سخنگوی قوه قضاییه در مورد حکم اعدام تتلو گفت که با توجه به فرجامخواهی امیرحسین مقصودلو، حکم اعدام به دیوان عالی کشور رفته ولی هنوز تایید یا نقض نشده است.
مالکیت پلتفرمهای نمایش خانگی بار دیگر به بحثی داغ در میان اهالی رسانه تبدیل شده است. در این گزارش، «فرهیختگان» به بررسی گردانندگان اصلی این صنعت پرداخته و نقش تازهواردها و رقابتهای پشت پرده را تحلیل کرده است.
بر طبق شنیدهها سریال جدید مهران مدیری در مراحل مذاکرات با تلویزیون قرار دارد.
کارگردان سریال پایتخت در مراسم اکران قسمت پایانی فصل هفتم این سریال اعلام کرد که ساخت پایتخت ادامه خواهد داشت.
فیلم کوتاه «ژابیز» به نویسندگی، کارگردانی و تهیهکنندگی مهدی باقری (ژوپین) به بخش رسمی بیستوسومین دوره جشنواره بینالمللی Ivy Film Festival 2025 راه یافت.
فیلم کوتاه «یه خونهی کوچیک» به کارگردانی حامد جلالی فراهانی و محصول انجمن سینمای جوانان موفق شد در نهمین دوره جشنواره بینالمللی چلکینو (Chelkino Film Festival) روسیه جایزهٔ «انسانیترین فیلم» را دریافت کند.
آلفرد هیچکاک بهواسطهی فیلمهای دلهرهآور و ترسناک خود شهرت دارد؛ از صداهای جیغمانند ویولن در فیلم روانی (Psycho) تا صحنهی تعقیب و گریز با هواپیما در شمال از شمال غربی (North by Northwest). اما تمامی آثار او چنین ضربآهنگ تندی ندارند. در واقع، در سال ۱۹۴۰ فیلمی ساخت که ترس آن نه از وقایع آشکار، بلکه از آنچه ناگفته باقی میماند، نشأت میگیرد.
مارلون براندو، در دوران اوج خود، چهرهای بیهمتا و دستنیافتنی در عرصه بازیگری بود. متأسفانه با گذشت زمان، انگیزهاش برای فعالیت هنری کاهش یافت. با این حال، میراث هنری وی مدتها پیش از آن تثبیت شده بود؛ بهگونهای که تا پایان دهه ۱۹۵۰ میلادی، نام او بهعنوان یکی از بزرگترین بازیگران تاریخ سینما به ثبت رسیده بود.
یک جایی از فیلم «کاناپه» بهانهای شد برای توقیف این فیلم؛ ولی روزی یکی از مدیران برجسته وزارت ارشاد به من گفت: «چقدر لطف کردی که با بیحجابی باعث شدی بهانهای برای توقیف این فیلم وجود داشته باشد وگرنه ما نمیدانستیم چطور این فیلم را توقیف کنیم.» اگر این بهانه نبود، نمیدانستم چطور میخواستند این اثر من را هم توقیف کنند.
در اینجا فهرستی از بهترین سریالهای کرهای با موضوع کارآگاهی را ملاحظه میکنید؛ سریالهایی رازآلود که نه فقط در خود کره بلکه در سطح جهانی به عنوان سریالهایی درجهیک و موفق شناخته شدهاند.
شادمهر راستین معتقد است که سینمای زیرزمینی در ایران برخلاف کشورهایی چون آمریکا یک جریان انتخاب شده از سوی فیلمسازان نیست، بلکه سینماگران ایرانی به دلیل مساعد نبودن شرایط تولید فیلم این نوع فیلمسازی را انتخاب کردهاند.
شاید ماهیت جنگ هرگز تغییر نکند، اما فیلمهای مربوط به آن قطعا تغییر میکنند.
رضوان سنجاقی کارگردان «شورش کلفتها» این نمایش را بازخوانی معاصر از متنی کلاسیک دانست؛ روایتی تازه از زنانی مطرود که اینبار دیگر نقش قربانی را بازی نمیکنند.
معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با مدیران دانشگاه هنر بر ضرورت احیای فعالیتهای مشترک اجرایی، هنری و پژوهشی با بزرگترین مجموعه آموزش عالی هنر کشور تاکید کرد.
ایوب آقاخانی و بهرام سرورینژاد با نمایش «به یک قاتل ساده نیازمندیم» به صحنه میآیند.
حمیدرضا نعیمی در جدیدترین تجربه کارگردانی خود، نمایش «فردریک» را از ۱۵ اردیبهشت در تالار وحدت روی صحنه میبرد.
دوره سرپرستی اتابک نادری در ادارهکل هنرهای نمایشی به پایان رسیده و گویا قرار است از هفته آینده تئاتر ایران شاهد حضور مدیرکل جدید هنرهای نمایشی باشد.
هومن حاجی عبداللهی که در برنامه «برمودا» حاضر شده بود، به یکی از صحنههای سریال «پایتخت» که در فصلهای گذشته در فضای مجازی فراگیر شد، واکنش نشان داد.
فرزانه کابلی با بیان اینکه حرکات موزون محلی دستهجمعی نشانگر اتحاد و یکی بودن مردم کشور است، بر عشق و علاقهاش برای ماندن در ایران سخن میگوید و تاکید میکند که در این خاک ریشه دارد و تنها در این سرزمین میتواند نفس بکشد.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری فردی که با جعل هویت یک بازیگر تئاتر در کشور اقدام به راهاندازی یک صفحه اینستاگرامی کرده بود و به بهانه برگزاری کلاس های استعدادیابی از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می کرد خبر داد.