نمایش «لیرشاه» به کارگردانی محمد عاقبتی از ۲۴ بهمن ماه در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می رود.

 

پایگاه خبری تئاتر-مهر: محمد عاقبتی کارگردان نمایش «لیرشاه» درباره جدیدترین تجربه کارگردانی خود گفت: این نمایشنامه نوشته کیوان سررشته است که در واقع دومین همکاری من با این نمایشنامه‌نویس جوان است که با هم همکاری شوق برانگیزی داریم. این اثر با نگاه و برداشتی آزاد از «لیرشاه» اثر ویلیام شکسپیر نوشته شده است.

وی ادامه داد: ما در نمایشنامه «لیرشاه» بخشی از اثر شکسپیر را که مربوط به رابطه لیرشاه با دخترانش می شود برداشتیم و آن را بسط و توسعه دادیم.

این کارگردان تئاتر با اشاره به در نظر گرفتن گروه سنی نوجوان به عنوان کف سنی مخاطبان نمایش «لیرشاه»، درباره این انتخاب توضیح داد: نوجوانان در آستانه بلوغ هستند و از این رو مسائل اخلاقی و خانوادگی را تشخیص می دهند و ما در این نمایش رابطه با پدر و مناسبات والدین و فرزندان را نشان می دهیم.

عاقبتی با بیان اینکه ایده تقابل و برخورد ۲ نسل در نمایش «لیرشاه» مدنظر بوده است، تأکید کرد: نکته دیگری که در این نمایش برای گروه سنی نوجوان و همچنین بزرگسال در نظر گرفته شده، «نه» گفتن و صداقت داشتن است که حتی گاهی باعث می شود بابت این نه گفتن و داشتن صداقت، بهایی داده شود. در حال حاضر نوجوان ها، جوان ها و بزرگترها باید بهای چیزی یا نتیجه اش را بپردازند و محافظه کاری نکنند.

وی در پایان اظهار کرد: نمایش «لیرشاه» گروتسکی است که با جذابیت ها و پرداختی که امیدوارم برای مخاطبان تئاتر جذاب باشد، ارائه می شود. در تئاتر ایران اینگونه تجربیات و این مدل کارها کمتر انجام شده و طبعا انجام این کار هیجان انگیز و در عین حال ریسک است.

نمایش «لیرشاه» با حضور حسن معجونی و لیلی رشیدی به همراه تعدادی از بازیگران جوان تئاتر، از ۲۴ بهمن ماه در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می رود.



 

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater

اخبار تئاتر:
 

اختتامیه جشنواره تئاتر فجر با صدای استاد شجریان / معرفی برگزیدگان

پردیس تئاتر تهران افتتاح شد

خداحافظی سعید اسدی از دبیری جشنواره تئاتر فجر

بزرگداشت دکتر علی رفیعی برگزار شد

علی رفیعی: تئاتر در زیرزمین ها و انباری های تئاتر شهر به دست نمی آید

وزیر ارشاد: باید عرصه تئاتر را به بزرگان این هنر واگذار کنیم

«برای کلاه آهنی‌ها» در تئاتر باران به صحنه می‌رود.

نمایشنامه «نظارت عالیه» اثر ژان ژنه با ترجمه ایرج انور منتشر شد

«بازگشت به خانه» در ارغنون به روی صحنه می‌رود

باغ آلبالو در تالار وحدت اجرا می شود

بیش از 300 درخواست حضور برای کارگاه های گروه تئاتر اودین

تئاتر شهر میزبان پنج اثر نمایشی جدید خواهد بود.

صالحی امیری: بودجه تئاتر در سال 96 دو برابر می شود