مهرداد کوروش‌نیا که قصد دارد نمایش «آخرین نامه» را برای چهارمین بار در تهران و در تماشاخانه پالیز به صحنه ببرد، تأکید کرد که هنوز ۹۰ درصد تماشاگران تهرانی این نمایش را ندیده‌اند.

 

پایگاه خبری تئاتر: کوروش نیا نویسنده و کارگردان نمایش «آخرین نامه» که قصد دارد از ۲۳ دی ماه و برای چهارمین مرتبه این نمایش را به صحنه ببرد درباره اجرای مجدد این اثر گفت: ما پیش از این نمایش «آخرین نامه» را سه دوره در تهران، در جشنواره بین المللی تئاتر فجر، کشور ایتالیا و حدود ۸ استان به صحنه بردیم. دلیل اجرای مجدد این نمایش خیلی ساده است که متأسفانه گاه در تئاتر ایران نادیده گرفته می شود؛ تئاتر اصولا با سینما و مدیوم های دیگر فرق دارد و وقتی گروهی چندین ماه تمرین کرده و تئاتری را که سطح کیفی خوبی دارد، تولید می کند چرا نباید تماشاگران این کار را ببینند؟

وی اظهار کرد: چه قانونی این سرنیزه را بر سر ما گذاشته که تماشاگران نباید یک تئاتر خوب را که با زحمت بسیار تولید شده، ببینند؟

این کارگردان تئاتر با اشاره به انجام مطالعه ای میدانی درباره تماشاگران تئاتر در تهران، توضیح داد: در این مطالعه میدانی که انجام دادم، مشخص شد که حدود ۱۰۰ هزار تماشاگر در تهران داریم که بلیت تماشای یک نمایش را تهیه می کنند. ما در سه دوره قبلی اجراهای نمایش «آخرین نامه» و به دلیل اینکه نمایش باید در سالن های بلک باکس اجرا شود که ظرفیت صندلی کمی دارند، تنها ۱۰ هزار تماشاگر داشتیم.

کوروش نیا در پایان تأکید کرد: «آخرین نامه» کار خوبی است که با بازیگران و طراحی صحنه ای خوب تولید و اجرا شده است و وقتی شرایط اجرای مجدد برای آن مهیا شود، باعث می شود تا ۹۰ درصد دیگر مخاطبان تئاتر تهران که این اثر را ندیده اند به تماشای آن بنشینند.

نمایش «آخرین نامه» با بازی نوید محمدزاده، پوریا رحیمی سام و میثم نوروزی و طراحی صحنه آروند دشت آرای از ۲۳ دی ماه در تماشاخانه پالیز به صحنه می رود.


 

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater

اخبار تئاتر:
 

اختتامیه بیست و سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان / اعلام برگزیدگان

جعفر والی پیشکسوت تئاتر درگذشت

صدا بردار تئاتر باید کارگردانی صدا کند

اعلام ۱۰ اثر برگزیده بخش نسل نو جشنواره تئاتر فجر

رونمایی از دو کتاب زندگی نامه جبار باغچه بان

پوستر نمایش "حادثه در ویشی" رونمایی شد

ادوارد آلبی موضوع دومین شماره "نقد هنر"

انتقاد یک کارگردان از تماشاخانه ارغنون به دلیل عدم تعهد به قرارداد

حسین پاکدل «کابوس حضرت اشرف» را به فجر می‌برد

«ماتریوشکا» تا ۱۹ دی ماه روی صحنه می‌ماند

تازه‌ترین نمایش‌های تماشاخانه پالیز معرفی شدند.

«بانوی گم‌شده» با مهشاد مخبری روی صحنه می‌رود