مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: ۱۳۵ هزار کودک و نوجوان همدانی از برنامه های بیست و سومین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان استقبال کردند.

 

پایگاه خبری تئاتر: فاضل عبادی پیش از ظهر شنبه در مراسم اختتامیه جشنواره ضمن تبریک ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، اظهار کرد: از تشریف فرمایی همه هنرمندان، مسئولان و میهمانان که این محفل هنری را منور نموده اند، صمیمانه سپاسگزارم.

وی افزود: بیست و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با شرکت ۵۵۰ نفر از هنرمندان ایرانی و خارجی  در قالب ۶۰ گروه نمایشی، به ایستگاه پایانی رسید.

وی با بیان اینکه به همه دست اندرکاران و مسئولان در تهران و همدان به ویژه دبیر جشنواره و همکارانم در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دست مریزاد و خدا قوت می گویم، عنوان کرد: بی شک برگزاری چنین جشنواره ای بدون همکاری سازمان ها، ادارات استانی، تشکل های فرهنگی و هنری و نماینده ولی فقیه در استان و استاندار همدان، به نیکویی به انجام نمی رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه بر این باوریم که میزبان این جشنواره بین‌المللی در ساحت فرهنگ و هنر، صاحبان اصلی آن و مولدان و مبتکران اندیشه و عمل در این حوزه هستند، گفت: بالیدن و رشد جشنواره تئاتر کودک نیز به همت و سعی و صبوری هنرمندان نمایش به ویژه پیشکسوتان به این ایستگاه رسیده است.

وی افزود: در این دوره از جشنواره جشن صد سالگی تئاتر ایران را با یاد مرحوم باغچه بان برگزار کردیم و از حضور پیشکسوتان در قالب برگزاری کارگاه سخنرانی و میهمانان ویژه برخوردار بودیم و از کارنامه فاخر استاد فیاضی در تئاتر کودک و نوجوان تجلیل به عمل آمده که همه اینها مایه شکر و سپاس است.

عبادی ادامه داد: در این فرخنده روز ولادت حضرت  رسول (ص) دست بر دعا بر می داریم که ظلم و جو رو ستم از مناسبات انسانی رخت بر بندد و اخلاق و معنویت بر جهان حاکم شود و در هیچ جای کره زمین چهره اندوهبار کودکان و نوجوانان را نبینیم و اشکی برگونه فرزندانمان جاری نشود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از حضور هنرمندان و پیشکسوتان کشورهای حاضر و استان ها در این جشنواره تشکر کرد و گفت: از خدا می خواهیم همانگونه که جشن ۱۰۰ سالگی تئاتر را در این جشنواره برگزار کردیم جشن صدسالگی و بیشترش را نصیب فرزندانمان نماید.

در ادامه آیین تجلیل از علیرضا بشیری، فرزند شهید محمد رضا بشیری برگزار و یاد علی وزینی خبرنگار عرصه فرهنگ و هنر گرامی داشته شد.

 

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater

اخبار تئاتر:

برنامه اجرای چهار نمایش در تئاترشهر

آغاز اجراهای نمایشی تماشاخانه ایرانشهر پس از تعطیلات

آتیلا پسیانی «دیابولیک: رومئو و ژولیت» را روی صحنه می‌برد

معرفی هیات انتخاب همایش آثار برگزیده جشنواره‌های تئاتر استان‌ها

همراهی هانا کامکار با نمایش «نامه های عاشقانه از خاورمیانه»

اجرای «غصه‌ها قصه شدند» در خانه نمایش

«سه جلسه تراپی» در تالار ناصرخسرو برگزار می‌شود

داود فتحعلی‌بیگی با «سایه تو سایه» به محراب می‌رود

هیچ کس اسپانسر جشنواره‌های تئاتری نمی‌شود

اظهارات وحید آقاپور درباره‌ی «۱۲»

لادن مستوفی«پدران، مادران، فرزندان» را افتتاح خواهد کرد

«باغبان مرگ» پس از سه سال مجددا روی صحنه می‌رود

«می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد» از مرز فروش یک میلیارد تومان گذشت

جزئیات راه‌اندازی نخستین بازار جهانی تئاتر بهاره ایران

برگزیدگان مسابقه نمایشنامه‌نویسی جشنواره تئاتر معلولان

اعتراض دبیر نوزدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی به رویه مرکز تئاتر مولوی

طناز طباطبایی و هانیه توسلی در «نامه‌های عاشقانه از خاورمیانه»

نمایش «آخرین انار دنیا» به تالار حافظ می‌رود

زمان برگزاری دوازدهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان اعلام شد

از بازسازی تئاترشهر چه خبر؟