مسئول پیگیری معوقه‌ها و سابقه بیمه اعضای انجمن نمایش که در سال 88 منحل شد از برطرف شدن مشکل بیمه اعضای این انجمن تا 2 ماه دیگر خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: مریم کاظمی درباره سابقه بیمه اعضای انجمن نمایش که در سال 85 به حالت تعلیق درآمد و در سال 88 منحل شد به خبرنگار مهر گفت: سال گذشته که وضعیت معوقه‌های اعضای عضو انجمن نمایش مشخص شد و مطالبات این اعضا به صورت کامل به آن‌ها پرداخت شد. تنها مشکل باقیمانده وضعیت بیمه و سابقه بیمه اعضای انجمن بود که خوشبختانه آن هم برطرف شد.

وی یادآور شد: انجمن نمایش مبلغ 500 میلیون تومان بابت پرداخت حق بیمه اعضای خود بدهکار بود و حدود 400 میلیون تومان هم جریمه پرداخت نکردن حق بیمه به بدهی انجمن افزوده شد. در پیگیری‌هایی که انجام دادیم 400 میلیون جریمه بخشیده شد و 500 میلیون تومان حق بیمه اعضا به 4 قسط تقسیم شد. وزارت ارشاد دو قسط را پرداخت کرده و قسط سوم نیز در آستانه پرداخت است. تا دو ماه آینده قسط چهارم این بدهی هم پرداخت می‌شود.

مسئول پیگیری وضعیت مطالبات و بیمه اعضای انجمن نمایش با بیان اینکه 3 سال و 3 ماهی که انجمن نمایش به حال تعلیق درآمد و سپس منحل شد در سابقه کاری اعضای انجمن برای بیمه بود، افزود: بعد از پرداخت قسط چهارم این 3 سال و 3 ماه هم به سابقه بیمه اعضای انجمن اضافه می‌شود و اعضا می‌توانند برای مستمری بیمه خود اقدام کنند.

کاظمی درباره تعداد اعضای انجمن منحل شده نمایش گفت: در ابتدا 60 نفر عضو این انجمن بودند که برخی از نیمه راه در بخش اداری استخدام شدند و برخی نخواستند که در موضوع شکایت از اداره‌کل هنرهای نمایشی بابت انحلال انجمن نمایش ورود کنند. همچنین با توجه به فوت برخی از هنرمندان عضو انجم نمایش، 45 نفر عضو انجمن هستند.