«آنتیگونگی در پالمیرا» بر اساس باز آفرینی «آنتیگونه»، اثر سوفوکل در تماشاخانه کنش معاصر تهران روی صحنه می رود.

 

پایگاه خبری تئاتر: آخرین اثر علی محمد رادمنش بر اساس بازآفرینی نمایشنامه «آنتیگونه» اثر سوفوکل، از ۶ تا ۱۰ آذرماه جاری در تماشاخانه کنش معاصر تهران، در قالب سومین سوگواره هنرهای نمایشی «خمسه» روی صحنه می رود.

این اثر تولید مؤسسه «اندیشه ماهان» است که علی محمد رادمنش، در جایگاه نویسنده و کارگردان و محمدرضا قاضی در جایگاه تهیه کننده، آن را هدایت و راهبری می کند.

علی محمد رادمنش، هلیا مهدیخانی، کتایون کیانی، پیمان قیاسی، عدنان محمدی پور، علیرضا اسدی جوزانی و امیر علی قلیپور در این اثر به ایفای نقش می پردازند و بازیگرانی از جمله صادق ملکی، عارف عباسی، جواد سقایی، میترامقدمی، روشنک شهبازی و حامد حاج صفری این اثر را روی صحنه همراهی می کنند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: دختری برخلاف دستور فرماندار جدید پالمیرا، جسد برادرش را پنهانی به خاک می سپارد. او محکوم به مرگ می شود. نامزد دختر در برابر حکم پدرش، فرماندار پالمیرا، ایستادگی می کند. شهر آشوب می شود. شورای شهر از فرماندار می خواهد که مدافعان دختر را در آمفی تئاتر باستانی پالمیرا، بر صحنه نمایش، در برابر چشم تماشاگران، به قتل برساند ...

تماشاخانه کنش معاصر تهران به نشانی میدان فلسطین، طالقانی غربی، بین سرپرست و فریمان، جنب کلینیک آلرژی تهران، پلاک ۵۴۲ ، در روزهای ششم تا دهم آذر ماه، همه روزه از ساعت ۱۷:۳۰ میزبان اجرای این اثر برای عموم تماشاگران و هنرمندان است.

جهانبخش احمدپور (آهنگساز)، فاطمه رادمنش (طراح صحنه)، سمیرا قشقایی (طراح لباس)، محسن شاهسوند (طراح نور)، فرناز بختیاری و محمد ستوده نیا (طراحان گریم)، امید ضیاالدینی (طراح پوستر و بروشور)، ابوالفضل جمشیدی (منشی صحنه)، حامد پور محمد (مدیر صحنه)، علی غیاثی (عکاس)، سعید وزیری (تصویربردار)، مهلا پاکدامن (روابط عمومی)، محمد حسین اثنی عشری (برنامه ریز)، فائزه امینایی (دستیار کارگردان)، امین کردبچه چنگی (مشاور رسانه ای) و حسین شهبازی (مدیر هماهنگی و تولید) از جملۀ عواملی هستند که علی محمد رادمنش را در اجرای این اثر همراهی می کنند.



 

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater

اخبار تئاتر:


 

«هاروی» در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود

اعلام برنامه بخش نمایشنامه خوانی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

دبیر دوازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان منصوب شد

برنامه اجراهای مجموعه تئاتر شهر اعلام شد

«سه خواهر» با «فاستوس» به تالار مولوی می آیند

رونمایی از پوستر «خرسی که می خواست خرس باقی بماند»

معرفی هیات انتخاب بخش نمایش‌های محیطی، تعاملی و شورایی

«جمجمه ای در کانه مارا » خود را برای اجرا آماده می کند

اجرای مشترک سه کشور در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

«راهبان معبد وانگ» در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه می‌روند

اجرای اثر برتر جشنواره تئاتر دانشگاهی در سالن سایه

تمدید زمان ارسال آثار به جشنواره تئاتر بهرام بیضایی

۲ نمایش جدید در تماشاخانه انتظامی ببینید