شهرام کرمی نویسنده و کارگردان تئاتر در پایان اجرای نمایش «ابوبکر محمدی، فاطمه محمدی» این نمایش را اثری قابل بحث و مبتنی بر تفکر و اندیشه عنوان کرد که می تواند تماشاگر را به فکر وادار کند.

 

پایگاه خبری تئاتر: شهرام کرمی که در تماشاخانه سنگلج به تماشای نمایش «ابوبکر محمدی، فاطمه محمدی» نوشته و کار جلال تجنگی نشست در پایان این اجرا گفت: نمایش «ابوبکر محمدی، فاطمه محمدی» نمایشی قابل بحث ، قابل احترام و مبتنی بر اندیشه و تفکر است. می‌توانم به صراحت بیان کنم که این نمایش می‌تواند تماشاگر را به فکر وادار کند.

وی این نمایش را دارای چند حسن معرفی کرده و افزود: اول اینکه سوژه خوبی انتخاب شده است، این مسألۀ تفاوت مذاهب، و رفتار انسانی که باعث می‌شود این تفاوت‌ها به وجوه اشتراکی برسند، چنانچه در نمایش هم باوجود تفاوت مذهبی که بین دو گروه از اشخاص نمایش وجود دارد و مبنای اثر است، اما نهایتاً می‌بینیم که رفتار انسانی بروز می‌کند و فرصتی برای سوءاستفاده از این تفاوت های مذهبی ایجاد نمی شود و این بزرگترین حسن نمایشنامه است که سوژه بسیار مناسبی انتخاب کرده است. سوژه‌ای مثل تفکر تندروانه، تعصب دینی و جنگ فرقه ای که این روزها در خاورمیانه دیده می شود.

وی ادامه داد: کارگردان با تیزهوشی و البته جسارت سراغ چنین سوژه‌ای رفته است، چراکه همین موضوع می توانست خیلی حاشیه هم داشته باشد ولی نویسنده خیلی منطقی و با یک نگاه تحلیلی به این موضوع پرداخته است.

این کارگردان تئاتر دومین و اصلی ترین خصوصیت این نمایش را شبیه نبودن اثر به هیچ نمایش دیگر عنوان کرده و افزود: در این نمایش ایده های خلاقانه متعددی در شیوه اجرایی و پرداخت نمایشنامه وجود دارد. به نظرم چیزی که روی صحنه اتفاق می افتد، شبیه هیچ نمایش دیگری نیست. این ویژگی در شیوه اجرایی، طراحی صحنه و لباس و بازی‌های نمایش کاملاً نمود دارد و من این ویژگی را خاصیت منحصر به فرد این کار می دانم .

کرمی سومین ویژگی این نمایش را بازی‌های یک دست و روان بازیگران معرفی کرده و گفت: بازی‌های یکدست نمایش هماهنگ با سبک و شیوه اجرایی اثر است. در واقع یک هارمونی و هماهنگی بین بازی‌های یک دست و روان بازیگران و عناصر مختلف اجرا مثل طراحی صحنه و لباس، موسیقی عامیانه، ترکیب ویدئو پروژکشن و تصویر با یک فضای واقعی و.... بوجود آمده که این نمایش را خاص می کند.

او در پایان از مخاطبان دعوت کرد که به تئاتر سنگلج بیایند و یک نمایش تفکربرانگیز و ویژه ببینند.

نمایش «ابوبکر محمدی، فاطمه محمدی» هر روز غیر از شنبه ها ساعت 18 در تماشاخانه سنگلج روی صحنه است و علاقه مندان می توانند از طریق سایت تیوال نسبت به پیشخرید بلیط این نمایش اقدام کنند.


 

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater

اخبار تئاتر:


 

«هاروی» در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود

اعلام برنامه بخش نمایشنامه خوانی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

دبیر دوازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان منصوب شد

برنامه اجراهای مجموعه تئاتر شهر اعلام شد

«سه خواهر» با «فاستوس» به تالار مولوی می آیند

رونمایی از پوستر «خرسی که می خواست خرس باقی بماند»

معرفی هیات انتخاب بخش نمایش‌های محیطی، تعاملی و شورایی

«جمجمه ای در کانه مارا » خود را برای اجرا آماده می کند

اجرای مشترک سه کشور در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

«راهبان معبد وانگ» در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌روند

اجرای اثر برتر جشنواره تئاتر دانشگاهی در سالن سایه

تمدید زمان ارسال آثار به جشنواره تئاتر بهرام بیضایی

۲ نمایش جدید در تماشاخانه انتظامی ببینید