عباس غفاری از انصراف نمایش «آرامش در حضور دیگران» برای شرکت در بخش چشم انداز جشنواره تئاتر فجر خبر داد و گفت: گروه ما به دلیل مشغله بازیگران و عدم زمان کافی و نبود مکان تمرین ترجیح داد تا این نمایش را در فرصت دیگری به صحنه ببرد.

پایگاه خبری تئاتر:  عباس غفاری کارگردان تئاتر گفت : متن «آرامش در حضور دیگران» نوشته محمد چرمشیر را برای حضور در بخش چشم‌انداز سی و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ارائه داده بودم اما به دلیل مشغله بازیگران و کمبود زمان ترجیح دادم تا از حضور در جشنواره انصراف دهم.

وی افزود: با وجود اینکه تصور می‌شود زمان تمرین برای حضور در جشنواره تئاتر فجر کافی است ولی حقیقتا اینطور نیست زیرا سالن تمرین بسیار محدود بوده و اغلب گروه‌ها در پلاتوهای خصوصی فعالیت می‌کنند. اگرچه پلاتوهایی را اداره تئاتر در اختیار گروه‌ها قرار می‌دهد اما واقعاً مخصوص تئاتر نیست. به نظرم پلاتوهای اداره تئاتر مناسب روخوانی و دورخوانی نمایشنامه است و شاید تنها یک پلاتو مناسب تمرین داشته باشد.

کارگردان نمایش «خواب بی‌وقت حوریه» بر آماده‌سازی بسترهای لازم جهت حضور گروه‌های نمایش در جشنواره تئاتر فجر تاکید کرد و گفت: به طور طبیعی گروه‌ها یا باید پلاتوهای شخصی داشته باشند و یا اینکه در پلاتوهای خصوصی تمرین کنند که هزینه‌بر است. ما نیز می‌توانستیم با گرفتن پلاتو خصوصی کار کنیم اما من این شکل را صحیح نمی‌دانم. زمانی که جشنواره‌ای برگزار می‌شود نیاز است تا ساز و کار آن نیز فراهم گردد. مدت‌هاست که اهالی تئاتر تأکید می‌کنند که تئاتر فارغ از نیاز به سالن، به فضای تمرین نیز احتیاج دارد. اینطور نمی‌شود که جشنواره‌ای برگزار شود و هزینه‌ آن را گروه‌ها بدهند.

غفاری با بیان اینکه فرصت به دست آوردن اجرای عمومی را از طریق جشنواره تئاتر فجر را از دست دادیم، گفت: حال باید منتظر بمانیم که سال آینده فرصتی برای اجرای عموم پیدا خواهیم کرد یا خیر.

این کارگردان تئاتر به همکاری با افروز فروزند برای تولید نمایشی با عنوان «مافیا» اشاره کرد و بیان داشت:  در طول تمرین برای نگارش نمایشنامه به اتفاقات خوبی افتاد ولی گروه تصمیم گرفت تا اجرای این اثر را به سال آینده موکول کند.

وی در پایان از حضور نمایش «دیگر کداممان زندگی کردن را دوست دارد» در بخش مرور جشنواره تئاتر فجر در صورت موافقت دبیرخانه خبرداد و خاطرنشان کرد: پس از اینکه از بخش چشم‌انداز انصراف دادیم، تصمیم گرفتیم نمایش «دیگر کداممان زندگی کردن را دوست داریم» نوشته محمد چرمشیر که اردیبهشت ماه با بازی مریم جعفری و وحید آقاپور در تئاتر شهر اجرا شد را به دبیرخانه جشنواره فجر ارائه بدهیم.