خسرو شهراز در مورد بیماری ای که چندین سال است با آن درگیر شده توضیحاتی ارائه داد و از ناهماهنگی‌هایی که در اجرای شهرستان های «دو مرد در یک اتاق» رخ داده بود، گلایه کرد.

 

پایگاه خبری تئاتر از مهر: خسرو شهراز بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درباره بیماری و وضعیت سلامتی اش گفت: خوشبختانه در حال حاضر وضعیت جسمانی ام مناسب است، اما قبل از توضیح درباره بیماری ام ابتدا می خواهم از همه دوستان، رفقا و عزیزانی که با اطلاع از خبر بیماری ام من را پیدا کرده و در منزل و بیمارستان به عیادتم آمدند و یا از طرق فضای مجازی پیگیر احوالم هستند، تشکر کنم. این دوستان ثابت کردند در دوره ای که بی وفایی و بی مرامی حرف اول را می زند، آدم می تواند به دوستانی که هنوز هستند و از حال و روز دوست و همکارشان جویا می شوند، دل خوش باشد.

وی با اشاره به اینکه خبر بیماری اش در رسانه ها غلو شده منتشر شده است، عنوان کرد: نکته جالب این است که قریب به اتفاق دوستانی که به عیادت من آمدند، وحشت‌زده بودند و من می توانستم نگرانی و وحشت از وضعیت جسمانی ام را در صورتشان ببینم چون خبر بیماری ام به شکلی منتشر شده بود که آنها تصور کرده بودند من رو به موت هستم.

شهراز درباره خبر بیماری اش و لغو اجرای نمایش «دو مرد در یک اتاق» به این دلیل توضیح داد: البته من خبر نداشتم چنین خبری منتشر شده است و بعداً مدیر برنامه های آقای مسعود رایگان کارگردان نمایش خبر را برایم فرستاد که از خواندن تیتر و مطلبی که منتشر شده بود، شگفت زده شدم و خودم هم باورم شد که دیگر رو به قبله هستم.

بازیگر فیلم «ماهی و گربه» متذکر شد: متاسفانه در آن خبر اشاره کوتاهی به بیماری من شده بود و اینکه به خاطر بیماری ام اجرای نمایش «دو مرد در یک اتاق» کنسل شده است و بعد از آن تنها به تبلیغ نمایش پرداخته شده بود. با خواندن این خبر بسیار متأثر شدم چون این اثر نمایشی به سفارش دانشگاه علوم پزشکی در دانشگاه های شهرهای مختلفی به صحنه رفته بود و قرار بود ۱۰ اجرا هم در تالار حافظ داشته باشد و من با وجود بیماری در تمام مراحل تمرین و اجراهایی که در شهرستان های مختلف داشتیم، حضور داشتم.

این هنرمند با اشاره به اینکه روز قبل از اجرا به دلیل بیماری دچار خونریزی و درد شدید شده است، بیان کرد: قبل از اجرا، حال من به شدت بد شد که با دستیار آقای رایگان تماس گرفتم و گفتم نمی توانم در اجرا حضور پیدا کنم. بعد از آن آقای رایگان با من تماس گرفتند و جویای حالم شدند و به من گفتند که اجرا را کنسل می کنیم و خبر را از طریق رسانه ها اعلام خواهیم کرد. تصور من هم این بود که اطلاع دهند به خاطر کسالت خسرو شهراز اجرا کنسل شده است اما خبر به شکل دیگری منتشر شده بود به صورتی که انگار بیماری من بسیار وخیم و تنها راه باقی مانده برای نجات من دعا کردن است.

وی درباره بیماری اش توضیح داد: من از سال ۸۴ با مشکل تومور مثانه دست و پنجه نرم می کنم و تا به حال کسی غیر از نزدیکانم از بیماری ام خبر نداشت. خوشبختانه این تومور خوش خیم است اما من هر سه ماه یک بار به تشخیص پزشکم باید برای چک‌آپ و آزمایش به بیمارستان مراجعه کنم. این بیماری برای من هیچ مشکلی به وجود نیاورده است و اگر به موقع مراجعه کنم مانند پر کردن دندان ساده است.

این بازیگر تئاتر تصریح کرد: نوبت چک آپ سه ماهه ام مهر ماه و در طول تمرین‌های نمایش «دو مرد در یک اتاق بود» و من مسعود رایگان را در جریان گذاشتم و به بیمارستان ایرانمهر مراجعه کرده و عمل برداشتن تومور را انجام دادم. در آن زمان تمرین های نمایش را شروع کرده بودیم اما من با وجودی که باید یک هفته در بیمارستان بستری می شدم به این دلیل که احساس می کردم کار عقب می افتد، با رضایت خودم و با وجود داشتن سوند از بیمارستان مرخص شدم و مستقیم به سر تمرین نمایش رفتم.

بازیگر نمایش «بینوایان» بیان کرد: زمانی که خبر بیماری ام منتشر شد، انتظار داشتم دوستان قبل از آن از تعهد من برای اجرای نمایش و اینکه با وجود بیماری سر تمرین ها و اجرای اثر حضور پیدا می کردم نیز صحبت کنند نه اینکه تنها خبر بیماری ام که باعث کنسل شدن اجرا شده است، منتشر شود.

وی با گلایه از فقدان برنامه ریزی و ناهماهنگی در اجرای شهرستان های این نمایش توضیح داد: آقای رایگان معتقد هستند که فقط وظایف کارگردانی برعهده شان است بنابراین دیگر مسئولیت های نمایش را برعهده فرد دیگری که در واقع مدیر اجرایی و مجری طرح کار بود، سپرده بودند و خودشان در همه اجراها حضور نداشتند و تنها در اجرای دو شهرستان همراه ما بودند و ترجیح می دادند زیاد در امورِ دیگر نمایش دخالتی نداشته باشند اما متأسفانه فردی که به عنوان مجری طرح معرفی شده بود برنامه ریزی و مدیریت درستی نداشت.

شهراز ادامه داد: این نمایش کاری آموزشی و در رابطه با بیماری ایدز است و طبق قرارداد با دانشکده علوم پزشکی قرار بود در دانشکده های سراسر ایران اجرا برود اما متأسفانه هیچگاه برنامه ریزی درستی از جمله هماهنگی برای سفر به شهرستان ها و تأمین وسایل و آکسسوار مورد نیاز در صحنه، ارائه نمی شد. همین بی برنامگی ها فرصت را برای ادامه درمان از من می گرفت.

وی متذکر شد: متأسفانه به دلیل وصل بودن سوند به من دچار عفونت شدید شدم که این عفونت در اصفهان به اوج خود رسید و من دچار تب و لرز شدیدی شدم و اگر اردلان شجاع کاوه دیگر بازیگر نمایش در کنار من نبود، شاید بلایی سرم می آمد که همین جا از او بسیار تشکر می کنم چون شب تا صبح چشم روی هم نگذاشت و مراقب من بود.

شهراز خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه مشخص نبود ما چه زمانی قرار است به شهر مورد نظر برای اجرای نمایش برویم، من نمی توانستم درمانم را شروع کنم. به عنوان نمونه یک بار اجرای ما در شهر زابل کنسل شد و چون مدیر اجرایی و برنامه ریز کار به ما اعلام کرد که اجرای مجدد مشخص نیست چه زمانی باشد، من از دکترم وقت گرفتم اما صبح همان روزی که قرار بود به پزشک مراجعه کنم به ما اطلاع دادند که باید همان شب راهی زابل شویم که متأسفانه همین امر باعث شد حال من بدتر شود اما تحمل می کردم چون معتقدم وقتی وارد پروژه ای می شوم اگر سراسر وجودم هم درد باشد باید تحمل کنم و به شکل مناسبی وظیفه ام را به انجام برسانم.

وی یادآور شد: از مهر ماه به این طرف من دو عمل جراحی باز و یک عمل جراحی بسته انجام دادم اما در حال حاضر وضعیت جسمانی ام مناسب است و به زودی به دنیای بازیگری بازمی گردم. درواقع عملی که باید انجام می دادم عمل سیستوسکپی بود که کار سختی نیست و برای من مثل ترمیم دندان می ماند اما چون این بار دیر مراجعه کردم کارم سخت شد. دیر مراجعه کردنم به دکتر باعث شد که پزشکم مرا نپذیرد و من مجبور شدم دکتر و بیمارستانم را عوض کنم و این بار در بیمارستان دی عمل کردم.

وی در پایان صحبت هایش بیان کرد: من به آقای رایگان ارادت دارم و دوست دارم کارش از هر نظر بدرخشد اما متأسفانه اجرای این پروژه به دلیل ضعف برنامه ریزی و نبود هماهنگی با مشکلات زیادی همراه بود.

نمایش «دو مرد در یک اتاق» به کارگردانی مسعود رایگان که به بیماری ایدز می پردازد و در دانشگاه های شهرهای مختلفی به صحنه رفته است. این نمایش قرار بود ۱۰ اجرا نیز در تالار حافظ داشته باشد که این اجرا به دلیل بیماری خسرو شهراز بازیگر نمایش لغو شد. اردلان شجاع کاوه دیگر بازیگر این اثر نمایشی است.


 

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater

اخبار تئاتر:
 

اختتامیه بیست و سومین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان / اعلام برگزیدگان

جعفر والی پیشکسوت تئاتر درگذشت

صدا بردار تئاتر باید کارگردانی صدا کند

اعلام ۱۰ اثر برگزیده بخش نسل نو جشنواره تئاتر فجر

رونمایی از دو کتاب زندگی نامه جبار باغچه بان

پوستر نمایش "حادثه در ویشی" رونمایی شد

ادوارد آلبی موضوع دومین شماره "نقد هنر"

انتقاد یک کارگردان از تماشاخانه ارغنون به دلیل عدم تعهد به قرارداد

حسین پاکدل «کابوس حضرت اشرف» را به فجر می‌برد

«ماتریوشکا» تا ۱۹ دی ماه روی صحنه می‌ماند

تازه‌ترین نمایش‌های تماشاخانه پالیز معرفی شدند.

«بانوی گم‌شده» با مهشاد مخبری روی صحنه می‌رود