حمید پورآذری این روزها مشغول تمرین نمایش «قطعه گمشده» نوشته نگار داستان پور است که از ۸ دی ماه در تالار هنر شهر اصفهان به صحنه می رود.

 

پایگاه خبری تئاتر: پورآذری درباره جدیدترین فعالیت خود در زمینه کارگردانی تئاتر گفت: اواخر شهریورماه کارگاهی چهار روزه را با عنوان «تئاتر در مکان های غیر متعارف» در تالار هنر شهر اصفهان برگزار کردیم که از دل آن کارگاه به یک نمونه اجرایی رسیدیم و قصد داریم این نمونه را ارائه دهیم تا دیگران هم آن را مورد بررسی قرار دهند.

وی درباره نام و موضوع این اثر نمایشی توضیح داد: نام این نمایشنامه که توسط نگار داستان پور در طول برگزاری کارگاه و تمرین‌ها نوشته و شکل گرفته، «قطعه گمشده» است. این نمایش معلق بودن آدم ها در تونل زمان را به تصویر می کشد و ممکن است چیزهایی را که در مسیر زندگی شان گم کرده اند به آنها یادآوری کند نظیر بخش کودکانه زندگی انسان ها که در روزمرگی زندگی آن را گم کرده اند.

سرپرست گروه تئاتر «پاپتی ها» درباره مکان اجرای «قطعه گمشده»، افزود: سازمان فرهنگی و هنری شهرداری اصفهان و آقای محمدرضا رهبری رییس تالار هنر این شهر حامی برگزاری کارگاه «تئاتر در مکان های غیر متعارف» و اجرای نمایش «قطعه گمشده» هستند و قرار است این نمایش را در راه پله ها و طبقه بالای تالار هنر اصفهان اجرا کنیم.

پورآذری با اشاره به اینکه نمایش «قطعه گمشده» از ۸ تا ۲۴ دی ماه اجرا می شود، گفت: این نمایش با مدت زمان ۴۵ دقیقه، از ساعت ۱۵ تا ۱۷ اجرا می شود و هر ۱۵ دقیقه یک گروه ۷ نفره از مخاطبان وارد راه پله و مسیر اجرای نمایش می شوند.

وی درباره اینکه آیا احتمال اجرای نمایش «قطعه گمشده» در تهران نیز وجود دارد یا نه، تأکید کرد: این نمایش و اجرای آن برای راه پله ها و طبقه بالای تالار هنر شهر اصفهان طراحی شده است و امکان اجرای آن در مکان دیگری وجود ندارد.


 

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater

اخبار تئاتر:
 

اختتامیه بیست و سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان / اعلام برگزیدگان

جعفر والی پیشکسوت تئاتر درگذشت

صدا بردار تئاتر باید کارگردانی صدا کند

اعلام ۱۰ اثر برگزیده بخش نسل نو جشنواره تئاتر فجر

رونمایی از دو کتاب زندگی نامه جبار باغچه بان

پوستر نمایش "حادثه در ویشی" رونمایی شد

ادوارد آلبی موضوع دومین شماره "نقد هنر"

انتقاد یک کارگردان از تماشاخانه ارغنون به دلیل عدم تعهد به قرارداد

حسین پاکدل «کابوس حضرت اشرف» را به فجر می‌برد

«ماتریوشکا» تا ۱۹ دی ماه روی صحنه می‌ماند

تازه‌ترین نمایش‌های تماشاخانه پالیز معرفی شدند.

«بانوی گم‌شده» با مهشاد مخبری روی صحنه می‌رود