کارگردان نمایش"آواز قو" با ابراز نگرانی از آینده خود گفت: نمایش آواز قو تلنگری است به سرنوشت محتوم و تکراری اهالی تئاتر

 

پایگاه خبری تئاتر: نگین فخراوی اظهارگفت: این نمایش روایتگر داستان یک بازیگر قدیمی تئاتر است که بعد از اجرای نمایش در اتاق گریم خوابش می‌برد و با سوفلور که شب‌ها به صورت مخفیانه آن‌جا می‌خوابیده رو‌به‌رو می‌شود.

وی افزود: این اتفاق مقدمه‌ای می‌شود تا آن‌ها خاطرات مشترک‌شان روی صحنه تئاتر را مرور کنند؛ نکته جالب توجه نزدیکی این داستان به شرایط ماست؛ گویی حرف بسیاری از پیشکسوتان این عرصه است.

این کارگردان تئاتر بیان کرد: در واقع انگیزه اصلی ما از پرداختن به این نمایشنامه این بود که به نوعی نشان دهیم که آیا آینده ما هم قرار است همین باشد؟

فخراوی در ادامه به متن داستان اشاره کرد و گفت: این داستان، تنها مونولوگی ساده نیست و به همه دوران‌ها مربوط می‌شود؛ البته در این اجرا ما نمایش را از مونولوگ صرف خارج کردیم و بر اساس تحلیل‌هایی که داشتیم و با استفاده از حرکت‌های فرم داستان موازی را در کنار داستان اصلی به تصویر کشیدیم.

کارگردان نمایش "آواز قو" تصریح کرد: این حرکات همان درونیات چخوف است که نباید به راحتی از آن‌ها گذشت و همه تلاش ما بر آن بود تا بتوانیم با استفاده از این حرکات میان سبک سنتی و مدرن آشتی برقرار کنیم.

وی همچنین به انگیزه انتخاب این نمایش‌نامه اشاره و ابراز کرد: متن‌های چخوف مطالب بسیاری برای گفتن دارند و این عمق معنایی باعث می‌شود که نمایش‌نامه‌های این نویسنده هر بار توسط کارگردان‌های مختلف و به شیوه‌های متفاوت به روی صحنه برود اما در این میان به نمایشنامه آواز قو کمتر پرداخته شده که این قضیه انگیزه‌ای شد تا من این نمایش‌نامه را برای اجرا انتخاب کنم.

وی در پایان گفت: این نمایش تا 12 دی ماه، ساعت 20:30 با بازی سعید طاهری، محمد غلامی، نگین فخراوی، آنیتا اویسی، مریم رسولی، علی سیار، پریا راد در تماشاخانه استاد مشایخی واقع در خیابان انقلاب، ضلع شمال غرب چهارراه ولیعصر، جنب داروخانه به روی صحنه می‌رود.



 

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater

اخبار تئاتر:
 

اختتامیه بیست و سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان / اعلام برگزیدگان

جعفر والی پیشکسوت تئاتر درگذشت

صدا بردار تئاتر باید کارگردانی صدا کند

اعلام ۱۰ اثر برگزیده بخش نسل نو جشنواره تئاتر فجر

رونمایی از دو کتاب زندگی نامه جبار باغچه بان

پوستر نمایش "حادثه در ویشی" رونمایی شد

ادوارد آلبی موضوع دومین شماره "نقد هنر"

انتقاد یک کارگردان از تماشاخانه ارغنون به دلیل عدم تعهد به قرارداد

حسین پاکدل «کابوس حضرت اشرف» را به فجر می‌برد

«ماتریوشکا» تا ۱۹ دی ماه روی صحنه می‌ماند

تازه‌ترین نمایش‌های تماشاخانه پالیز معرفی شدند.

«بانوی گم‌شده» با مهشاد مخبری روی صحنه می‌رود