جلال تجنگی با بیان اینکه نمایش «ابوبکر محمدی، فاطمه محمدی» درباره یک زوج شیعه و سنی است عنوان کرد که قصد ندارند با این نمایش به اختلافات دامن بزنند.

 

پایگاه خبری تئاتر: جلال تجنگی کارگردان عرصه تئاتر درباره نمایش «ابوبکر محمدی، فاطمه محمدی» گفت: این نمایش درباره داستان زندگی زوج مسلمانی است که در تهران زندگی می کنند اما یکی از آنها شیعه و دیگری اهل سنت است. باید بگویم که حوادث این نمایش در زمان حال رقم می خورد و در واقع تفاوت های قومی و مذهبی بخشی از موضوع آن است.

وی افزود: به نظرم لازم بود که در آثار نمایشی به این تفاوت های مذهبی و قومی پرداخته شود. به همین دلیل من هم در حد توان خودم و با زبان تئاتر به این موضوع پرداختم.

تجنگی عنوان کرد: سعی کردم در «ابوبکر محمدی، فاطمه محمدی» به گونه ای عمل کنم که به سوتفاهم ها دامن زده نشود، برهمین اساس نگاه ما در آن به گونه ای است که سعی کردیم موعظه ندهیم یا فکر نکنیم در حال ارایه یک مقاله هستیم. با این حال سعی کردیم که کشمکش و نظرات مختلف را در طول این نمایش به تصویر بکشیم اما به گونه ای که خروجی آن تامل برانگیز باشد.

این کارگردان ادامه داد: تفاوت های قومی و مذهبی در فضای امروز جامعه ما یک مقوله اجتماعی است و با توجه به اینکه در کشور ما در شناخت فرهنگی از اهل سنت یک نقص وجود دارد می خواستیم معرفتی نسبت به زندگی روزمره اهل سنت بدست آوریم البته تا جایی که این تفاوت ها باعث افتراق نشود.

وی در پایان یادآور شد: ما در این نمایش با زیست روزمره آدماه سروکار داریم و در واقع در کنار مقولات مذهبی به نحوه زندگی مسالمت آمیز افراد در کنار یکدیگر هم توجه می کنیم.

این نمایش از ۲۰ آبان تا ۲۶ آذرماه ساعت ۱۸ در تماشاخانه سنگلج به نشانی پایین تر از میدان حسن آباد، ضلع جنوبی پارک شهر، خیابان بهشت، تماشاخانه سنگلج به صحنه می رود.


 

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater

اخبار تئاتر:


 

«هاروی» در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود

اعلام برنامه بخش نمایشنامه خوانی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

دبیر دوازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان منصوب شد

برنامه اجراهای مجموعه تئاتر شهر اعلام شد

«سه خواهر» با «فاستوس» به تالار مولوی می آیند

رونمایی از پوستر «خرسی که می خواست خرس باقی بماند»

معرفی هیات انتخاب بخش نمایش‌های محیطی، تعاملی و شورایی

«جمجمه ای در کانه مارا » خود را برای اجرا آماده می کند

اجرای مشترک سه کشور در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

«راهبان معبد وانگ» در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌روند

اجرای اثر برتر جشنواره تئاتر دانشگاهی در سالن سایه

تمدید زمان ارسال آثار به جشنواره تئاتر بهرام بیضایی

۲ نمایش جدید در تماشاخانه انتظامی ببینید