مسعود طیبی با اشاره به اینکه نمایش "افرای ژاپنی" قرار است با حضور نگار عابدی در تالار مولوی به صحنه برود مضمون این اثر نمایشی را نقد دروغ و ظاهرسازی‌های توخالی دانست.

پایگاه خبری تئاتر: مسعود طیبی کارگردان نمایش " افرای ژاپنی" درباره اجرای این اثر نمایشی گفت: پیش از این قرار بود نمایش "افرای ژاپنی" را در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به صحنه ببرم که به دلیل برخی مشکلات شخصی این اجرا در آن مقطع میسر نشد. در حال حاضر طی صحبت‌هایی که با سعید اسدی مدیر تالار مولوی کرده ام قرار است این نمایش در سالن کوچک مولوی به صحنه برود.

وی افزود: از این اتفاق خرسندم چون سالن مولوی برای اجرای ما مناسب تر از نیاوران است. البته هنوز زمان اجرا قطعی نشده اما امیدوارم اجرای نمایش به اوایل سال 93 موکول شود. در زمانی که قرار بود "افرای ژاپنی" را در نیاوران به صحنه ببرم مدتی با بازیگران تمرین کردیم و در آن مقطع نگار عابدی، حسام منظور، کامران تفتی و مارال فرجاد بازیگران نمایش بودند که در اجرای جدید حضور عابدی و منظور قطعی است.

کارگردان نمایش "هملت" ادامه داد: به جای کامران تفتی چند جایگزین وجود دارد که بسته به نوغ مشغله این هنرمندان و ارتباطی که با نقش پیدا می کنند به زودی یکی از آنها انتخاب می شود. امین زندگانی، نیما رییسی و رحیم نوروزی بازیگرانی هستند که برای حضور در این نمایش و بازی در نقش آندی مورد نظرم هستند. همچنین اگر مارال فرجاد نتواند در تمرین مجدد و اجرا در کنارمان باشد شهره سلطانی جایگزینش خواهد شد.

طیبی درباره مضمون این اثر نمایشی توضیح داد: نمایشنامه "افرای ژاپنی" اقتباسی از نمایشنامه "زندگی ضربدر 3" نوشته یاسمینا رضا است. مسعود هاشمی‌نژاد نویسنده متن در بازنویسی این اثر تلاش کرده شاخصه‌های ایرانی را به کار وارد کند. در واقع تلاش شده از حال و هوای فرانسوی نمایشنامه کاسته و در عوض از تکنیک هایی بهره گرفته شود تا نمایش با مخاطب ایرانی ارتباط بیشتری پیدا کند.

وی متذکر شد: این اثر نمایشی نقد ظاهرسازی‌های توخالی است چون شخصیت‌های نمایش از ابتدا پایه زندگی‌شان را بر اساس دروغ گذاشته‌اند و همین آنها را به نابودی می‌کشاند. "افرای ژاپنی" روایتگر داستان زندگی دو زوج است که یکی از آنها کیهان‌شناس است. با ورود زوج دوم به منزل آنها زندگی این چهار نفر دچار چالش می‌شود.

همچنین خیام وقار کاشانی تهیه‌کننده، مجری طرح آموزشگاه هنرهای نمایشی باران، سعید حسنلو طراح صحنه، صادق شریفی به عنوان مدیر تولید، بتسابه نعیمایی طراح گریم و محمدرضا جلیلی آهنگساز این اثر نمایشی هستند.

طیبی پیش از این نمایش‌های "آهنگ‌های شکلاتی"، "خداحافظی نکن"، "کاکتوس"، هملت" و... را کارگردانی کرده است.