حمیدرضا آذرنگ گفت: نمایش «ترن» را این بار به صورت کامل و با اجرای کاملا متفاوت به صحنه خواهم برد.

 

پایگاه خبری تئاتر-ایسنا: نویسنده و کارگردان نمایش «ترن» که این شب‌ها در سالن اصلی تئاترشهر اجرا می‌شود، درباره تولید دوباره این نمایش که چند سال قبل به کارگردانی نیما دهقان روی صحنه رفته بود، بیان کرد: اگر قرار بود این نمایش تفاوتی با اجرای قبلی نداشته باشد، اصلا به سراغ آن نمی‌رفتم چون الان زمان زیادی گذشته و آن اجرا ویژگی‌های خاص خود را به لحاظ نظارتی و کیفیتی داشت. به همین دلیل مطمئن هستم کسانی که آن اجرا را دیده‌اند این بار با اثر متفاوتی روبرو خواهند شد.

او درباره اینکه اگر قصد اجرای یک نمایش را داشته است، چرا سراغ یکی از آثاری که قبلا اجرا شده بود، رفته است، گفت:‌ در آن زمان آنقدر ناکام اجرا رفتیم و کار دچار ضرب و جرح و بریدگی‌های غلط شد که دوست داشتم دوباره آن را به صحنه ببرم. مخصوصا آنکه حتی حرف متن در بخش‌هایی درست به گوش نمی‌رسید. ضمن اینکه بخش‌هایی از متن زوایدی داشت که حرص نشده بود و من خودم از آن اجرا راضی نبودم.

آذرنگ در پاسخ به اینکه آیا با توضیحاتی که می‌دهد قرار است نمایشنامه کامل «ترن» را بدون هیچ ممیزی اجرا کند،، خاطر نشان کرد:‌ اصلا به همین شرط اجرای نمایش را پذیرفتم که به طور کامل اجرا شود و مرکز هنرهای نمایشی، مدیریت تئاتر شهر و نیز مسئولان واحد نظارت همکاری و همراهی لازم را با من داشتند. البته تأکید می‌کنم اتفاق پیچیده‌ای قرار نیست بیفتد چون نمایش آن زمان دچار یک نوع کج سلیقگی شد و یکسری زاویه‌گیری سیاسی افراد به کار راه پیدا کرد که اتفاقا هیچ ارتباطی هم به متن نداشت.

این بازیگر اضافه کرد: گاهی آدم‌ها به خاطر میز و صندلی خود و جایگاهی که دارند سعی می‌کنند سلیقه‌شان را به یک کار اعمال کنند چون فکر می‌کنند به این شکل خوش خدمتی کردند، در حالی که این نوع رفتارها لطمه زیادی را به بدنه فرهنگی و هنری ما وارد کرده است.

وی با تأکید بر اینکه این بار همراهی زیادی برای اجرای نمایش از سوی مسئولان صورت گرفته است، درباره اجرای دوباره در تئاترشهر گفت: من تمام تلاش خود را می‌کنم تا نمایش «ترن» به همان جایی که خاطره‌اش زاده شد با شکل و شمایلی دیگر زندگی خود را ادامه دهد.

او در پاسخ به اینکه چرا از همان گروه بازیگران قبلی نمایش «ترن» در این اجرا استفاده نکرده است، گفت: خیلی تلاش کردم این اتفاق بیفتد اما به دلیل برگزاری جشنواره فجر و حضور برخی از بازیگران در سینما و مشغله‌ای که دوستان داشتند، نتوانستیم همان گروه را به طور کامل دور هم جمع کنیم اما دوستان دیگری آمده‌اند و امیدوارم که همه در پایان حال خوبی از اجرای این نمایش داشته باشند.

آذرنگ که در جشنواره فیلم فجر امسال هم بازیگر پرکاری است و ۹ فیلم در جشنواره دارد درباره این تعداد فیلم و پیش‌بینی‌اش برای دریافت جایزه بهترین بازیگری اظهار کرد: پیش‌بینی خاصی برای جایزه ندارم، چون اصلا چشم‌اندازم را برای آن سمت نگران نکردم، در هر حال داوری سلیقه است و باید به نظر آن‌ها احترام گذاشت.

او گفت:‌ اما درباره مسئله دیگر تأکید می‌کنم که پرکاری دلیلی بر کیفیت نیست چون من در فیلم‌هایی فقط به خاطر خوب بودن حالم حضور پیدا کردم، یعنی آن خودخواهی ویژه بازیگری که دوست دارد در مرکز توجه و دیده شدن باشد کنار گذاشتم و فقط در کنار دوستان و همکارانی در فیلمی بازی کردم که از آن لذت بردم.


 

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater

اخبار تئاتر:
 

اختتامیه جشنواره تئاتر فجر با صدای استاد شجریان / معرفی برگزیدگان

پردیس تئاتر تهران افتتاح شد

خداحافظی سعید اسدی از دبیری جشنواره تئاتر فجر

بزرگداشت دکتر علی رفیعی برگزار شد

علی رفیعی: تئاتر در زیرزمین ها و انباری های تئاتر شهر به دست نمی آید

وزیر ارشاد: باید عرصه تئاتر را به بزرگان این هنر واگذار کنیم

«برای کلاه آهنی‌ها» در تئاتر باران به صحنه می‌رود.

نمایشنامه «نظارت عالیه» اثر ژان ژنه با ترجمه ایرج انور منتشر شد

«بازگشت به خانه» در ارغنون به روی صحنه می‌رود

باغ آلبالو در تالار وحدت اجرا می شود

بیش از 300 درخواست حضور برای کارگاه های گروه تئاتر اودین

تئاتر شهر میزبان پنج اثر نمایشی جدید خواهد بود.

صالحی امیری: بودجه تئاتر در سال 96 دو برابر می شود