نمایش «کمدی دختر یانکی» نوشته نیل سایمون و به کارگردانی بهرام تشکر که داستان یک مثلث عشقی را روایت می‌کند، در فرهنگسرای نیاوران به صحنه می‌رود.

پایگاه خبری تئاتر: تشکر درباره این نمایش که قرار است از 12 دی‌ماه اجرای خود را در فرهنگسرای نیاوران آغاز کند، گفت: «کمدی دختر یانکی» یکی از بهترین کمدی‌های نیل سایمون است و برای بار اول است که در ایران اجرا می‌شود.

او افزود: داستان نمایش درباره یک مثلث عشقی به نام‌های اندی، نورمن و سوفی است. داستان به فضای روشنفکری دهه 70 میلادی و دغدغه‌های روشنفکران چپ آمریکا می‌پردازد.

تشکر ادامه داد: ساختمان ظاهری در نمایش‌نامه بسیار ساده است و از هر گونه پیچیدگی دوری می‌کند تا مفاهیم اجتماعی و انسانی را به مخاطب منتقل کند، اما آنچه در اجرای این اثر برای ما مهم بوده است اندیشه‌های ناب نیل‌سایمون در این داستان است.

این کارگردان درباره ویژگی‌ اصلی آثار نیل سایمون تصریح کرد: این ناب بودن در آثار نیل سایمون تحت تأثیر جامعه آمریکا در روابط آدم‌های نمایش‌نامه‌های او وجود دارد. در واقع متن‌های نیل سایمون آیینه تمام‌نمای جامعه آمریکا است، که با ورود روابط انسانی و خانوادگی جامعه مخاطب خود را در موقعیت‌های کمیک و خارق‌العاده قرار می‌دهد.

در این نمایش بهرام تشکر، بهنام تشکر و یکتا ناصر به عنوان بازیگر حضور دارند.

همچنین پژمان یاوری (دستیار کارگردان و برنامه‌ریز)، یاسمن مرادی (منشی صحنه)، آوا فیاض (مدیر تولید)، کیانوش اخباری (مدیر اجرا) و نیکزاد تولایی (عکاس) این نمایش هستند.

«کمدی دختر یانکی» از 12 دی ساعت 20 در سالن «خلیج‌فارس» فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌شود.