شهرام کرمی با اشاره به آماده‌سازی نمایش "مدریک" برای حضور در بخش چشم انداز جشنواره تئاتر فجر از اجرای نمایش "خانه خورشید" برای کودکان و نوجوانان در بهار سال آینده خبر داد.

پایگاه خبری تئاتر: شهرام کرمی نویسنده و کارگردان "مدریک" گفت: در حال آماده‌سازی نمایش "مدریک" برای حضور در بخش چشم‌انداز جشنواره سی و دوم تئاتر فجر هستیم.

وی درباره مضمون این نمایش توضیح داد: "مدریک" مضمونی اجتماعی دارد و در ارتباط با فرزند یک خانواده است که ادعای بزرگی را مطرح و همین ادعا این خانواده را دچار چالش می‌کند. در واقع این اثر نمایشی در ارتباط با مفاهیمی چون توهم و تردید و افرادی که دچار این خصوصیات می شوند، است.

مدیر تالار هنر ادامه داد: "مدریک" یک اسم کاملا ایرانی و به معنی فردی است که فکر می کند از فهم و دانش بالایی برخوردار است. این اثر یکی از نمایش های متفاوت من چه در نگارش و چه در شیوه اجرا خواهد بود. " مدریک"در بستری رئالیستی روایت می شود و تحلیلی روانکاوی را در بطن خود دنبال می کند.

کارگردان "پوتین های عمو بابا " متذکر شد: به تازگی پریندخت عابدین نژاد به عنوان طراح لباس، امیر حسین دوانی طراح صحنه و سیاوش لطفی به عنوان آهنگساز به این نمایش پیوسته اند. رویا افشار، خسرو شهراز، پرستو گلستانی، کوروش سلیمانی، مهدی صباغی، یعقوب صباحی، پوریا رحیمی سام، فرزین محدث و سروش طاهری نیز بازیگران این نمایش هستند.

وی درباره دیگر فعالیت‌هایش گفت: بهار 93 قرار است نمایش "خانه خورشید" را که اثری در گروه سنی کودک و نوجوان است در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به صحنه ببرم. آخرین نمایشی که من در حوزه تئاتر کودک روی صحنه بردم "شکار بزرگ شنبه" بود که در تالار هنر اجرا شد و به عنوان نمایش منتخب جشنواره شانزدهم کودک و نوجوان نیز برگزیده شد.

این کارگردان در پایان صحبت‌هایش یادآور شد: بسیار خوشحالم که بعد از 6 سال دوباره قرار است کار کودک انجام دهم. هنوز زمان دقیق اجرا مشخص نشده اما اجرای این نمایش در کانون به تصویب رسیده است و به محض مشخص شدن زمان اجرا تمرین‌ها را با بچه های گروه تئاتر "شایا " آغاز خواهم کرد.

کرمی تابستان امسال نمایش "پوتین‌های عمو بابا" را در مجموعۀ تئاترشهر روی صحنه داشت که با استقبال روبرو شد.