کارگردان نمایش «اگر شبی از شب های تهران مسافری» که امروز جمعه ۲۴ دی ماه آخرین اجرای خود را در تالار مولوی سپری می کند، اعلام کرد این نمایش اردیبهشت ماه ۹۶ در تماشاخانه پالیز به صحنه می رود.

 

پایگاه خبری تئاتر: جواد صداقت درباره تجربه اجرای نمایش «اگر شبی از شب های تهران مسافری» نوشته علی شمس گفت: نمایش «اگر شبی از شب های تهران مسافری» را از ۶ دی ماه در تالار مولوی روی صحنه بردیم و امروز جمعه ۲۴ دی ماه آخرین اجرای این اثر نمایشی است. خوشبختانه استقبال خوبی هم از سوی مخاطبان از این نمایش صورت گرفت. من به همراه الهام ابنی به صورت مشترک کارگردانی اثر را بر عهده داریم و حشمت الله غضنفر و الهام ابنی بازیگران اثر هستند. همچنین محمدجعفر سعیدی نیز آهنگسازی کار را عهده دار است.

وی با اشاره به اجرای نمایش «اگر شبی از شب های تهران مسافری» در شهر بوشهر و استقبال مخاطبان از آن اجرا، اظهار کرد: ما این نمایش را سال گذشته در جشنواره بین المللی نمایش های «آیینی و سنتی» اجرا کردیم ولی با این وجود بدون هیچ حمایتی از سوی مرکز هنرهای نمایشی، این اثر را در تالار مولوی به صحنه بردیم. تنها حامی ما یک شخصیت حقیقی از شهر بوشهر بود که به صورت شخصی از اجرای ما حمایت کرد.

این کارگردان تئاتر درباره شیوه اجرای متن «اگر شبی از شب های تهران مسافری» که دارای فضایی کمدی است، یادآور شد: ما نمایش را در فضایی سایکودرام و به صورت زاردرمانی اجرا کردیم. فضای کمدی اثر را هم تبدیل به فضای طنز تلخ اجتماعی کردیم و تراژدی ماجرا را مدنظر قرار دادیم. ما این نمایش را با ۲ بازیگر اجرا کردیم بدون اینکه نقش های اثر را حذف کنیم. در واقع در فضایی متفاوت و عجیب نمایش اجرا می شود.

صداقت که به عنوان عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد بوشهر نیز فعالیت می کند، درباره احتمال اجرای مجدد نمایش «اگر شبی از شب های تهران مسافری» در تهران، افزود: تقریبا ۵۰ درصد توافقات برای اجرای این اثر نمایشی در اردیبهشت ماه سال ۹۶ در تماشاخانه پالیز انجام شده و پیگیر نهایی شدن توافقات برای این اجرا هستیم.

وی با اشاره به حضور خود با اثری دیگر در سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، توضیح داد: قرار است با نمایش «دستاری که بر پیکر اسب پیک در راه، در عجب راهی دی و روز، مسخ پیک ماند تا در راه، دستاری خونین شود» در جشنواره تئاتر فجر حضور داشته باشیم. نویسندگی، طراحی و کارگردانی این اثر بر عهده خودم است و این نمایش را ۶ بهمن ماه در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر در ۲ نوبت ۱۷ و ۱۹:۳۰ به صحنه خواهیم برد.

این کارگردان تئاتر درباره کار جدیدش عنوان کرد: الهام ابنی، فاطمه کشاورز، عبدالله عادلی مقدم، آرمان حسین زاده، رضا تخت طاووس، میترا کشاورز، امیرحسین نبات خور و سعید باباخانی بازیگران این نمایش هستند. همچنین احمد حمیدیان کار موسیقی و محمد جعفر سعیدی نوازندگی موسیقی را بر عهده دارد.



 

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater

اخبار تئاتر:

بازیگری که برای رسیدن به لهجه از رهبر ارکستر ارمنی‌تبار کمک گرفت

تماشاخانه ارغنون «در» را به نمایش گذاشت

اجرای «مارکس و کوکاکولا» در تماشاخانه پالیز

معرفی نامزدهای بخش نمایشنامه تالیفی جایزه محمود استادمحمد

رضا مهدیزاده با «صحنه به صحنه» در خانه هنرمندان ایران

رضا کیانیان کارگردانی تئاتر را تجربه می‌کند

پوستر تئاتر فجر رونمایی شد / قدردانی از برگزیدگان بخش «هویت بصری»

امیر دژاکام با "شیشه" به جشنواره تئاتر فجر می‌آید

تایتانیک در تالار رودکی اجرا می شود

فرانسوی‌ها با دو نمایش به ایران می‌آیند

معرفی راه‌یافتگان به مسابقه هویت بصری جشنواره تئاتر فجر

اعتبار یک میلیاردی وزیر ارشاد برای ساختمان جدید خانه تئاتر

تماشاخانه سه‌نقطه میزبان اثری از ریما رامین فر می‌شود

فراخوان آزمون بازیگری برای نمایش «مفیستو» منتشر شد

تئاتر فرزند فراموش شده خانواده فرهنگی ایران

ضدعاشقانه رومئو و ژولیت با طعم آش شله قلمکار

خسرو شهراز: حال جسمانی‌ام بهتر شده است

تراژدی «مهرداد» اثر ژان راسین منتشر شد