پشت پرده را تحلیل کرده است.
بر طبق شنیدهها سریال جدید مهران مدیری در مراحل مذاکرات با تلویزیون قرار دارد.
هومن حاجی عبداللهی که در برنامه «برمودا» حاضر شده بود، به یکی از صحنههای سریال «پایتخت» که در فصلهای گذشته در فضای مجازی فراگیر شد، واکنش نشان داد.
سریال پایتخت برای خانوادههای معمولی است؛ خانوادهای که در آن خبری از پدر همیشه فهیم و مقتدر، مادر همواره فداکار و ساکت و بچههای ناسپاس ولی در آخر متنبه نیست. همه با تمام خوبیها و بدیها، خودشان هستند. خانوادهای معمولی که یک سکانس ۴ دقیقهای از بحث و دعوایشان آنچنان در فضای مجازی وایرال میشود که اکثر افراد با آن همذاتپنداری میکنند چون درد را از حالت شخصی و خجالتآور خارج کرده و آن را به یک درد جمعی و قابل حرف زدن تبدیل میکند. یک دعوای معمولی برای خانوادههای معمولی!
مشاور عالی سازمان بهزیستی در امور سالمندان، با انتقاد از نگاه کلیشهای و نادرست جامعه نسبت به سالمندی، تأکید کرد که دوران سالمندی الزاماً مترادف با ناتوانی و بیماری نیست و سالمندان میتوانند همچنان فعال، یادگیرنده و مؤثر باشند؛ موضوعی که نیازمند بازنگری فرهنگی، آموزشی و رسانهای در کشور است.
ردهبندی سریال «پایتخت» را که اینجا بر اساس میزان موفقیت در ساخت یک سریال کمدی انجام گرفته است، در این مطلب بخوانید، مجموعهای که علیرغم فرازونشیبهایش، بیتردید یکی از تاثیرگذارترین و بهترین سریالهای ایرانی تاریخ است.
اظهارات حسن فتحی کارگردان سریال ازازیل با واکنش پلتفرم عرضهکننده سریال – نماوا – مواجه شده که در بیانیهای، مشکلات «ازازیل» را ناشی از اختلافات میان تهیهکننده و کارگردان دانست.
فصل اول سریال «ازازیل» با نقاط ضعف فراوان و بدون هیچ دستاوردی به پایان رسید. یکی از تبعاتِ آن اعلام انصراف حسن فتحی از ادامه حضور در این پروژه است که به نظر میرسد در واکنش به انتقادات مردمی و رسانهای، او باید عذرخواهی را انتخاب میکرد.
فصل اول «ازازیل» حسن فتحی با سیزدهمین قسمتش به انتها رسید در حالی که از همان قسمت اول نقدهای خوبی نگرفت، تماشاگرانش ناراضی بودند و خود فتحی هم از ساخت فصل دوم انصراف داد.