دکتر فرشید ابراهیمیان از ترجمه، نگارش و چاپ سه کتاب با عناوین "بررسی آثار پینتر"، "زیبایی شناسی و سیاست" و "سیر تحول اجتماعی زیبایی" در مهر و آبان سال جاری، خبر داد.

 پایگاه خبری تئاتر: این نویسنده، مترجم و مدرس تئاتر،با اشاره به اینکه کتاب "بررسی آثار پینتر" نوشته مارتین اسلین است، اظهار کرد: این اثر برای نخستین بار سال 1366 در سومین جشنواره تئاتر دانشجویی با ترجمه من و همسرم، لیلی عمرانی، به چاپ رسید که به دلیل کمبود وقت، امکان ترجمه دو بخش از این کتاب تحت عنوان "زبان و سکوت" و "ارزیابی" فراهم نشد.


وی در ادامه با بیان اینکه این کتاب هم اکنون در مرحله حروف چینی است و مهر و آبان به همت انتشارات قطره چاپ و منتشر می شود، افزود: در بخش "زبان و سکوت" ویژگی های زبانی پینتر توضیح داده شده است؛ ویژگی های زبانی چون "سکوت" و "مکث" که از نظر معنایی با یکدیگر تفاوت دارند. در بخش "ارزیابی" نیز نویسنده کتاب به ارزیابی آثار پینتر پرداخته و او را از نظر وسعت مخاطب با شکسپیر مقایسه کرده است.


ابراهیمیان با اشاره به اینکه نگارش کتاب "زیبایی شناسی و سیاست" در مراحل پایانی است و در همان تاریخ مهر و آبان و به همت نشر قطره به چاپ می رسد، خاطرنشان کرد: این عنوان از نظرم جذاب است و برای نخستین بار در ایران مطرح می شود. کتاب «زیبایی شناسی و سیاست» با پنج فصل و یک موخره به ارتباط میان فلسفه سیاسی و هنر می پردازد. فصل های این کتاب عبارت اند از: "آدورنو"، "بنیامین"، "لوکاچ"، "بلوخ" و "برشت". در این فصول اندیشه های زیبایی شناسانه این افراد با توجه به فلسفه سیاسی ای، که به آن معتقدند، مطرح می شود.


دکتر ابراهیمیان در پایان تصریح کرد: کتاب "سیر تحول اجتماعی زیبایی" عنوان دیگری است که در حال نگارش آن هستم. در این کتاب سیر تحول مفهوم زیبایی از منظر تحول اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته و نقطه نظرات افلاطون در مورد زیبایی مطرح می شود. سپس نظریات ارسطو، فلوطین و حکمای اسلامی،  بررسی شده و طی آن از دکارت، مارکس و نیچه وارد قرن بیستم می شویم. این کتاب نیز به همت انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر خواهد شد.