سومین کارگاه تخصصی جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با مدرس یونانی برگزار می‌شود.

 

پایگاه خبری تئاتر: کارگاه تخصصی «میراث ادبی و فرهنگی و الگوهای نوین ارایه آثار نمایشی» با حضور اکتور ساتسولی در تالار مشاهیر تئاتر شهر برگزار برپا می‌شود. این برنامه در ادامه برگزاری کارگاه‌های ملی و بین‌المللی سی و پنجمین دوره جشنواره برگزار می شود.

افشین خورشید باختری مدیر کارگاه‌های آموزشی جشنواره تاکید کرد که برنامه‌ریزی کارگاه‌ها و سخنرانی‌ها با توجه به پرکردن خلاء آموزش در موضوعات ضروری و کمتر پرداخت شده در فرایند آموزش تئاتر انجام شده است.

وی ایجاد امکان برای توان افزایی هنرمندان را از دیگر اولویت‌های مهم در برگزرای این کارگاه‌ها برشمرد و افزود: تاریخ دیرینه ادبیات و فرهنگ ایرانی و میراث گرانقدر به جای مانده ازآن سرچشمه فوق‌العاده و بسیارارزشمندی است که می‌تواند در صورت‌ها و الگوهای نوین نمایشی و درچشم اندازی امروزین جلوه‌گر شود.

خورشید باختری یاداور شد: سابقه این امر در ادبیات نمایشی و اجراهای تئاتری در پیشینه تاتر نوین ایران وجود دارد، اما آشنا سازی نویسندگان، دراماتورژها، کارگردانان و مدیران تئاتری با الگوهای نوین ارایه نمایشی میراث ادبی و فرهنگی از منظر تجارب و دانش غیر ایرانی از اهداف برگزاری این کارگاه آموزشی است که با حضور اکتور ساتسولی Ektor Tsatsouli کشور یونان در تاریخ ششم دی ماه ۱۳۹۵ در تالار مشاهیر تئاتر شهر برگزار می شود.

در این کارگاه ۶ ساعته زمینه‌های لازم برای یک گفت و گوی فرهنگی جهت غنا بخشیدن به تجربه نوشتن و خلق نمایشی از میراث ادبی و فرهنگی با توجه به تجارب فرهنگی غنی و باستانی یونان فراهم می‌شود.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از اول تا دوازدهم بهمن برگزار می‌شود.


 

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater

اخبار تئاتر:
 

اختتامیه بیست و سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان / اعلام برگزیدگان

جعفر والی پیشکسوت تئاتر درگذشت

صدا بردار تئاتر باید کارگردانی صدا کند

اعلام ۱۰ اثر برگزیده بخش نسل نو جشنواره تئاتر فجر

رونمایی از دو کتاب زندگی نامه جبار باغچه بان

پوستر نمایش "حادثه در ویشی" رونمایی شد

ادوارد آلبی موضوع دومین شماره "نقد هنر"

انتقاد یک کارگردان از تماشاخانه ارغنون به دلیل عدم تعهد به قرارداد

حسین پاکدل «کابوس حضرت اشرف» را به فجر می‌برد

«ماتریوشکا» تا ۱۹ دی ماه روی صحنه می‌ماند

تازه‌ترین نمایش‌های تماشاخانه پالیز معرفی شدند.

«بانوی گم‌شده» با مهشاد مخبری روی صحنه می‌رود