نمایش «ویولن تایتانیک» کار مشترک گروه تئاتر «موج» از ایران و کمپانی «متی چی» از ایتالیا، از ۱۲ دی ماه در کارگاه دکور بنیاد فرهنگی و هنری رودکی به صحنه می رود.

 

پایگاه خبری تئاتر: آرش عباسی سرپرست گروه تئاتر «موج» درباره اجرای مشترک با ایتالیا گفت: چندی پیش کارگاهی را در خلال پروژه «ساختن از هیچ» در مرکز مطالعات اجرایی قشقایی برگزار کردیم که این کارگاه طی مدت ۱۰ روز و هر روز ۸ ساعت با حضور پیترو فلوریدیا مدیر کمپانی تئاتر «متی چی» ایتالیا اجرا شد.

وی ادامه داد: خروجی این کارگاه نمایش «ویولن تایتانیک» است و به موضوع مهاجرت می پردازد. در این نمایش به دلیل موضوعی که دارد در کنار بازیگران ایرانی، بازیگرانی از کشور افغانستان هم حضور دارند و به ایفای نقش می پردازند.

این نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه نمایش «ویولن تایتانیک» کار مشترک گروه تئاتر «موج» و کمپانی تئاتر «متی چی» است، اظهار کرد: نمایش «ویولن تایتانیک» پیش از این در کشورهای برزیل، فرانسه، ایتالیا و آلمان اجرا شده است. نکته قابل توجه درباره این نمایش این است که در هر کشور، با توجه به زبان و فرهنگ آن کشور تولید و اجرا می شود.

عباسی با بیان اینکه تهیه کنندگی نمایش «ویولن تایتانیک» را بر عهده دارد، افزود: پیترو فلوریدیا به دلیل اینکه باید به ایتالیا باز می گشت، هدایت گروه در زمان اجرا را به صنم نادری دستیار خود سپرده است.

وی درباره مکان اجرای نمایش «ویولن تایتانیک»، توضیح داد: کارگاه آموزشی پیترو فلوریدیا در کارگاه دکور بنیاد فرهنگی و هنری رودکی برگزار شد و او نمایش را برای اجرا در این فضا طراحی و تنظیم کرده است از این رو ما از ۱۲ دی ماه نمایش را به صحنه می بریم و تا جشنواره تئاتر فجر و همچنین در خلال جشنواره به اجرای خود ادامه خواهیم داد.

عباسی در پایان تأکید کرد: نمایش «ویولن تایتانیک» تماشاگر را درگیر اجرا خواهد کرد و تماشاگر در طول اجرا منفعل نیست. فکر می کنم این نمایش، شکل تازه ای برای تئاتر ما دارد.


 

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater

اخبار تئاتر:
 

اختتامیه بیست و سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان / اعلام برگزیدگان

جعفر والی پیشکسوت تئاتر درگذشت

صدا بردار تئاتر باید کارگردانی صدا کند

اعلام ۱۰ اثر برگزیده بخش نسل نو جشنواره تئاتر فجر

رونمایی از دو کتاب زندگی نامه جبار باغچه بان

پوستر نمایش "حادثه در ویشی" رونمایی شد

ادوارد آلبی موضوع دومین شماره "نقد هنر"

انتقاد یک کارگردان از تماشاخانه ارغنون به دلیل عدم تعهد به قرارداد

حسین پاکدل «کابوس حضرت اشرف» را به فجر می‌برد

«ماتریوشکا» تا ۱۹ دی ماه روی صحنه می‌ماند

تازه‌ترین نمایش‌های تماشاخانه پالیز معرفی شدند.

«بانوی گم‌شده» با مهشاد مخبری روی صحنه می‌رود