نمایش «به نام تمام مادران» به نویسندگی و کارگردانی محمد رحمانیان به زودی در تماشاخانه پایتخت (کنش معاصر) اجرا می‌شود.

 

پایگاه خبری تئاتر: این نمایش که این روزها برای اجرا آماده می‌شود از سوم اسفندماه روی صحنه می‌رود و سیما تیرانداز، آشا محرابی، بهناز جعفری، بهنوش طباطبایی، هانا کامکار، سانیا سالاری، نوشین اتحاد، مبینا طبایی و سینا رازانی به همکاری مهتاب نصیرپور و الهام دهقانی در این اثر بازی می‌کنند.

به گفته رحمانیان عنوان این نمایش از یک شعر محمدعلی سپانلو به عاریت گرفته شده است؛ شعری حزن‌انگیز درباره کودکانی که در زمستان سال ۶۶ در محله گیشا در تهران براثر موشک‌باران به شهادت رسیدند.

رحمانیان در خلاصه طرح نمایشنامه «به نام تمام مادران» نوشته است: «شب چهاردهم جمادی‌الثانی است. قرار است فیلمی با محوریت شخصیت بانون فاطمه زهرا (س) در شب ولادت ایشان یعنی پنج روز بعد کلید بخورد. گروه در خانه قدیمی نزدیک شهرک سینمایی آخرین تست‌های خود را برای انتخاب بازیگر و کارهای مربوط به فیلمبرداری و صدابرداری انجام می‌دهند. این در حالی است که زندگی هشت زن بیش از دیگران در کانون توجه نمایش قرار می‌گیرد...»

نویسنده و کارگردانی این نمایش تأکید دارد؛ در طول این نمایش بارها به زندگی فاطمه زهرا (س) مراجعه می‌شود تا دریابیم چگونه است رنج‌های آن بانوی بزرگوار پس از ۱۴ قرن همچنان در زندگی زنان سرزمین ما تکرار و تکثیر می‌شود و چرا در طی طریق به سوی سالک هفت شهر عشق همچنان اندرخم یک کوچه مانده‌ایم.       

از دیگر عوامل اجرایی این نمایش به محسن شاه‌ابراهیمی (طراح)، علیرضا افکاری (موسیقی)، عبدالجبار کاکایی و افشین مقدم (ترانه‌سرا)، هانا کامکار (همخوان) و پدیده جمال‌ها، علیرضا فولادشکن، مهران نصیرپور و محمود زهره‌وند (گروه کارگردانی) می‌توان اشاره کرد.



 

صفحه رسمی سایت خبری تئاتر در تلگرام

https://telegram.me/onlytheater

اخبار تئاتر:
 

اختتامیه جشنواره تئاتر فجر با صدای استاد شجریان / معرفی برگزیدگان

پردیس تئاتر تهران افتتاح شد

خداحافظی سعید اسدی از دبیری جشنواره تئاتر فجر

بزرگداشت دکتر علی رفیعی برگزار شد

علی رفیعی: تئاتر در زیرزمین ها و انباری های تئاتر شهر به دست نمی آید

وزیر ارشاد: باید عرصه تئاتر را به بزرگان این هنر واگذار کنیم

«برای کلاه آهنی‌ها» در تئاتر باران به صحنه می‌رود.

نمایشنامه «نظارت عالیه» اثر ژان ژنه با ترجمه ایرج انور منتشر شد

«بازگشت به خانه» در ارغنون به روی صحنه می‌رود

باغ آلبالو در تالار وحدت اجرا می شود

بیش از 300 درخواست حضور برای کارگاه های گروه تئاتر اودین

تئاتر شهر میزبان پنج اثر نمایشی جدید خواهد بود.

صالحی امیری: بودجه تئاتر در سال 96 دو برابر می شود