نمایش «ریچارد سوم اجرا نمی شود» به کارگردانی اصغر نوری و تهیه‌کنندگی سید حسن عباسی هارونی، 29 آذر ماه ساعت 20 در سالن مولوی و توسط دکتر فرهاد مهندس پور افتتاح شد

 

به گزارش پایگاه خبری تئاتر از روابط عمومی گروه:  نمایش «ریچارد سوم اجرا نمی شود» به نویسندگی ماتئی ویسنی یک وکارگردانی اصغر نوری و تهیهکنندگی سید حسن عباسی هارونی دوشنبه 29 آذرماه ساعت 20 با حضور هنرمندانی چون دکترخاکی، دکتر فرزان سوجودی، دکتر احمد پوری، محمد امیر یاراحمدی، آندرانیک خجونیان، بهزاد صدیقی، سلما سلامتی، رحیم فروغی، نورا موسوی نیا و رامتین شهبازی افتتاح شد.

در مراسم افتتاحیه این نمایش فرهاد مهندس پور گفت:  اصغرنوری یکی از شاگردان قدیمی من هست که زمانی که دفاع کرد من ناراحت شدم که او را در محیط دانشگاه ازدست دادیم زیرا او یک کارگردان تئاتر با هدف گذاری خاص هست. نمایشنامه های قابل توجه ایی را مطالعه و ترجمه می کند و در تمام نمایش هایی که به روی صحنه می برد ، موضع خاص و مشخصی نسبت به تئاتر دارد که داشتن موضع خاص در تئاتربسیار قابل احترام هست.

وی در ادامه در رابطه با اجرای تئاتربرروی صحنه گفت:  تئاتر یک امر اجتماعی است و هرتئاتری که به روی صحنه می رود یک ملاقات اجتماعی است و تمام انتخاب هایی که یک کارگردن و گروه اجرایی برای اجرای یک متن نمایشی خود انتخاب می کند بر اساس نوعی تعامل اجتماعی بین کارگردان و تماشاگر است. این تعامل به نوعی است که کارگردان می تواند با استفاده از تجریات فردی خود نمایشنامه ایی که بسیار قدیمی است را مناسب اجرا در حال حاضر کند. هر وقت ما یک تئاتر می بینیم علاوه بر این که یک تئاتر مجموعه ایی از فرم ها رنگ ها و تصاویر متفاوت است، ما دریک اجرا خود تئاتر را هم ملاقات می کنیم. هر اجرایی یک مفهومی از خود تئاتر است. شاید به همین دلیل است که  در حال حاضر تئاتر های زیادی نیست که نظرمان را جلب کند زیرا در آن ها مفهوم تئاتر دیده نمی شود. امیدوارم امشب از ملاقات با این  تئاتر لذب ببرید.

محمد رضا چرختاب، مهرداد نیکجو، دنیا مقدم راد، بیتا آزادی، وحید آجرلو، مصطفی لطیفی خواه، میلاد مرادی، یلدا صرافی، شاهو رستمی بازیگران« ریچارد سوم اجرا نمی شود» هستنداصغر نوری (طراح صحنه) هلیا شکری(طراح لباس)، سالار حسینی فر(طراح نور) ،رحمان آجرلو، سعید لاهوتی(موسیقی)،ولی محسنی (عکس)، مريم قدمي (گریم) پوریا عنایی (مدیر  صحنه )، زینب ایوبی(منشی صحنه ) ،سید محمد عباسی هارونی، حسین شیرازی، محسن صادقی( دستیاران صحنه) ،آرمین یاری (مدیر تولید) دیگر عوامل نمایش می باشند.

لازم به اشاره است که  نمایش« ریچارد سوم اجرا نمی شود» همه روزه بجز شنبه ها   از 29 آذر تا 20 دی ماه ساعت20.30  در سالن بزرگ تالار مولوی به روی صحنه می رود علاقمندان جهت تهیه بلیط می توانند به سایت تیوال مراجعه کنند یا جهت رزرو بلیط با شماره تلفن 09209203261 تماس حاصل فرمایند.



 

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater

اخبار تئاتر:
 

اختتامیه بیست و سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان / اعلام برگزیدگان

جعفر والی پیشکسوت تئاتر درگذشت

صدا بردار تئاتر باید کارگردانی صدا کند

اعلام ۱۰ اثر برگزیده بخش نسل نو جشنواره تئاتر فجر

رونمایی از دو کتاب زندگی نامه جبار باغچه بان

پوستر نمایش "حادثه در ویشی" رونمایی شد

ادوارد آلبی موضوع دومین شماره "نقد هنر"

انتقاد یک کارگردان از تماشاخانه ارغنون به دلیل عدم تعهد به قرارداد

حسین پاکدل «کابوس حضرت اشرف» را به فجر می‌برد

«ماتریوشکا» تا ۱۹ دی ماه روی صحنه می‌ماند

تازه‌ترین نمایش‌های تماشاخانه پالیز معرفی شدند.

«بانوی گم‌شده» با مهشاد مخبری روی صحنه می‌رود