نمایش‌­نامه ­«منجی در صبح نمناک» نوشته­ ی استاد اکبر رادی با تلخیص و بازنگری حمیده بانو عنقا و مقدمه ­ی دکتر عطاالله کوپال توسط نشر قطره منتشر شد.


به گزارش پایگاه خبری تئاتر: بهزاد صدیقی، ­سخنگو و مدیر اجرایی این موسسه­ - ضمن بیان این مطلب اعلام کرد: این نمایش نامه با شمارگان 400 نسخه و به قیمت 15000 تومان در قطع رقعی با طراحی جلد محسن توحیدیان توسط نشر قطره به بازار نشر راه یافت.

وی در ادامه افزود: هم­زمان با برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه بین ­المللی کتاب تهران در اردی­بهشت ­ماه سال جاری نیز سیزده عنوان از نمایش ­نامه ­ی استاد اکبر رادی تجدید چاپ شدند.

وی در ادامه اعلام کرد: از آن­ جا که اغلب نمایش ­نامه ­های استاد رادی در بازار نشر موجود نبود و بر اساس مراجعه و درخواست بسیاری از علاقه ­مندان آثار این نمایش ­نامه ­نویس، نشر قطره، ناشر آثار استاد رادی، از زمستان سال گذشته اقدام با آماده ­سازی و انتشار نمایش­نامه ­های این استاد نمایش ­نامه ­نویسی برای این دسته از علاقه­ مندان ادبیات نمایشی ایران کرد.

صدیقی هم­ چنین یادآور شد: از میان 21 نمایش­نامه­ اکبر رادی، نشر قطره تعداد 13 نمایش نامه­ ایشان را مجددن چاپ و منتشر کرد و به بازار نشر فرستاد که از میان این آثار می­توانم به نمایش­ نامه ­های تانگوی تخم مرغ داغ، خانمچه و مهتابی، پلکان، ارثیه­ی ایرانی، ملودی شهر بارانی، صیادان، افول، پایین گذر سقاخانه، شب روی سنگ­فرش خیس، لبخند باشکوه آقای گیل، مرگ در پاییز، شب ­به­ خیر جناب کنت  وکاکتوس اشاره کنم.

سخنگوی موسسه­ فرهنگی هنری استاد اکبر رادی اضافه کرد: مجموعه­ روی صحنه ­آبی که مجموعه چهار جلدی نمایش ­نامه ­های اکبر رادی است هم اکنون  در بازار کتاب مو جود نیست که انشالله در آینده همراه با سایر نمایش ­نامه­ های تک جلدی ایشان که در بازار نشر موجود نیست، توسط نشر قطره منتشر می‌­شود.

بهزاد صدیقی در ادامه افزود: نسخه ­ی دراماتورژی شده­ و تلخیص شده ­ی نمایش ­نامه­ منجی در صبح نمناک که توسط حمیده ­بانو عنقا و آریا رادی (همسر و فرزند ارشد استاد اکبر رادی) هم اکنون در بازار کتاب وجود دارد.

 این نمایش­ نامه ­نویس در پایان اضافه کرد: هم اکنون دو کتاب نامه ­های استاد اکبر رادی که نامه­ های برگزیده­ ی ایشان به برخی از اهالی فرهنگ و هنر و عمومن نویسندگان ایران است و جلد دوم مجموعه مقالات رادی­ شناسی در آستانه­ ی چاپ قراردارد و به زودی توسط نشر نشانه منتشر می‌­شود.


 

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater

اخبار تئاتر:


 

«هاروی» در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود

اعلام برنامه بخش نمایشنامه خوانی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

دبیر دوازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان منصوب شد

برنامه اجراهای مجموعه تئاتر شهر اعلام شد

«سه خواهر» با «فاستوس» به تالار مولوی می آیند

رونمایی از پوستر «خرسی که می خواست خرس باقی بماند»

معرفی هیات انتخاب بخش نمایش‌های محیطی، تعاملی و شورایی

«جمجمه ای در کانه مارا » خود را برای اجرا آماده می کند

اجرای مشترک سه کشور در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

«راهبان معبد وانگ» در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌روند

اجرای اثر برتر جشنواره تئاتر دانشگاهی در سالن سایه

تمدید زمان ارسال آثار به جشنواره تئاتر بهرام بیضایی

۲ نمایش جدید در تماشاخانه انتظامی ببینید